Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

25 berichten • Pagina 1 van 2

Gebruikersavatar
AnsjJ2
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
12551
Lid geworden op:
do 25 feb 2010, 12:35

SN Tutorial: Poseplayer installeren en/of updaten

Wat is de poseplayer?

De Poseplayer is een, in de dagboekenwereld erg bekende, mod om Sims houdingen te laten aannemen die in het spel eigenlijk niet te vinden zijn. Vaak wordt deze mod gebruikt voor het maken van video´s en foto´s voor een ´dagboek´.

Dus; de Poseplayer, voor de een magische mod maar voor de ander een hel! En waarom dan wel? Omdat de meeste het niet geïnstalleerd krijgen, of weten niet hoe het precies werkt, de installatie. In deze tutorial, leggen Jimmy en AnSjJ2 uit hoe je de mod moet installeren, en hoe de update van de Poseplayer werkt.

De poseplayer downloaden

Als eerst ga je de poseplayer downloaden via deze link. Om op deze website te kunnen downloaden is een account verreist, deze kan je met een paar muisklikken en letters aanmaken en bovendien is het volledig gratis.

Afbeelding

Afbeelding

Zodra je ingelogd bent, ga je terug naar de pagina waar de Poseplayer te downloaden is, en kiest het bovenste bestandje genaamd ‘cmomoney_poseplayer.rar’. Als het downloaden voltooid is, open je de bijbehorende map. Je pakt vervolgens het bestandje uit op een makkelijke plek, waar je het ook snel terug kunt vinden, met winrar. Wij nemen als voorbeeld het bureaublad.

Afbeelding

Afbeelding

Installeren en testen

Het bekende probleem is dus dat de mensen het niet goed geinstalleerd krijgen. Wat doen hun verkeerd? We gaan in dit onderdeel stap voor stap uitleggen waar je het bestandje moet plaatsen om alles te laten werken:

Stap 1: Eerst haal je alle CC (Custom Content/Downloads) uit je spel te halen voor je de Poseplayer installeerd, voor het geval dat. (Dan heb je een kopie.)

Stap 2: Verwijder vervolgens de Mods en Packages map (incl. het ‘resource’ bestand’.), en maak deze gelijk na het verwijderen opnieuw aan. Plaats ook in de Mods map het ‘resource’ bestand weer.Hier te downloaden

Stap 3: Kopieër het uitgepakte bestand op je bureaublad, genaamd ‘cmomoney_poseplayer.package.’ en plaats het in de volgende map:

C:/Programs Files/Electronic Arts/De Sims 3**/Mods/Packages/

Afbeelding

Stap 4: Eenmaal klaar daarmee, verwijder je de volgende vier bestanden in de onderstaande map (dit brengt geen schade toe aan je spel, bij het opstarten worden deze bestanden opnieuw aangemaakt): simCompositorCache, scriptCache, compositorCache en CASPartCache.

Afbeelding

Die staat in op de volgende locatie op je harde schijf: C:/Mijn Documenten/Electronic Arts/De Sims 3/

Stap 5: Vervolgens is het nog een kwestie van het spel opstarten. Als je jouw eigen save-game geladen hebt, kan je Poseplayer vinden in de ‘Decoratie’ catogorie van het spel, deze kost $1 simdollar.

Stap 6 (niet verplicht): Aangepaste poses, dat zijn poses die door spelers zijn gemaakt, zijn te vinden op ons forum, deze poses download je, pak je uit met Winrar en plaatjes je in de volgende map (dezelfde als waar de poseplayer in staat, en waar alle andere downloads moeten die eindigen op .package).

C:/Programs Files/Electronic Arts/De Sims 3**/Mods/Packages/



**Indien je uitbreidings- en/of accessoirespakketten hebt, moet het bestandje in de doelmap van de nieuwe aanvulling komen.

Update van oude Poseplayer naar nieuwe Poseplayer

Cmomoney, de maker van de Poseplayer, heeft onlangs een update gedaan waarbij nieuwe functies zijn toegevoegd (zie website). Heb je de Posplayer net, met behulp van de bovenstaande tutorial, geïstalleerd, dan hoef je dit niet te doen.

Heb je nog wel oude Poseplayer, en heb je problemen met het installeren van de nieuwe, volg dan de onderstaande stappen uit.

Stap 1: Verwijder de oude Poseplayer in de map waar deze geplaatst staat. (dat is meestal C:/Program Files/Electronic Arts/De Sims 3**/Mods/Packages). Het bestand heet ‘cmomoney_poseplayer.package.

Afbeelding

Stap 2: Download de nieuwe Poseplayer via deze link en pak het .rar bestandje uit op je bureaublad, met behulp van Winrar.

Afbeelding

Afbeelding

Stap 3: Knip of kopieer het bestand (cmomoney_poseplayer.package) en plak deze in de volgende map:

C:/Program Files/Electronic Arts/De Sims 3**/Mods/Packages.

Afbeelding

Stap 4: Eenmaal klaar daarmee, verwijder je de volgende vier bestanden in de onderstaande map (dit brengt geen schade toe aan je spel, bij het opstarten worden deze bestanden opnieuw aangemaakt): simCompositorCache, scriptCache, compositorCache en CASPartCache.

Die staat in op de volgende locatie op je harde schijf: C:/Mijn Documenten/Electronic Arts/De Sims 3/

Afbeelding

Stap 5: Vervolgens is het nog een kwestie van het spel opstarten. Als je jouw eigen save-game geladen hebt, kan je de nieuwe Poseplayer vinden in de ‘Decoratie’ catogorie van het spel, deze kost $1 simdollar.

