Ik hoorde Jane naast me vallen. Mijn hoofd klopte en bonkte.
Ik voelde me wegvallen. "Jane?" Vroeg ik zacht.
"Lucas?" Vroeg ik. "Richard." Hoorde ik Lucas. "Ben ik dood?" Fluisterde ik.
"Helaas niet." Gromde Lucas. "Bedankt." Mompelde ik.
Toen zakte ik weg.
Het was een nevelige dag, de lucht drukte ons op het aangedampte dek en beklemde mijn vrije ademruimte. Jane, Richard en ik zaten nog steeds op de bank aan de reling, golven sloegen onstuimig tegen de rand.
Een nacht lang hadden we gepraat over Richards problemen, eerst had het me geïnteresseerd, had ik medelijden gevoelt met hem. Maar na het zoveelste verhaal zakte ik gewoon onderuit en staarde suf voor me uit. Toen hij opnieuw begon te vertellen stak ik mijn hand op, hij stopte abrupt en keek me verbaast aan.
"Het spijt me Richard maar is het niet beter dat je niet steeds over je problemen praat maar eens gewoon iets leuks doet" ik trek mijn wenkbrauwen op bij zijn neerslachtige blik. "Zoals wat, ik heb niemand" bromde hij sikkeneurig. Ik zuchtte "Zoek een lief" mompelde ik en ik wees overduidelijk naar Willow, ze zou beter af zijn bij Richard dan bij Stefan. Hij gromde wat en draaide zijn hoofd weg, terug verzonken in zijn eigen problemen. Ik leg mijn arm om Jane heen, ze kreunt en haar ogen draaien weg. "Jane ..." snel spreid ik mijn armen en Jane valt erin. "Jane, alles goed" mijn stem klonk panisch, wat was er mis ...
Stefan trok me wat dichter tegen zich aan, we hadden gisteren een geweldige nacht gehad, ik lach, "ik houd van jou.." Mompel ik en ik sla mijn armen om Stefan's nek, Stefan buigt zijn hoofd en drukt zijn lippen tegen mijn keel, "ik ook van jou." Ik voel mijn adem in mijn keel stoken, dat had hij nog nooit gezegt! "Mooi zo" Fluister ik ademloos, ik voel Stefan's geluidsloze lach in mijn nek, daarna kust hij me, "ik zou die noacht van gisteren zo over doen." Fluisterd hij, "ik ook." Mompel ik, daarna kust hij me weer, ik hoor iemand praten, "zoek een lief." Ik kon aan de stem horen dat het Lucas was, ik kan zeker weten dat hij het tegen Richard had. Stefan trekt zijn lippen van die van mij, maar al snel zitten onze lippen weer tegen elkaar aan.
"Cwen. Ik zeg het niet graag maar misschien kan je beter even daar kijken." Mompelde Jasper.
"Zometeen." Grijnsde ik. "Lopen. Voor die kajuit ga jij wachten en als ik zeg dat je binnen mag komen dan kom je oké?" Fluisterde ik. Jasper knikte. Ik sprong van zijn rug en rende de kajuit in.
Ik deed voor de zekerheid de deur op slot. Ik gooide de linnen tas neer. Snel begon ik er in te graaien.
Ik zag heel veel kant. een beetje zijde. En nog heel veel meer. "Langleve gouden munten." Grijnsde ik zacht.
Ik trok simpelweg een wit dingetje tevoorschijn. Snel trok ik het aan. De rest stopte ik weg in een van de tassen en die propte ik weer weg. Ik trok een hemd van Jasper tevoorschijn. Snel trok ik het aan.
Net boven mijn knieën. Ik grijnsde. Jasper ging dit leuk vinden. En ik ook. Ik hoorde Jasper een deuntje fluiten. Ik trok de deur open. Jasper stopte met fluiten en keek me met grote ogen aan.
"Hoe zie ik eruit." Grijnsde ik. "Geweldig. Nog meer dan dat." Zei Jasper. Das maar mooi ook.
Ik pakte zijn pols en trok hem naar binnen. Ik zag Lucas opkijken. Ik zwaaide kort naar hem en trok de deur dicht. Jasper pakte de kraag van mijn (Jaspers) Hemd vast. "Dat dingetje daaronder laat je nog wel even heel." Grijnsde ik. Jasper knikte en begon toen maar aan de knopen.
"Beter." Grijnsde ik. Ik liet mijn lippen langs zijn nek glijden.
"Lia!" Riep ik vanaf de gang. Ik hoorde aan antwoord en snelle passen op het hout. Aan het eind van de gang verscheen ze. "Zin om op stap te gaan?"
"Jaa! Maar ik ga eerst even omkleden hoor." Antwoordde ze vlug. Lia dook haar kajuit in, dat zal nog wel even duren. Ik liep de gang uit het dek op, daar zag ik Lucas en Jane.
"Hey! Gaan jullie ook mee de stad in?" Vroeg ik enthousiast.
Ze keken me een beetje verrast aan. Jane wilde antwoorden maar Lucas was haar te snel af.
"We komen zo wel achter jullie aan." Zei hij.
"Oké." Zei ik, ik draaide me om en liep terug de gang in waar Lia me tegemoet kwam.
Gapend werd ik wakker, "goedemorgen, slaapkop" grinnikt Stefan in mijn oor. Ik brom wat en kroop dichter tegen Stefan aan, gisteren hadden we het 'netjes' gehouden, vond ik dan.
"Jij moet een shirt gaan dragen." Kreun ik in Stefan's oor. Stefan schoot in de lach, "hoezo?" Grinnikte hij, "dan heb ik ook wat te doen." Ik legde mijn hoofd tegen Stefan's borst, hij was heerlijk warm. "Oo Stefan." Fluisterde ik met gesloten ogen, "ik houd van jou." Was Stefan's 'antwoordt'.
"Zullen we naar het dek gaan.... Of blijven we even liggen." Mompel ik.
"We blijven even liggen." Fluisterde Stefan. Zachtjes drukt hij zijn lippen tegen de mijne, ik wist het zeker. Ik had de ware gevonden.
Ik knipperde met mijn ogen. Kreunend kwam ik overeind.
Ik keek even naar mezelf. Oke Jasper had het netjes gehouden.
De overblijfsels van het hemd hingen in flarden om me heen.
Bepaalde stukken kant waren weggescheurd. Voor de rest zag ik niks. Ik draaide me om en keek naar Jasper.
Hij lag twee centimeter naast me. Ik liep naar de kast en trok hem open. Behalve Korsetten en andere setjes hingen er ook nog normale jurken. Snel trok ik een simpel dingetje uit de kast en liet hem over mijn hoofd glijden. Jasper kwam overeind. "Hallo schone slaapster." Grijnsde ik. Jasper liep op me af en sloeg zijn armen om mijn middel. "Ik hou van je." Mompel ik. "Ik ook van jou." Grijnst hij.
"Dat is je maar geraden ook. Had je het een beetje gezellig gisteren?" Fluister ik zacht.
"Het was de beste nacht van mijn hele leven." Grinnikt hij. "Volgende keer mag je dat hemd wel weglaten.". "Zal ik doen hoor." Grijns ik.
Als ik mijn ogen opendoe zie ik gelijk de bezorgde gezichten van Richard en Lucas voor me. Eerst wazig, dan steeds scherper.
"Jane, is alles goed?" klinkt de stem van Richard.
"Mijn hoofd tolt nog een beetje, maar ik voel me verder wel goed." Ik besluit maar niet over mijn lege maag te beginnen.
Als ik op wil staan word ik door Lucas direct terug de hangmat in geduwd.
"Niks daarvan, je hebt koorts. Blijf jij voorlopig maar even liggen. Ik denk niet dat het daadwerkelijk zo goed gaat."
"Hoe kan jij dat nou weten, geloof je haar dan niet?" zegt Richard verontwaardigd.
"Inderdaad. Als je koorts hebt piep je normaal gesproken wel anders. Hier, drink wat water."
Gehoorzaam neem ik wat slokken.
"Neem hier ook maar een paar happen van." Lucas reikt me wat scheepsbeschuit toe.
Met veel tegenzin doe ik wat hij zegt.
Ik plof neer in een hoekje. "Lucas? Geef me een reden waarom Willow mij boven Stefan zou kiezen?"
Grom ik zacht. "Gewoon proberen. Dan lukt het wel." Grijnst Jane naar me. "Ik heb ook geen zin om Stefan op mijn dak te krijgen." Jane grinnikte zacht. Lucas kijkt me aan. "Leg ik je later nog wel uit." Gromt hij.
Ik haal mijn schouders op. "Best." Er schijnt een zonnestraal door het raam.
"Ze schieten wel lekker op met The Black Rose hé." Zeg ik snel om van onderwerp te veranderen,
"Ohja geweldig snel de mast staat er op." Grijnst Jane sarcastisch. Ik rol met mijn ogen.
"Cwens kajuit is ook al klaar." Grijns ik. "Ik vraag me af hoe lang die blijft staan als je luister naar hoe gezellig die twee het gisteravond hadden." Lach ik.
"Kom. Trek iets aan en dan gaan we winkelen." Grijns ik.
"Alweer? Straks is je geld op." Fluisterd Jasper in mijn oor.
"Ik heb genoeg. Hoe denk je dat ik een hele winkel heb leeggekocht?" Grijns ik zacht tegen hem.
"Jah daar heb je een punt." Snel kleedde Jasper zich aan. "Kom." Lach ik.
"Cwen." Gijns Jasper. Ik draai me om in de deuropening. "Misschien moet je de achterkant van je jurk dichtmaken." Lachte hij. Ik begon te blozen. "Doe jij hem even dicht?" Fluister ik.
Jasper knikt. Langzaam loopt hij op me af en ik draai me om.
Jasper veegt mijn haar aan de kant en trekt langzaam de rits van mijn jurk omhoog.
Ik pak zijn hand en samen lopen we richting het dek. Ik ga achter hem staan en spring op zijn rug.
"Wil je nog meer leuke dingetjes kopen?" Grijns ik. "Als het zou kunnen." Grijnst hij.
"Ruik jij een goede?" Lach ik. "Nee, Helaas niet." Lacht hij. "Ahw dat is jammer. Misschien iets leuks voor Alice." lach ik. "Goed idee." Lacht hij. "Ruik je daar iets voor?" Lach ik. 'Ruik zelf maar." Grijnst Jasper.
"Het enige wat ik ruik is jou haar." Lach ik vrolijk.
Jasper en Cwen lopen lachend langs me. "Wat gaan jullie doen?" Vraag ik nieuwsgierig.
Jasper draait zich om. Cwen zit op zijn rug en kijkt me grijnzend aan. "We gaan mooi ondergoed zoeken." Grijnst ze. Allebei beginnen ze hard te lachen. "Lullen we ook looi londergoed kopen?" Vraagt William aan me. Cwen begint nog harder te lachen en ik kan het niet laten om ook even te grinniken. "Gekkie." Hikt Cwen. Ze aait hem kort over zijn hoofd. "Nou wij gaan weer mooi ondergoed halen." Grijnst Jasper.
"Ga je mee?" Vraagt Cwen aan me. "Ohja ik hoef ook echt te zien hoe jullie elkaar aflebberen tijdens het winkelen." Grijns ik. "Daar heb je een punt." Grijnst Cwen.
"Ja daar heb je een punt." Grijnst Jane. "Ga nu maar slapen." Mompelt Lucas tegen haar.
"Ja goed idee. Is het goed als ik hier even blijf?" Gaap ik. "Je doet maar. Maar.." Lucas knijpt zijn ogen samen en kijkt me aan. "Jaja als ik met een vinger aan haar kom dan trek je mijn hoofd eraf. We weten de regels inmiddels wel." Onderbreek ik hem. "Goed zo Richard. Als je die regels nu eens opvolgt." Lachte Jane.
"Dan ga ik wel effe liggen." Grijns ik. Ik laat mezelf onderuit zakken en leg mijn hoofd op mijn borst.
"Nahja. Doei Emerild." Grijns ik tegen haar. "Hup wolfje." Lach ik.
Jasper draait zich om en begint te rennen. "Ruik je al iets?" Lach ik.
"Misschien wil Jane Lucas ook een keer verwennen." Lach ik tegen Jasper.
"Ik ruik wel een winkeltje." Grijnst hij. Hij begint harder te rennen en stopt voor een klein winkeltje.
Het was overbeladen met lingerie. Heel lingerie-achtige lingerie. "Dit is mooi." Kreun ik zacht. "We kopen de minder mooie dingen voor Jane en houden zelf de mooiste dingen." Lacht Jasper. "Maar alles is mooi." Kreun ik met een pruillipje. "Dan delen we de winkel door de helft. Jane krijgt de ene helft en wij de andere." Lacht Jasper. "Oke best." Grom ik zacht. Snel wandelen we naar binnen. Dang er staat een man achter de toonbank. Zacht druk ik Jasper dichter tegen me aan. "Hoi.' Fluister ik zacht.
Er krult een grijns om de man zijn lippen. "Hallo mevrouw,meneer." Grinnikt hij. "Heeft u al een keuze?" Gaat hij verder. "Ja. We willen alles." Lacht jasper vriendelijk. "Wilt u passen mevrouw?" Vraagt de man aan me. Snel schud ik mijn hoofd. "Zeker?" Vraagt hij. "Ze zei nee." Gromt Jasper. "Ik begrijp het." Mopperd de man. "Dat is je maar geraden ook of anders had ik mijn sabels door je hoofd heen geduwt." Grom ik tegen mezelf. "Zei u iets?" Vraagt de man terwijl hij opkijkt. "Ze zei niks." Jasper knarst zacht met zijn tanden. De man knikt en loopt weg. Snel haalt hij alles bij elkaar en drukt twee tassen in mijn handen. "Haal me hier nu weg Jasper." Mompel ik. "Krijg ik nog betaald?" Grinnikt de man. "Ja je krijgt zometeen een kogel door je kop." Grom ik tegen Jaspers schouder. Ik steek mijn hand in mijn zak en gooi een zakje naar de man zijn hoofd. "Haal me nu weg." Fluister ik. Jasper trekt me snel weg.
"Bah wat een engerd." Mopper ik.
"Jane?!" Brul ik hard. Hard bons ik nog een keer op de deur. "Jane ik weet dat je er bent! Het maakt niet uit of je halfnaakt bent. Het maakt me niet uit als Lucas naakt is ik heb jullie beide ooit naakt gezien." Brul ik. Lucas trekt de deur open. "Jij bent ook niet weg te krijgen he?" Grinnikt hij. "Nee klopt." Grinnik ik.
Ik loop naar binnen. "Jane. Ik heb een cadeautje." Grijns ik tegen haar. Ik gooi een van de tassen naast haar neer. "Aangezien al je oude spullies verbrand zijn." Lach ik zacht. Jane trekt de tas open.
"Bedankt Cwen." Mompelt ze met rode wangen. "Geen dank. Als je het wilt weten ik heb zelf nog drie tassen staan. Maar je moet snel zijn als je wilt lenen. Jasper scheurt alles in stukken." Lach ik hard.
"Cwen." Lacht Jasper achter me. Ik voel hoe hij me een duwtje in mijn rug geeft. "Wat? Of wil je er vanavond ook nog eentje in stukken scheuren?" Lach ik. "Morgen." Lacht Jasper.
"Oke dan weten we wanneer we kunnen komen gluren." Grinnikt Richard vanuit de hoek.
"Vind je dat leuk Richard? Ik wil voor jou ook wel zo een setje aantrekken." Lach ik.
"Nee dankje." Grijnst hij. "Das je maar geraden ook." Mompelt Jasper vanachter me.
Hand in hand slenter ik met Jack door de straatjes van Nederland. Het miezert en de lucht is grauw. Het is best koud. De Nederlanden zijn prachtig, jammer van het weer. Ik rilde en Jack sloeg een arm om me heen. Ik kroop dicht tegen hem aan. De winkels sloten. De straten waren glibberig en ik gleed een paar keer bijna uit. In de verte hoorde ik een hond blaffen. Uit de huisjes kwam een gedimd kaarslicht. Het was zo grauw maar ook zo gezellig en knus. De straten waren niet breed, hier en daar schoot een muis voorbij. Ik gaf een gilletje en Jack mepte me lachend op mijn hoofd.
"je maakt iedereen wakker," grinnikte hij. Ik lachte ook en gaf hem een duwtje. Hij struikelde over een steen en viel naar achter een steegje in.
"Oh Jack gaat het wel?" vroeg ik geschokt. Hij knikte en trok me mee het steegje in.
"Of misschien." Grijns ik. "Richard." grijnst Cwen.
"Oke best ik ga al slapen." Lach ik snel. Grinnikend zak ik onderuit.
"Best ga maar slapen." Lacht Cwen. Er klinkt het geluid van twee kussende mensen.
"Jasper." Mompeld Cwen zacht. "Ja?" Hoorde ik Jasper.
"Jane en Lucas kijken." Grinnikt Cwen. "Nou?" Hoor ik jasper.
"Wou je soms dat Lucas me naakt kon zien?" Grinnikt ze. "Nee maar als hun nou weg gaan?" Grinnikt Jasper.
"Het is hun kajuit." Grinnik ik tegen Jaspers nek. "Lucas heeft je vaker gezien." Murmeld Jasper.
"En dan werd ik twee tellen later wolf lieverd." Mompel ik. "Jah das waar." Grinnik ik. "Als wij ons nou eens omdraaien. En niet kijken." Grinnikt Jane. "Dan kunnen jullie lang omgedraaide blijven staan." Grinnik ik.
"Ga dan naar een andere kajuit. Desnoods gaan jullie midden op het dek rommelen." Klonk Richard vanuit het hoekje. "Jij was toch aan het slapen?" Grinnik ik zacht. Jasper laat zijn handen onder mijn hemd glijden.
"Jazz. Dat mag best van mij maar dan niet waar andere mensen bij zijn." Fluister ik zacht. "Toe?" Grinnikt Jasper in mijn oor. "Jazz." Fluister ik zacht. "Ja?" Grijnsd hij. "Zou jij graag zien hoe twee mensen aan het rommelen waren?" Grinnik ik zacht tegen hem. "Nee maar wij zijn nu toch al bezig?" Ik rol met mijn ogen.
"Ja hoor wij zijn er niet meer." Hoorde ik Lucas. "Oh geweldig kunnen we hier toch blijven." Grijnst Jasper.
"Ja daar heb je een punt." grinnik ik. Ik sla mijn armen om Jaspers nek. Hij trekt me naar Jane's bed.
"Jazz dat is heel onbeleefd." Lach ik. "Neem me dan ergens anders mee." Grijnst Jasper. "Zal ik doen." Lachend pak ik Jasper bij zijn polsen en sleur hem mee naar mijn kajuit.
"Kom William het word koud." Fluister ik. Snel ren ik weer aan boord en zet William op bed. Alice komt binnenlopen met Lizzy op haar arm. "Dankje Alice." Ik pak Lizzy aan en zet haar ook op het bed.
"Jullie groeien gewoon veelste snel." Mopper ik. "Jullie passen al bijna niet meer in jullie kleren." Ga ik verder.
Langzaam sloop er iemand door de straten van Nederland.
Hij keek kort naar The Black Rose en daarna naar het schip ernaast.
Er verscheen een valse grijns om zijn mond. Snel klom hij het schip op.
Hij zou hem wel krijgen. En haar ook. Hij zou ze krijgen en vermoorden.
Plots voelde ik een steek in mijn maag en ik gaf over. Jack stond liefdevol achter me en hield mijn haar naar achter. Toen ik klaar was omhelsde hij me zacht.
"Ben je ziek?"
Ik schudde mijn hoofd. Ik voelde me niet ziek. Ik was alleen even misselijk.
"Ik heb geen idee. Laten we maar terug gaan naar het schip," stelde ik voor. Jack knikte. Toen ik het schip opklom dacht ik een schim te zien... had ik me dat verbeeld? Vast wel. Misschien was ik toch ziek...
"Misschien kunnen jullie wat van mij lenen?" Klonk Alice achter me.
"Als dat zou kunnen graag!" Snel draai ik me om en val Alice om haar nek. "Het is goed hoor." Mompelt ze.
"Echt jou geest is die van een tiener." Lach ik tegen haar. "Maar ik ben nog steeds klein." Moppert ze.
"Als ik kijk naar hoe snel jij groeit word je snel groot hoor." Lach ik. "Dat ben ik maar geraden ook."