Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

Wat vond je van dit verhaal? (bij negatief antwoord graag een reactie)

Geweldig!
14
88%
Leuk!
2
13%
Valt wel mee.
0
Geen stemmen
Mwah...
0
Geen stemmen
Saai/stom
0
Geen stemmen
Verschrikkelijk!
0
Geen stemmen
Totaal aantal stemmen: 16

112 berichten • Pagina 4 van 6

Gebruikersavatar
Anna
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3793
Lid geworden op:
do 01 okt 2009, 16:50

Re: Life is unfair ~ UPDATE 10 online! (29/8/11)

Haha, die Chuck.
Maar ik vind wel dat die ouders een beetje overdrijven met de doodstraf hoor. Ik zou denk ik juist heel gelukkig zijn als ik eerlijk mijn kind terug kreeg. Straks krijg je later ook weer spijt dat er door jou iemand is vermoord?!

v Oké, inderdaad. Ik denk dat ik die gedachte had doordat wij weten wie er achter zit. En haar wil zoiets niet aan doen. :$

Laatst gewijzigd door Anna op ma 29 aug 2011, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Luna
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
907
Lid geworden op:
do 19 mei 2011, 19:48

Re: Life is unfair ~ UPDATE 10 online! (29/8/11)

@ Anna, mwah dat denk ik niet hoor, ik denk dat als er zoiets gebeurt dat je als ouder in alle staten bent, vooral als je denkt aan pedofielen enzo. In ieder geval, hier is update 11!

Update 11!

Afbeelding
Het geklak van mijn hakken klonk heel hard op de houten vloer. Ik was wat nerveus, want ik had Beth bijna een jaar niet gezien, wanneer ik eens wou afspreken was zij op vakantie en wanneer zij wou afspreken dan - nou ja - dan verzon ik een smoesje uit angst dat ze erachter zou komen. Ik had nu geen smoesjes meer dus kon ik niet anders dan haar uitnodiging aanvaarden. Ik klopte op de deur, aangezien haar bel kapot was en riep dat ik het was door de deur heen. ‘Kom maar binnen,’ riep haar gedempte stem.

Afbeelding
Ik duwde zachtjes tegen de piepende deur en liep naar binnen. Beth zat op haar bank naar haar favoriete programma te kijken, Simdays of our lives. Ik wist dat ik haar zo beter niet kon storen, dus wachtte ik tot het reclame was.
‘Haaaai Beth!’ riep ik. ‘Het doet zo goed om je terug te zien.’ Ik gaf haar een kus op haar wang, na een dikke knuffel. ‘Ik heb je gemist, het was zooo druk de laatste tijd.'

Afbeelding
‘Hey, L, hoe gaat het? Ik heb zoveel te vertellen!’ Maar toen zag ze Alice en een uitdrukking van ontroering kwam op haar gezicht. ‘En is dat de kleine Alice? Ahw, ze is zo cute en ze lijkt zo hard op jou! Ook al is ze geadopteerd, haha!’ Ik glimlachte, ik had Beth wijsgemaakt dat we Aliceje geadopteerd hadden, dat was makkelijker. Maar goed dat ik vroeger theaterlessen had gevolgd. Ze zuchte. ‘Ik wou dat Ed nog zo -’

Afbeelding
Maar toen klonk op de tv, ‘De Chuck Show!’ Ik verstijfde. ‘Kom zitten,’ zei ze terwijl ze op de plaats naast haar klopte. ‘Dit wil ik even zien, maar daarna kunnen we bijpraten. ‘Toch erg dat mensen zoiets doen, he?’ ‘Jaja,’ mompelde ik opgelaten. Ik was er zo bij. Beth was heel goed in links leggen.

Afbeelding
Ach ja, dacht ik bij mezelf, misschien zou ze het niet merken of was het zo erg nog niet. Ik keek niet echt, maar luisterde alleen maar. En het snikken van mevrouw Celeb ging door merg en been... Ik keek eigenlijk vooral naar het gezicht van Beth. Naarmate het programma verderging, veranderde haar uitdrukking, wat geen goed teken was. Beschaamd keek ik naar de vloer.

Afbeelding
Toen de presentator, die irritante Chuck, zei dat de reclame aanbrak, zette Beth de televisie uit. Ik beet op mijn lip, en ik wist wat komen ging. ‘WAT heb je gedaan, Lee?!’ zei ze verontwaardigd.
Ik staarde voor me uit, niet in staat om te kunnen antwoorden. Beth stond recht. ‘Mijn huis uit, jij.’ zei ze onverbiddelijk.