Einde tutorial

Let op: Voer alle stappen nauwkeurig uit, en zorg dat je ten alle tijden een back-up hebt van bijvoorbeeld je ‘Save-bestanden’. Voor enige vragen en/of problemen kan je hier in dit topic terecht.
Lis0
Orgaandonor Orgaandonor
Berichten:
2
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 13:30

Re: Poseplayer installeren en/of updaten

Erg handige uitleg! Alleen een vraagje, werkt deze mod nog wel met de nieuwe patch (1.24)? Want sinds patch 1.12 is er een nieuwe methode voor downloaden en moet de map Mods niet meer in C:/Program Files/Electronic Arts/De Sims 3 maar in C:/Gebruikers/Gebruikersnaam/Documenten/Electronic Arts/De Sims 3. :)

Je hoeft ook niet meer zelf de mappen aan te maken, dit doet FrameWorkSetup van mts. Meer informatie staat op het NL forum of op mts.
Gebruikersavatar
YannickLOVESDesims
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
329
Lid geworden op:
di 18 jan 2011, 16:03

Re: Poseplayer installeren en/of updaten

AnsjJ2 schreef:@Lis0: Ik heb hem geinstalled op deze manier en die werkt bij mij nog steeds. + Zelf mappen niet meer maken? Dat is dus gewoon weer een hack/modje er voor?
Zo te zien wel ja, de helper monkey gedoe maakt alleen maar problemen dat je spel kapot gaat, ik doe het dus via mappen, en van die framwork gedoe snap ik helemaal niks, dus kan iemand daar een turial van maken??
AfbeeldingAfbeelding
Lis0
Orgaandonor Orgaandonor
Berichten:
2
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 13:30

Re: Poseplayer installeren en/of updaten

@ YannickLOVESDesims
Ik heb al een tutorial gemaakt :P Je kan hem hier vinden.

@ AnsjJ2
Oke, mooi dat het ook nog op de oude manier kan. Framework is niet echt een hack/mod, gewoon een tijdelijk .rar bestandje die de map Mods bevat met daarin het Resource.cfg bestandje en de map Packages. Je pakt het uit en je kunt het weer verwijderen.
Gebruikersavatar
Luque
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
249
Lid geworden op:
wo 19 okt 2011, 19:00

Re: Poseplayer installeren en/of updaten

Downloaden is zo gebeurt (tenzij ik het fout heb gedaan), maar ik snap echt niet hoe je je sim een pose kan laten doen.. Bij de een moet je iets downloaden als je poses wilt, bij de ander weer niet. Zonder download doet code het niet (dan blijft mijn sim stilstaan) & met download snap ik helemaal niet. ;o in een oud nieuwsbericht stond er een link naar de uitleg van het gebruik, maar ik zag geen uitleg daarover?
Afbeelding
idk hoi
Gebruikersavatar
Loungefan
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2083
Lid geworden op:
wo 19 okt 2011, 17:18

Re: SN Tutorial: Poseplayer installeren en/of updaten

@ Fantastic
Zoals je al zegt, sommige poses gaan met een code (je moet de poses van te voren al wel gedownload hebben) en sommig hoef je alleen maar te downloaden.
Als je wil dat jouw sim een bepaalde pose aanneemt moet je natuurlijk op de poseplayer klikken, en dan 'select pose from list', hier staan al je poses waar je GEEN code voor nodig hebt. Als je op een van die poses klikt neemt je sim deze pose meteen aan.
Voor sommige poses heb je een code nodig. Ik weet niet zeker hoe je moet weten wanneer je wel of wanneer je geen code nodig hebt. Ik denk namelijk dat als de pose die je hebt gedownload niet in de lijst van 'select pose from list' staat je een code nodig hebt.
Poses met codes gaan als volgt:
- klik op de poseplayer
- klik op 'pose by name' en voer je pose in. Deze staat (iniedergeval bij de poses die ik heb gedownload), op de site waar je jouw pose hebt gedownload.
- als je daarna op het vinkje klikt, neemt je sim de goede pose aan
Een tip is om de links van de downloadsites van de poses op te slaan, bijvoorbeeld in word, zodat je de codes altijd terug kan zoeken.
Ik hoop dat je het nu snapt :)
Gebruikersavatar
Smoesie
Orgaandonor Orgaandonor
Berichten:
3
Lid geworden op:
zo 29 apr 2012, 15:40

Re: SN Tutorial: Poseplayer installeren en/of updaten

Ik heb nog een vraag. Ergens in de uitleg staat dit:
Stap 3: Kopieër het uitgepakte bestand op je bureaublad, genaamd ‘cmomoney_poseplayer.package.’ en plaats het in de volgende map:

C:/Programs Files/Electronic Arts/De Sims 3**/Mods/Packages/
Nu mijn vraag dus: Die Mods-map moet je gewoon zelf maken? Want ik had oorspronkelijk geen Mods-map. En je moet die ‘cmomoney_poseplayer.package’ in een zogenaamde "packages" map zetten, maar waar vind ik die dan? In de uitleg stond nergens uitgelegd van waar je die map moest halen...
markos
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1228
Lid geworden op:
vr 15 feb 2013, 19:43

Re: SN Tutorial: Poseplayer installeren en/of updaten

mij lukt het maar niet om de poseplayer te downloaden!
ik heb alle stappen gevolged behalve stap 1 want die snap ik niet! i
ook snap ik deze niet: **Indien je uitbreidings- en/of accessoirespakketten hebt, moet het bestandje in de doelmap van de nieuwe aanvulling komen.
als extra info: ik heb studententijd als laatse geinstaleerd, maar ik begrijp niet wat je bedoelt

kunnen jullie mij helpen,
alvast super bedankt, markos :D

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie