Schreeuwend van de pijn hing ik daar aan de vlaggenstok, op 3 etages hoog, en aan mijn gebroken of verbrijzelde hand nog wel! Ik voelde de pijn toenemen en mijn greep verslappen. Het zweet brak me uit als ik naar beneden kijk, dat wordt mijn dood! Ik kijk omhoog, het balkon is vlak boven me, nog 4 meter. Dan glipt mijn hand weg maar net op tijd versterk ik mijn greep rond het ijzer. Mijn hand deed niet veel meer, ik had er weinig kracht in. De pijn was ondragelijk, ik beet op mijn tanden en ik beet op mijn lip. De tandafdrukken waren in mijn toch al kapotte lippen te zien, en scheurde ze alleen maar verder open. Vastberaden dat ik was, om Tiffany en mijn eigen leven te redden trok ik mezelf aan 1 hand omhoog. De pijn, die als 100 messteken door mijn hand scheurden deerde me niet. Ik móést omhoog. Ik kreeg mijn andere hand in bereik, nu hing ik aan twee handen en ik trok mezelf op de ijzeren vlaggenstok. Ik hield mijn evenwicht, tot er een windvlaag kwam. Ik keek omhoog en dacht eigenlijk niet na, mijn laatste optie, mijn laatste kans en mijn doel: Het balkon. Ik zette af, en terwijl de vlaggenstok onder mijn voeten afbreekt en naar beneden klettert hang ik aan het balkon. Er kon een glimlachje af. Ik trok mezelf met een laatste krachtinspanning op het balkon en keek naar mijn hand. Dat was niet goed.
Ik ging Tiffany's kamer binnen via de balkondeur en schrok van de ravage. Tiffany lag op de grond, geblinddoekt en vastgebonden.
"Tiff!" Riep ik bang en bezorgd tegelijk.
"Jacob!" Krijste ze. Tranen stroomde over haar wangen, ik bond de blinddoek af en keek in haar bloeddoorlopen ogen.
"Jacob! Je.. gaat.. het?" Snikte ze geschokt na het zien van mijn bebloedde gezicht.
"Ja ik ben hier, voor jou." Antwoordde ik zachtjes. Een korte kus, en daarna een open zwaaiende deur. Er kwam een jongen binnengestormd maar ik werkte hem snel en efficient naar buiten en deed de deur op slot. Tiffany duwde me op het bed en pakte een verbandtrommel.
"Mijn neus, en mijn hand." Bracht ik uit. Tiffany voelde voorzichtig aan mijn neus, maar ik schreeuwde van de pijn.
"Dit is niet goed schat." Zuchtte ze terwijl de de sneden en wonden op mijn gezicht verzorgde.
-=- Jacob Orchid -=-
KR