"Nee ik ga leren." Kreun ik. "Alweer?" Ik trek mijn wenkbrauw op.
"Oke best ik ga naar Ray." Mopper ik. "Doe dat." Ik rol met mijn ogen.
Kwaad draai ik me om en slof weg. Kreunend slof ik weg.
Ineens rust er een hand op mijn schouder. "Sophia." Klinkt Avalon achter me.
"Wat?" Snauw ik.
Anorexia? Boulimia? Huh? Keira? Wauw. Huilend rende Keira weg.
"Wat was dat?" vroeg Heath toen ik weer binnenkwam. Ik schudde mijn hoofd.
"Eigenlijk heb ik geen idee. Er is in ieder geval iets mis met Keira."
Heath zuchtte en klopte op het bed.
"Laat haar maar even alleen," stelde hij voor. Ik knikte en ging naast hem zitten.Hij sloeg zijn arm om me heen en ik ging dicht tegen hem aan zitten. Hij had zijn eten al op.
"Was het lekker?" grinnikte ik. Heath knikte blij.
"Kun je dat niet elke dag doen?" zei hij smalend. Ik glimlachte en drukte een zoen op zijn lippen.
"Heerlijk zo'n vrije zaterdag," zuchtte ik.
"Vrij is een groot woord, we hebben geen school," glimlachte Heath. Hij had gelijk.
Toen ik wakker werd weer stiekem in het donkerehoekje merkte ik dat er niet veel gebeurd was, die extra bewakers zijn dus nog niet gekomen maar goed ze zullen zo wel komen. ik pakte al mijn spullen weer in en keek nog even naar de foto's, je kon goed lezen wat er op de dosiers gestaan had, mooi zo. Oke, wat doen, waarschijnlijk eerst naar Heath en dan naar Chloe, ja.
Ik liep naar Heath's tent en keek weer naar binnen er was nog steeds niemand te zien. Dan maar naar Chloe. Ik klopte aan en riep: "Chloe doe open, ik ben het Jerrel en ik heb belangrijk nieuws" Chloe deed de deur open en ik liep naar binnen. Ik zag Samantha, Chloe en Heath. Ik zei:
"Chloe, Heath ik belangrijk nieuws" ik keek om me heen of niemand keek en zei toen: "Chloe, ik ben gister nacht naar het kantoor van je vader geslopen en ik heb wat dosiers gezien en er ook foto's van gemaakt. Die van jou en die van Heath en nog iets wat erg appart is, maar wat wel belangrijk is."
ik liet ze hun dosiers zien. "en dan nu dat ene wat nogal apart was"
ik liet de foto zien waar dus op stond: "vrede bewakers rond de school worden aangesterkt, gericht op het achter halen van valse personen, speciaal onderzoek gericht op Heath Byrle, ter zake van een relatie met Chloé Archibalt. Geweld mag gebruikt worden."
Eigenlijk, zat het wel lekker, op het balkon, zo alleen. Binnen hoor ik stemmen, maar ik let er niet op.
Ik wil een sigaret op steken, als het doosje leeg is, ik vloek zachtjes, ik stond op en smijt de deur van het balkon open, ik zie Jerrel staan en geef hem en zet.
Ik duik in de klerenkast, opzoek naar een doosje sigaretten, ik gooi wat kleren eruit totdat ik het doosje vind.
Ik prop de kleren terug in de kast en loop naar buiten, achter me smijt ikk de deur weer dicht.
Ik stak een sigaret op.
Net ontbeten. Ik voelde me niet helmaal lekker, koppijn
Maar dat maakte me niet uit. Ik liep door de gangen naar de bibliotheek.
Gister was er alweer iemand overleden. Veronica. Alweer een elite! Dit keer was het geen moord, alhoewel het me niet zou verbazen als een kerkrat haar naar buiten heeft gelokt zodat ze door de bliksem geraakt zou worden.
In de bieb ging ik achter de computer bloggen en shoppen.
Op een vrije zaterdag is er niets dat je meer beter maakt dan shoppen.
Af gezien van het feit dat je niet naar de winkels kunt gaan.
Ik stak een sigaret op, iets wat ik zelden deed maar het hielp tegen koppijn.
Achter me begon iemand te kuchen.
"Had je ergens problemen jochie?" sneerde ik
"N-N-nee..."stamelde een brugklasertje
Ik focuste me weer op mijn blog toen ik een SMS je kreeg.
Geschokt keek ik naar de foto's. Vredebewakers. Geweld. Onderzoek gericht op Heath Bryle. Heath keek ook mee.
"Oh," wist ik uit te brengen. Heath legde zijn armen rond mijn middel. Ik schudde mijn hoofd.
"Mijn vader is gek geworden!" stootte ik uit. Heath legde zijn vingers op mijn lippen en ik keek hem met grote ogen aan.
"Chloé ik denk dat het echt tijd wordt dat we uit elkaar gaan," zij hij zwakjes en verdrietig. Nee. Nee! Nee nee nee!
"Nooit," siste ik, "laat me niet nog een keer alleen!"
"Ik laat de camera hier," zei Jerrel en hij liep de kamer uit. Snikkend drukte ik me dichter tegen Heath aan en begroef mijn gezicht in zijn shirt.
"Chloé wat moeten we anders doen!" riep Heath gefrustreerd, terwijl hij mijn hoofd optilde en me strak aan keek.
"Terugvechten, vluchten, mijn vader overtuigen om..." somde ik op.
"Nee," onderbrak hij me, "dat kan niet Chloé. Heb je niet gezien wat daar stond? Ge-weld! Vredebewakers zijn wreed. Ze zullen jou óók pijn doen," zei Heath ernstig.
"Ik red me wel," bromde ik.
"Nee dat doe je niet," zei Heath streng. Ik schudde mijn hoofd.
"Je mag me niet alleen laten," fluisterde ik en opnieuw stroomden de tranen over mijn wangen.
Ik kijk opzij. Lorna slaapt nog steeds. Ik probeer haar wakker te maken.
'Hey.' zegt ze als ze versuft haar ogen open doet.
'Lekker geslapen?' vraag ik. Ze knikt.
'Lorna. Ik wil je hier niet weg hebben, maar ik denk dat je zo maar moet gaan. Als de arts er zo aankomt... Hij is vast niet blij dat er een kerkrat hier geslapen heeft. En bovendien, als je snel bent kan je de lunch nog halen.' Ze knikt alweer en staat op. Ze loopt naar mijn bed toe en geeft me een kus.
'Kom eens hier.' zeg ik, en ik trek haar gezicht naar me toe. Ik weet niet hoe lang die zoen duurde, maar voor mij leek het wel een uur. Dan buigt ze van me af en knijpt nog een keer in mijn hand.
'Ik zal zo snel mogelijk weer komen, Dylan.' Ze loopt weg en ik kijk haar na.
Ik liep angstig verder toen Max ineens voor me stond. "Wat doe jij hier?" Vroeg ik angstig.
"Kijken hoe mijn nichtje het heeft als kerkratje." Grinnikte hij. "Nou geweldig nu lijkt het net alsof ik een klein muisje ben." Mopperde ik. Ray liep langs ons.
"Kerkrat." Mompelde Max. "Hou je bek!" Mopperde ik.
"Is onze Sophia verliefd?" Grijnsde Max. "Ik zei: Hou Je Bek." Gromde ik beschaamd.
"Ja dus."
"Sophia? Wat moet je met hem?" Vroeg Ray ineens. "Het is mijn..." Mijn zin werd onderbroken door Max die zijn hand tegen mijn mond aan duwde. "Hou je klep Soph." Mompelde hij.
"MmmmMMM." Mompelde ik tegen Max'hand. "Laat haar nou los." snauwde Ray.
Max liet me los en ik haalde opgelucht adem. "Wie is dit Sophia?" Herhaalde Ray zich.
"Dit is....Max." Mompelde ik. Ik schuifelde een beetje naar achter en leunde tegen Max aan.
"Help." Piepte ik zacht tegen hem. Ineens lag ik op de grond. Max duwde me dichter tegen de grond.
"Doorlopen of ze ligt onder de grond." Gromde hij. Ray liep snel verder. Ik krabbelde snel overeind. "Dankje." Mompelde ik zacht.
hej bee!
Dit is zo gaaf! Ik heb een date met JASON!!
Het is een verassing ik weet dus niet waar we heen gaan
Kom je hierheen om te shoppen?
Ik heb trouwens Sophia en Max gespot! Sinds wanneer hebben zij iets!
xx loveeuu Keira
Zo dat is dan ook gedaan! Ik hoop dat ze snel komt.
Even wat leukere kleren aandoen. Ik open mijn kast.
Ik tik op het schermpje wat ik wil en het komt eruit schuiven.
Zo raar dat ze dit 5 jaar geleden nog niet hadden!
Ik zit in de bibliotheek en ik kijk in het telefoonboek. Ik moet een nummer hebben om een bos bloemen te bezorgen. Ik moet wel zorgen dat ik dan zelf die bos ontvang voor Dylan. "Aha!", zeg ik als ik een bedrijf die die bloemen bezorgt heb gevonden. Ik toets het nummer in op mijn mobiel, die ik gelukkig wel had. "Bloemenbedrijf flowerdays. Waarmee kan ik u helpen?", klinkt de standaart stem van een medewerkster van het bedrijf. "Hai, Lorna Baker. Ik wil graag bloemen laten bezorgen", zeg ik en geef het adres en het tijdstip. Ze worden al binnen een uur bezorgt. Het is spijtig voor Dylan dat hij nog een uur moet wachten. Maar hij krijgt wel een mooie bos.
Verlegen keek ik de biblioteek rond. Niet dat het echt druk was.. integendeel, er zat een meisje in een groot boek te lezen die ik wel vaker gezien had. Lorena? Het was een Baker.. Lorena Baker, nee het was toch anders. Ik kan het altijd proberen. Dapper liep ik naar het meisje toe. Ze gaf een adres op, welke kon ik niet goed horen. 'Hoi,' zei ik met een klein stemmetje en ik zag dat het meisje geïrriteerd omkeek. 'He, ben jij niet die ene van de Whales?' verlegen knikte ik. Lachend ging ze staan en stak haar hand uit. 'Lorna Baker, en jij bent Daisy Whales, toch?' opnieuw knikte ik. 'Leuk je te ontmoeten,' ik glimlachte.
Ik heb de hele dag in bed gelegen. Ik wil eruit. Aangezien ik een Elite ben krijg ik wel genoeg en lekker eten. De assisente van de arts bracht me een heerlijke omelet en een stukje cake voor lunch. Maar ik wilde niet eten. Ik wilde Lorna zien. Ik had gedacht dat ik een paar dagen in bed moest liggen. Maar de arts had me verteld dat ik na morgen met wat pijnstillers eruit mocht. Natuurlijk wel voorzichtig doen, maar ik kon er in ieder geval uit. Ik vraag me af waar Lorna is. Ik pak mijn mobieltje van het kastje en stuur een smsje. Ik mis je. x Dylan.
Ik verstuurde het smsje en zuchtte diep. Ik wilde haar zien, verdomme. Eigenlijk wilde ik de dekens van me aftrappen en naar haar toe rennen, maar dat kon natuurlijk niet. Verveeld draaide ik me op me zij en sloot mijn ogen. Als ik nu ga slapen, dan lijkt het alsof ze er snel weer is.
Zenuwachtig liep ik naar de bieb. Max volgde me. "Ga je me nou de hele dag achternazitten?" Vroeg ik.
Max knikte. "Desnoods tot de nacht."
Ik zuchtte. Snel trok ik een boek van een plank en sloeg het open.
Ik liet mijn ogen langs de woorden glijden.
Lorna zat te praten met een brugklasser. Max kwam naast me zitten en sloeg ook een boek open.
hej bee!
Dit is zo gaaf! Ik heb een date met JASON!!
Het is een verassing ik weet dus niet waar we heen gaan
Kom je hierheen om te shoppen?
Ik heb trouwens Sophia en Max gespot! Sinds wanneer hebben zij iets!
xx loveeuu Keira
Ik ging meteen naar haar toe.
"Hee!"
"Hoi, we moeten meteen een outfit voor je date regelen! Waarneer is het? Hoe heeft hij je gevraagd?" zei ik. Samen begonnen we allemaal websites af te struinen op zoek naar iets leuks
Dit was een van de leukste dingen om te doen. Andere mensen verkleden en stylen.
Ik hoor iemand zacht huilen, ik draai me om naar de deur en zet deze op een kier en gluur naar binnen.
Chloé was bij Heath op schoot gekropen en was gaan huilen, Jerrel zegt wat, maar ik kan het niet verstaan.
Wat is erg gebeurt? Ik staar naar binnen tot dat het me tot me door dringt dat ik nog een sigaret in mijn hand heb. Ik sta op en ga op de rand van het hekje op het balkon zitten en rook mijn sigaret op.
Ik zie Samantha op het balkon staan. Ik besluit naar haar toe te gaan. Ze lijkt de laatste tijd zo afwezig...
Ik loop het balkon op en zeg: ''Hey Samantha, gaat het wel een beetje? Je lijkt de laatste tijd een beetje afwezig. Ik maak me zorgen om je.'' Ik wist zelf ook heus wel dat ik niet vaak met Samantha omging, maar ik vond haar toch wel interessant.
Ik stond op en zette mijn boek in de kast. Ineens stond Max achter me. "Als je rustig meespeelt en meewerkt krijg ik je het Elite gedeelte in." Grijnsde hij. Ik dacht na. "Oké." Fluisterde ik toen.
Max trok me uit de bibliotheek. "Ren weg. Ren naar het Elite gedeelte. Ik kom je achterna." Mompelde hij.
Ik knikte en begon te rennen. "Kom hier jij!" Schreeuwde Max. Hijgend rende ik verder.
Max kwam me snel achterna. Ik bleef rennen.
Ik rende harder en kwam in het Elite gedeelte. Ik stond stil en draaide me om. Max kwam me achterna.
Toen stond hij stil. "Goed gedaan." Fluisterde hij.
Ik keek rond. "Als jij hier naar binnen gaat krijg je van mij morgen een Elite ontbijt in tent." Grijnsde Max.
Mijn hand lag al op de klink. "En als je binnen blijft een Elite avond eten in tent." Ging Max verder.
Ik zwaaide de deur open en liep naar binnen. Samantha,Chloé en Heith keken mijn kant op. Max liep binnen. "Sophia wat doe jij hier?" Vroeg Heith. Angstig keek ik om.
Max stond grinnikend in de deuropening. "Weddenschapje met hem." Lachte ik.
Ik bekeek Chloé goed. "Wat is er aan de hand." Vroeg ik zacht.
Er lag een camera op bed. Snel griste ik hem weg en speurde de foto's af.
"vrede bewakers rond de school worden aangesterkt, gericht op het achter halen van valse personen, speciaal onderzoek gericht op Heath Byrle, ter zake van een relatie met Chloé Archibalt. Geweld mag gebruikt worden."
Blonk er op een van de foto's. Met grote ogen keek ik op.
"Je vader is gek geworden Chloé." Fluisterde ik. Max stond naast me en pakte ruw de camera van me af.
Hij bekeek de foto. "Simpel. Mijn bende helpt je." Grijnste hij. Ik greep max bij zijn kraag.
"Ben je gek Max? Gek? Vre-de-bewakers!" Sneerde ik. "Desnoods knallen ze je neer. Geweld mag gebruikt worden!" Max duwde me van hem af. "Doe normaal kind. Kijk wat we je hebben aangedaan. Emily kan er behoorlijk wat van." Mopperde hij.
Er kwamen allerlei mensen binnen. Samantha, Sophia en een jongen die ik niet kende... Ik had geen behoefte aan pottenkijkers. Ik zat al uren bij Heath. Gewoon niets doen. Bij hem zijn. Verdrietig zijn. Mijn tranen waren op. Ik was inmiddels vast al helemaal uitgedroogd. Ik had de lunch ook gemist trouwens.
Sophia bekeek de foto's. De jongen naast haar ook.
"Mijn bende helpt je," grijnsde hij. Die kerel spoorde niet! Sophia greep hem bij de kraag en begon tegen hem te schreeuwen. Ik schudde mijn hoofd.
"Wacht," zei ik zachtjes. Iedereen keek mijn kant op. Oh ja, Chloé kan praten.
"Als jullie gaan vechten doet mijn vader Heath persoonlijk wel iets aan," legde ik uit, "het helpt gewoon niet. Er moet een andere manier gevonden worden."
Een aantal paar ogen staarden me aan. Hier hadden ze niet aan gedacht.
"Ik weet niet waar mijn vader de laatste tijd toe in staat is," bekende ik, en ik richtte me naar de jongen, "maar tegen de vredebewakers kun je zowiezo niet op."
Hij keek me chagrijnig aan. Hij hield vast van vechten ofzo.
Ik stond nog steeds te kijken wat er was ik was nog steeds in de gang toen ik Sophia met een elite erachter na langs rennen en ze stopten vlakbij die gene zij iets en ze liepen naar Chloe's kamer. Ik volgde ze en ik liep mee met hen mee naar binnen hij pakte mijn camera op"Simpel. Mijn bende helpt je." Grijnste hij. ik had al eigenlijk meteen door dat er iets niet klopte en gritste de camera snel uit zijn handen. Volgens mij wou hij niet helpen maar iedereen verraden, daarna pakte ik een mes en hield hem bij zijn keel. "hoe kan iemand weten of je te vertrouwen bent?"