9.3 De negende eliminatieronde

De bewoners namen plaats in de eliminatiekamer. Lise was minder zenuwachtig dan de vorige keer, terwijl er nu meer op het spel stond. De eerste keer vond ze doodeng, maar kon ze niet weggestemd worden omdat het haar eerste week was, maar nu kon ze er zo uitgegooid worden. Wie zou mij er nou in willen houden? dacht ze bij haarzelf. Het antwoord was natuurlijk Tammie. Tammie zonderde zich al een tijdje af van de anderen nu ze Lise had. Aan Jayden had ze ook niet zo veel meer, want die zat alleen maar klef te doen met Femke. Tenminste.. nu nog, want Jayden onthulde deze week dat hij zijn relatie met Femke niet in de villa wou doorzetten, dus wou vertrekken. Jayden had dus ook zijn koffers al ingepakt en was klaar om te vertrekken. Femke vond het vreselijk, net als haar beste vriendin Lilly. Lilly kon het goed vinden met Femke en vond het erg jammer dat Femke zo verdrietig was. Het feit dat Jayden weg ging vond ze alleen maar fijn. Elke bewoner minder is beter, zo gaat het spel. Het pact tussen Melanie, Darren, Joe en Scarlet stond nu echt op uitbarsten. Ze waren erg uit elkaar gegroeid de laatste weken. Melanie irriteerde zich al aan Scarlet sinds zij wel contactpunten aan Tammie schonk en niet aan Darren terwijl ze al een pact probeerden te vormen. Het feit dat Joe wat met Lilly had werkte ook niet erg mee. En nu.. nu zaten ze voor de negende keer klaar voor een eliminatieronde, of in ieder geval een poging tot!
'Beste bewoners,' begon de Stem, 'het publiek heeft weer gestemd en ik zal jullie nu vertellen wie hoeveel contactpunten krijgt. De twee bewoners met de minste contactpunten zitten in de gevarenzone.'
'Tammie, net zoals de eerste weken sta jij weer favoriet van het publiek. Je kreeg 29% van de stemmen en ontvangt dus ook 29 contactpunten.'
'Femke, jij moet het doen met een tweede plek. Je ontvangt 19 contactpunten.'
'Lise, deze week ben jij niet meer veilig voor de gevarenzone, maar dat is nog niet zo erg deze week, want met 14 contactpunten sta jij op een derde plek.'
'Het publiek schonk 10 contactpunten aan twee schone dames deze week. Melanie en Lilly, jullie ontvangen deze contactpunten.' Er verscheen een glimlach op zowel het gezicht van Lilly als dat van Melanie. Ze waren allebei veilig.
'De overige vier kandidaten ontvangen 5 contactpunten, maar de twee bewoners die net iets minder stemmen kregen zijn... Darren en Joe. Jullie zitten in de gevarenzone en jullie medebewoners zullen zo beslissen wie van jullie op de rode stoel komt.' Lilly, Femke, Joe, Darren, Melanie, Jayden en Scarlet schrokken allemaal tegelijk. Jayden kwam niet op de rode stoel, dat betekende dat hij niet weggestemd kon worden.

'Melanie. Ik begin bij jou. Wie zie jij liever op de rode stoel, Joe of Darren?' 'Darren natuurlijk niet, dus sorry Joe.' Joe werpte een vriendelijke glimlach naar Melanie. 'Geeft niet, meissie,' zei hij.
'Femke. Wie zie jij liever op de rode stoel, Joe of Darren?' 'Darren.'
'Lilly. Wie zie jij liever op de rode stoel, Joe of Darren?' 'Darren.'
'Lise. Wie zie jij liever op de rode stoel, Joe of Darren?' 'Ik moet kiezen, maar ik wilde echt niet kiezen, jongens, geloof me. Maar als ik toch moet kiezen, moet ik toch kiezen voor.. Darren. Sorry.'
'Dat betekent dat jij, Darren, drie stemmen tegen je hebt. Als je nog één stem tegen krijgt mag je plaats nemen op de rode stoel.' Darren knikte. 'Scarlet, jij kan de knoop nu doorhakken. Wie zie jij liever op de rode stoel, Joe of Darren?' 'Jullie zijn allebei vrienden van mij en het liefst zie ik iemand anders dan jullie op de rode stoel,' zei ze met een valse blik naar Lilly, 'maar Joe, jij bent vanaf de eerste dag al mijn vriend en daarom kies is ervoor om Darren op de rode stoel te zetten. Sorry.'
'Darren, je mag plaats nemen op de rode stoel. Toch luisteren we nog even naar de overige bewoners voor hun stemmen.' 'Tammie, wie had jij liever op de rode stoel gezien, Joe of Darren?' 'Ik had Joe gekozen.'
'Tot slot, Jayden. Wie had jij het liefst op de rode stoel gezien, Joe of Darren?' 'Als ik moest kiezen koos ik Darren, maar liever heb ik natuurlijk dat ze allebei blijven.'

Darren nam plaats op de rode stoel en wierp nog een blik naar Melanie die betekende: Je houdt me er wel in, toch? Melanie lachte lief terug, toch baalde ze dat zoveel bewoners Joe boven Darren verkozen.
'Melanie, ik begin bij jou. Mag Darren blijven of moet hij vertrekken.' Lilly zuchtte hardop. 'Weer niemand naar huis,' zei ze geïrriteerd. 'Hij mag blijven van mij.'
'Gefeliciteerd, Darren. Je mag sowieso blijven. Toch luisteren we nog even naar de andere bewoners. Femke, mag Darren van jou blijven of moet hij vertrekken?' 'Van mij mag hij vertrekken.'
'Lilly, mag Darren van jou blijven of moet hij vertrekken?' 'Vertrekken, niets persoonlijks.'
'Lise, mag Darren van jou blijven of moet hij vertrekken?' 'Blijven.'
'Scarlet, mag Darren van jou blijven of moet hij vertrekken.' 'Natuurlijk mag hij blijven.'
'Tammie, mag Darren van jou blijven of moet hij vertrekken.' 'Ik had heel graag gezien dat vanavond iemand de poort uitliep, dus ook Darren had ik naar huis gestuurd.'
'Jayden, mag Darren van jou blijven of moet hij vertrekken?' 'Van mij mocht hij blijven.'