Afbeelding
Maar ik stond op en volgde haar. ‘Beth, alsjeblieft, luister -’
‘WAAROM zou ik in godsnaam naar je luisteren? Hoe kun je zoiets doen? Jij die altijd bezig bent over ‘wereldvrede’! Hoe kon je! Denk je dan alleen aan jezelf?!’
De tranen prikten in mijn ogen. ‘Alsjeblieft, Beth.’ fluisterde ik met een brok in mijn keel.
‘NEE! Ga weg!’ En ze keek niet meer in mijn ogen. ‘Ik ben teleurgesteld in je.’

Afbeelding
Ik staarde weer voor me uit en de tranen stroomden over heel mijn gezicht. Nu pas besefte ik hoe erg ik in de fout gegaan was. Niet door de nieuwsberichten, niet door de kranten, niet door het programma, niet door het dreigen van meneer Celeb en ook niet door het gesnik van mevrouw Celeb. Gewoon door de manier dat Beth reageerde. Ik had alle mensen in mijn omgeving gekwetst en ook niet alleen die.

Nogal snel een nieuwe update, hehe, maar straks komt er nog een minitje.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Luna
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
907
Lid geworden op:
do 19 mei 2011, 19:48

Re: Life is unfair ~ UPDATE 10 & 11 online! (29/8/11)

Haha, bedankt, oké, nu een mini-updatetje, wat waarschijnlijk wat bekend voor zal komen :p

Update 12

Afbeelding
Het leven is niet eerlijk verdeeld. Dat heb ik ondervonden in mijn - inmiddels - 24-jarige bestaan. Maar dan vooral in de laatste paar maanden. Toch heb ik spijt van wat ik anderen heb aangedaan. Ik heb misschien niet een, maar meerdere levens verwoest. Ik ben ongelooflijk egoistisch geweest en ik heb mezelf niet tegengehouden, blind door wat ik oneerlijk vond. Nu besef ik pas dat IK de oneerlijke was. Maar dat had ik toen niet in de gaten.

Afbeelding
Stilletjes keek ik naar het kind dat zorgeloos en vrolijk zat te spelen op het tapijt.
Naar dit uitzicht had ik mijn hele leven verlangd, maar nu ik het eindelijk had voelde ik me verschrikkelijk. Ik ga het rechtzetten. Hoe, dat weet ik niet. Maar ik ga het doen. Hoe dan ook.

Afbeelding
Stiekem had ik heel de tijd al een vreselijk schuldgevoel, maar ik was te trots en te blij met Alice om het toe te geven aan mezelf - en de rest van mijn omgeving. Het ergste was dat ik wist dat Beth helemaal gelijk had. Ik had alleen maar aan mezelf gedacht. Ik had al deze ellende veroorzaakt. Ik en alleen ik.

Afbeelding
Ik moest iets verzinnen. Ik kon niet weer zomaar binnendringen en haar terugleggen. Ik moest een list bedenken. De radertjes in mijn hoofd draaiden op volle toeren. Opeens wist ik het. Het antwoord was zo simpel, ik voelde me dom dat ik er niet eerder aan gedacht had. ‘Dex,’ riep ik schor. ‘Ik weet hoe we alles kunnen rechtzetten - tenminste als alles goed gaat.’

Yeah, ik ben in vorm vandaag, maar dit is wel de laatste voor vandaag.
Ik denk dat we het einde van het dagboek aan het naderen zijn, waarschijnlijk komen er nog maar 3 updates en een epiloog. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Luna
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
907
Lid geworden op:
do 19 mei 2011, 19:48

Re: Life is unfair ~ UPDATE 10, 11 & 12 online! (29/8/11)

Ty!

Update 13!

Afbeelding
‘Dus jij heet Lisanne? En jij wilt onze nieuwe kinderoppasser worden? Mag ik even je CV hebben?’ vroeg Raymond aan me. Ik knikte en gaf hem het document dat helemaal verkreukeld was omdat ik er zenuwachtig aan geprutst had. Hij nam het aan en keek er in. Er verscheen een verbaasde uitdrukking op zijn gezicht. ‘Wow, dat is een zeer indrukwekkende CV.’

Afbeelding
‘Jaja,’ zei ik nerveus, ‘Ik heb er hard voor moeten werken maar het komt wel erg van pas.’
‘Ik neem je aan, want zo’n CV zie je niet elke dag. En nadat onze dochter is verdwenen,’ hij slaakte een diepe, treurige zucht, ‘Kunnen we het ons niet permitteren om jou zomaar voorbij te laten gaan want we hebben onze oude kinderoppasser ontslagen.’
Ik knikte zenuwachtig. ‘Bedankt,’ mompelde ik.

Afbeelding
‘Nu moet je wel weten dat-’ Hij begon te ratelen over allergieën van de meisjes enzo. Ik luisterde niet echt aandachtig, want ik was niet van plan om lang te blijven. Helemaal niet. Die CV dat ik Raymond getoond had was eigenlijk nep. Dex had een oude kennis die handelde in dat soort dingen. Nieuwe paspoorten, etc. Er stond vanalles op, maar niet een van de dingen had ik zelf gedaan.

Afbeelding
Nadat hij klaar was met te praten over zijn dochters, zei hij: ‘Ik en mijn vrouw vinden het klassevoller om je een uniform te laten dragen, want tenslotte kunnen we het niet riskeren dat onze reputatie naar beneden gaat. En wie weet word ik daardoor bij de volgende verkiezingen niet meer verkozen.’ Ik keek hem raar aan, voor een meid zonder uniform? Blijkbaar kon hij heel goed overdrijven. Maar toen bedacht ik dat ik het politieke leventje helemaal niet kende. ‘Natuurlijk, ik ga me even omkleden.’ zei ik en ik stond recht om het uniform van Raymond aan te nemen en ik liep meteen de trap op naar de badkamer.

Afbeelding
Ik keek naar het uniform terwijl ik de trap afliep. Blijkbaar hield die Raymond Celeb wel van korte rokjes en diepe decolletés. Het was best lastig om met dit soort hakken te lopen. Ze waren niet eens mijn maat! Ik waggelde naar beneden en ik keek de woonkamer in, om te zien of Raymond al naar zijn werk vertrokken was. De woonkamer was leeg, dus dat was goed nieuws. Ik zette het op een lopen.

Afbeelding
Pff, lopen was nog moeilijker dan de trap aflopen, dacht ik, terwijl ik op het voetpad liep, op zoek naar Dex. Ik kneep mijn ogen samen om beter te kunnen zien, en tuurde in de verte. Daar, daar stond Dex, met Alice in zijn gespierde armen, achter een boom te wachten tot ik zou komen opdagen. Ik zwaaide naar hen. Alice zwaaide vrolijk terug, niet wetend wat haar boven het hoofd hing.

Afbeelding
‘Dex,’ riep ik, ‘Het is gelukt! Hij geloofde me!’ riep ik hem toe. ‘Allemaal dankzij jou!!’
‘Shhht,’ fluisterde Dex, ‘Wil je soms dat heel Bridgeport het hoort, of erger nog, Raymond en zijn vrouw?’
Ik kneep mijn lippen op elkaar en deed alsof ik mijn mond op slot deed.
‘Bedankt, Dex. Zonder jou zou het nooit gelukt zijn.’ fluisterde ik liefdevol. Hij zette Alice op de grond en zoende me. Dat was de eerste keer in een lange tijd. ‘Komaan, nu is het tijd om te gaan.’ Ik knikte en nam Alice in mijn armen. Waarschijnlijk voor de allerlaatste keer. Het voelde verschrikkelijk en voor het eerst twijfelde ik.

Afbeelding
Maar toen won mijn goedheid het van mijn egoïsme en ik liep buiten adem terug naar het landhuis van de Celebs. ‘Kijk, Al, hier is je echte huis,’ fluisterde ik tegen haar. Alice keek me geschrokken aan, alsof ze wist wat ik ging doen. Ze was altijd al intelligent geweest. Ik keek haar met tranen in mijn ogen aan. Ik was echt van haar gaan houden in de korte twee weken dat we voor haar zorgden. ‘Ik ga je missen, schatje. Ik hoop dat ik je ooit terug zal zien. Ze keek me triest aan. ‘Ik ook jou, mama.’

Afbeelding
Ik liep traag de trap op, me bewust van de laatste momenten samen met Alice. Ik beet op mijn lip, die nog steeds niet hersteld was van de vorige keren. ‘Vaarwel,’ zei ik toen ik zachtjes tegen de deur van de kinderkamer aanduwde. Toen hij echter open was, verstijfde ik.
‘Wat doe je daar, Lisanne!’ schreeuwde Raymond uit, die blijkbaar nog niet naar zijn werk vertrokken was. Ik slikte. Ik was er gloeiend bij.

O ja, Lee heet niet echt Lisanne, dat is gewoon een dekking.
Reacties, tips en opmerkingen zijn welkom (A)
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie