17.2 De zeventiende eliminatieronde

'Beste bewoners, welkom bij alweer de zeventiende eliminatieronde. Het publiek heeft zijn keuze weer gemaakt en daarom kan ik nu het aantal contactpunten bekend gaan maken.
Femke, het publiek blijft van je houden. Vorige week was je samen met Brookelle publieksfavoriet, maar deze week sta je weer in je eentje aan de top. Gefeliciteerd met 24 contactpunten.
Brookelle, jij hebt het niet veel minder gedaan deze week en krijgt 19 contactpunten, net als Joe.
Tammie en Darren, jullie krijgen beiden 14 contactpunten en zitten dus niet in de gevarenzone.
Darren, Melanie, jullie zitten wel in de gevarenzone en krijgen allebei 5 contactpunten. Het lot ligt in de handen van jullie medebewoners.

'Scarlet, jij mag deze week beginnen. Wie zie jij liever op de rode stoel? Darren of Melanie?' 'Ik heb lang na moeten denken, omdat ik jullie allebei graag hier houdt. Darren, jij hebt mij al een aantal keer gered en daarom moet ik Melanie op de rode stoel zetten.'
'Brookelle. Wie zie jij liever op de rode stoel?' 'Ik kies Darren.'
'Dat maakt een gelijke stand. Tammie, wie zie jij liever op de rode stoel?' 'Melanie.'
'Melanie, dat zijn al twee stemmen tegen jou. Nog één er bij en jij zult plaats moeten nemen op de rode stoel. Joe, het is jouw beurt. Wie zie jij liever op de rode stoel? Darren of Melanie?' 'Melanie.' 'Melanie, jij mag plaats nemen op de rode stoel.' Melanie keek verbijsterd. 'Wat?!' zei ze hardop. 'Meen je dit serieus, Joe?' vroeg ze verbaasd aan de man waar ze slechts een paar dagen geleden het bed nog mee deelde. 'Melanie, neem plaats op de rode stoel en dan luisteren we ook nog even naar de stem van Femke.'
'Femke, wie had jij liever op de rode stoel gezien?' 'Dan had ik toch voor Darren gekozen.'

Melanie ging met een chagerijnige blik op de rode stoel zitten. Hoe kon hij? Hoe kon Joe? vroeg ze zich af. 'We gaan nu luisteren naar jouw medebewoners. Sparen ze jou, of ga je vanavond naar huis?
Scarlet, ik begin wederom bij jou. Stuur je Melanie naar huis of mag ze blijven? 'Van mij mag je blijven.' 'Dankje, Scarlet,' zei Melanie die niet erg enthousiast leek.
'Gefeliciteerd, Melanie, jij mag gewoon in de villa blijven, toch luisteren we nog even naar de andere bewoners. Brookelle, had jij Melanie laten blijven of had je haar naar huis gestuurd?' 'Ik had haar liever de poort uit zien lopen.'
'Tammie, had Melanie van jou mogen blijven of zou ze moeten vertrekken als het aan jou lag?' 'Als het aan mij lag mocht ze ook vertrekken.'
'Joe, had Melanie van jou mogen blijven of had je haar laten vertrekken?' 'Je had gewoon mogen blijven, hoor, Mel. Ook als het aan mij lag.' 'Dat is je geraden ook..' mompelde Melanie terug.
'Femke, tot slot mag jij. Had jij Melanie naar huis gestuurd?' 'Nee, natuurlijk niet, ze is mijn vriendinnetje hier!'