Er zijn nog veel meer toppunten, maar voor het moment wil ik toch weer even terug naar een soort spreuk die ik een paar manden terug ook al eens geplaatst heb: de dubbelzinnigheden. Je kunt ze op meerder manieren uitleggen. Vandaag vond ik deze, een oeroude tegenstelling in Nederland op een wel heel bijzondere manier uitgedrukt:
Morgen is het zover: de hele dag kunnen wij in Nederland laten zien dat wij ons hart nog steeds op de juiste plaats hebben zitten. Al enkele dagen staat het gironummer 555 open voor giften om Haïti te helpen, maar morgen moeten we de grote klap maken.
Dus mensen, gooi eindelijk die negatieve houding en vooroordelen (die tegenwoordig standaard lijken te zijn in Nederland) overboord; zet (misschien niet te bewijzen) verdenkingen van strijkstokken en zo opzij en bedenk dat het niet gaat om dat deel dat niet aankomt, omdat het nodig is om de hulpverlening te kunnen plegen. Het gaat om dat deel dat WEL aankomt. En houdt daarbij in gedachten:
Vijf minuten hulp is beter dan tien dagen medelijden.
@ Snateraar, dat is heel goed mogelijk dat ik dat bedoel. Scherpe gedachte.
En dan terug naar de spreuken. Een aantal pagina's terug heeft iemand al eens een 'is nooit grappig' uitspraak neergezet. Ik wil dat vandaag ook maar eens doen. Er zijn best wel de nodige forumleden die iets met computers en internet hebben, vandaar de keuze voor deze:
Een spin die wordt afgewezen als webdesigner is nooit grappig.