7.5 De zevende eliminatieronde

De bewoners zaten al gezellig te kletsen in de eliminatiekamer. De stem had ze nog niet eens gevraagd om naar de eliminatiekamer te gaan, maar de bewoners wisten nu wel dat ze daar rond deze tijd moesten zijn. 'Beste bewoners,' begon de Stem, 'zes eliminatieronden en jullie zijn er slechts één keer in geslaagd om iemand unaniem weg te sturen. Gaat daar vandaag verandering in komen? Ik vertel jullie nu de resultaten van de eliminatiepoll en dus ook welke twee kandidaten zich deze week in de gevarenzone begeven.'

Het gezellige was wel voorbij na deze woorden van de Stem. 'We hebben meerdere winnaars van de publiekspoll deze week, maar liefst vier bewoners kregen evenveel stemmen. Wat ook opvallend is is dat het aantal contactpunten wat iedere speler ontvangt erg dicht bij elkaar ligt, nog nooit was er zo weinig verschil in de stempercentages. De vier winnaars van deze week, die tevens 15 contactpunten per persoon ontvangen, zijn: Femke, Darren, Melanie en Tammie. Gefeliciteerd.' Alle vier keken ze erg opgelucht. Maar veel contactpunten waren het niet, vooral Tammie en Femke waren gewend om wekelijks meer dan 20 contactpunten in de wacht te slepen. ' Ook heb ik extra contacpunten voor Femke, jij ontvangt namelijk de contactpunten van Lee. Dat waren er 89 en daar krijg je de 5 contactpunten die ze deze week verdiend had nog bij.
De volgende drie die ik noem ontvingen alledrie 10 contactpunten, toch zal één van hun alsnog in de gevarenzone zitten. 'Joe, Scarlet en Jayden, jullie ontvangen alledrie 10 contactpunten en Lilly, jij ontvangt er 5. We hebben een nieuwe stemming geopend voor Joe, Scarlet en Jayden om te kijken wie er met Lilly in de gevarenzone zitten en hier kwam uit dat jij, Scarlet, in de gevarenzone zit. Scarlet kee geschokt. Dit had ze niet aan zien komen. Joe schrok nog meer. Vroegen ze hem nou echt te kiezen tussen Scarlet en Lilly?

'Ik begin bij Joe. Wie zie jij het liefst op de rode stoel, Lilly of Scarlet?' 'Ja, natuurlijk geen van beiden. Scarlet jij bent mijn maatje,vanaf het begin al en ik had nooit verwacht iemand hier te vinden zo leuk als Lilly. Het spijt me, maar Scarlet ik kies er dan toch voor om jou op de rode stoel te zien.'
'Tammie. Wie jij het liefst op de rode stoel ziet, maakt mij deze week niets uit. Jij mag namelijk niet stemmen.' Tammie kijkt verschrikt op. 'Niet stemmen?'
'Melanie. Wie zie jij het liefst op de rode stoel?' 'Scarlet, we vormen al lange tijd een team samen met Darren en Joe, maar toch vertrouw ik je voor geen rode cent. Daarom wil ik dat jij deze week op de rode stoel komt.'
'Dat zijn twee stemmen voor Scarlet. Als nog één kandidaat Scarlets naam noemt zal ze op de rode stoel plaats moeten nemen.
Jayden. Wie zie jij het liefst op de rode stoel, Lilly of Scarlet?' 'Ik kies voor Scarlet.'
'Scarlet, jij mag zo plaats nemen op de rode stoel. Toch luisteren we nog even naar Femke en Darren.
'Femke. Wie had jij het liefst op de rode stoel gezien, Lilly of Scarlet?' 'Ik ben het met de anderen eens, Scarlet hoort op die rode stoel.'
'Darren. Wie had jij het liefst op de rode stoel gezien, Lilly of Scarlet?' 'Lilly, want Scarlet hoort bij ons.'

'Beste bewoners, jullie mogen nu kiezen of jullie Scarlet naar huis stemmen of haar laten blijven. Tammie mag nog steeds niet stemmen.
Joe. Mag Scarlet van jou blijven of moet ze vertrekken?' 'Natuurlijk mag ze blijven, ik wil m'n maatje nog niet kwijt.'
'Gefeliciteerd, Scarlet, jij mag dus sowieso blijven. Toch geef ik het woord ook nog even aan de andere kandidaten die mochten stemmen.'

'Doe dat maar lekker zonder mij,' zei Scarlet chagerijnig en ze liep boos de kamer uit.
'Melanie,' ging de Stem verder, 'had Scarlet van jou mogen blijven of had ze moeten vertrekken?' 'Vertrekken natuurlijk. Kijk hoe ze zich nu gedraagt, je had haar weg moeten stemmen, Joe, dit is een grote fout.'
'Jayden. Had Scarlet van jou mogen blijven of had ze moeten vertrekken?' 'Ze had van mij mogen vertrekken. Ik heb niet zo veel met haar en ik bedoel het absoluut niet persoonlijk, maar elke speler minder is een stapje dichter bij de prijs.'
'Femke. Had Scarlet van jou mogen blijven of had ze moeten vertrekken?' 'Vertrekken, heel graag zelfs.'
'Darren, tot slot. Had Scarlet van jou mogen blijven of had ze moeten vertrekken?' 'Blijven.'
'Bedankt bewoners, volgende week zie ik jullie voor de achtste eliminatieronde. Een fijne avond verder.'