Hoofdstuk 9

Mercedes en ik zaten samen Tv te kijken. Ik was er niet echt met mijn gedachte bij. Ik dacht meer aan die ‘Bobo’ van Mercedes. Hoe kwam ze daarvan af? Toen had ik een idee.

‘Mercedes…’ Begon ik. Mercedes keek me gefrustreerd aan. ‘Pap, ik kijk TV.’ ‘Ik wil gewoon dat je me eens verteld over, uhh, Bobo.’

Er kwam een lach op d’r gezicht en ze begon blij te vertellen. ‘Nou, ze volgt me altijd thuis en ik kan altijd met haar praten en leuke dingen met d’r doen. Ze is gewoon mijn beste vriendin. Als ik ga slapen verandert ze in een pop en zit ze naast mijn bed naar me te kijken.’ Ik lachte naar haar. ‘Nou, dan weet ik dat.’

Dezelfde avond sloop ik Mercedes’ kamer op. Ze sliep vast. Ik keek naast haar bed, er stond inderdaad een pop.

Op mijn tenen liep ik naar de pop. Heel voorzichtig pakte ik het op en hield het onder mijn arm.

Ik keek naar Mercedes, zij sliep nog even vast. Op mijn tenen sloop ik de kamer weer af en deed de deur zo zacht mogelijk dicht.

De volgende ochtend kwam Mercedes naar me toe. ‘Pap, heb je bobo gezien?’ ‘Nee, hoezo?’ ‘Vanmorgen werd ik wakker en ze stond niet naast mijn bed, zoals normaal.’ De tranen stonden in d’r ogen.’

‘Sorry lieverd, ik heb hem echt niet gezien. Misschien vond Bobo dat het tijd was om op te groeien en ben je te oud voor hem.’ ‘Haar.’ Verbeterde Mercedes.

‘Kom is hier. Je moet Bobo vergeten. Het is beter zonder Bobo. Je kunt niet heel je leven bij haar blijven.’ ‘Je hebt gelijk pap.’

De eerste week ging het iets slechter met Mercedes op school. Ze zat nog steeds met die pop in d’r hoofd. Ik bleef d’r pushen om dat ding te vergeten en het werkte.

Jammer genoeg was mijn relatie met Mercedes niet tiptop. Voor hulp ging Mercedes meestal naar Megan, als ze dan eens hulp nodig had dan.

Megan en ik werkte steeds meer. Megan werkte ook weer evenveel als ik, omdat de kinderen niet meer klein waren.

Doordat we zo veel aan het werk waren, zo wel op het werk als thuis, kregen Mercedes en James reenshot-708.jpgeen betere broer-zus relatie. Ze nu vaker samen.

Als Megan en ik weer eens over moesten werken was James altijd bang om alleen te slapen. Dan pakte Mercedes altijd een slaapzak en ging ze naast zijn bed slapen.

Ze was een goed zus voor James en nu meer als een zus, ze werden hele goede vrienden.