19.2 Lyle's contactpunten

'Beste bewoners,' begon de Stem, 'jullie hebben net al even kennis kunnen maken met de nieuwe bewoner, Lyle. Lyle gaat nu ook een aantal contactpunten over jullie verdelen op basis van zijn eerste indruk van jullie en de indruk die hij wellicht heeft gekregen door het volgen van de show.
Lyle, ik geef jou graag vast het woord om te vertellen wie van jou 100 contactpunten krijgt. Kies één van de bewoners.' 'Die zijn voor Darren, omdat je me een leuke gast lijkt en ik denk dat wij wel vrienden kunnen worden in de villa.' Als bedankje knikte Darren vriendelijk naar de nieuwe bewoner.
'Wie schenk jij 75 contactpunten, Lyle?' ging de Stem verder. 'Die geef ik graag aan Brookelle, omdat ze mee een leuke meid lijkt en ze mag er natuurlijk ook best wezen.' Even was het stil. 'Maar niets in het nadeel van de andere dames hoor, jullie zien er ook prachtig uit.' Er verscheen een glimlach die er alle schijn van had niet lief bedoeld te zijn en de andere gezichten verzakten allemaal. Brookelle, dachten ze, kiest hij nu voor Brookelle op de tweede plaats? Leuke meid?
'Lyle, wie krijgt er van jou 50 contactpunten.' 'Joe.' 'Bedankt, kerel,' zei Joe.
'En de laatste die van jou contactpunten krijgt is..' 'Femke.' Femke bedankte Lyle niet. 25 contactpunten is niks vergeleken met wat ze al had en het feit dat de nieuwe bewoner haar en Melanie blijkbaar het minst mocht maakte haar ook niet erg enthousiast.
'En dat betekent dat Melanie geen contactpunten krijgt, niet waar?' 'Dat klopt,' bevestigde Lyle. 'Maar ik wil er even aan toevoegen dat ik jullie allemaal wel leuk en relaxt vind en ik per se moest kiezen, deze volgorde zegt niet zo heel veel, hoor, begrijp me niet verkeerd.' Maar of zijn medebewoners daar enthousiast van werden..?