Inhoud (in het kort):
Isabella Swan, 17 jaar, verhuist naar Forks omdat haar stiefvader een contract heeft gekregen en haar moeder met hem mee kan. Bella trekt bij haar vader in. Op Bella’s eerste schooldag ziet ze een aantrekkelijke jongen, deze heet Edward Cullen. Bella vraagt zich af wat er met hem is, hij lijkt haar te ontwijken, en soms lijkt het alsof hij vreselijk boos op haar is.
Bella weet dat het anders is als Edward haar redt, een auto kan niet remmen, deze glijd naar Bella, de tegen haar auto staat. Maar waarom ziet de deuk in de auto er precies hetzelfde uit als Edward’s hand? Waarom is zijn huid zo koud?
Bella is vast besloten om hier achter te komen, al wordt het haar dood.
Ik vind het een geweldig boek, het is mooi geschreven, erg geloofwaardig, ookal is het het niet.
De stukken zijn precies goed, niet te lang, niet te kort.
Hoofdstuk 22 en 23 zijn het spannendst.
Ik heb het boek heel veel keer gelezen, en ik blijf ervan genieten, het blijft spannend!
Het boek is ook verfilmd, het is wel jammer dat sommige hoofdstukken zijn weg gelaten, en van bijv. Bella. In het boek is ze klein, maar in de film is ze van normale lengte. Verder zijn beide een aanrader!
Nu ga ik nog ff wat maken voor 't spel dat ik ga maken me me vriend en dan nog wat aan de skin prutsen .
Ik heb koppijn. ALWEER!
Op school word ik er ook helemaal gek van. Soms zit ik gewoon met tranen in m'n ogen. Volgende week zaterdag ga ik m'n ogen laten testen. En als dat niets oplevert ga ik naar de huisarts. Ik heb toch meer dingen waarvoor ik eigenlijk moet gaan. Zoals mijn chronische vermoeidheid. Misschien hebben die dingen met elkaar te maken?
I\Ik heb nog steeds last van't spiertje in mijn arm . Doet echt super veel pijn .
Komt doordat ik gisteren tegen mijn bed aan knalde . Het was donker, hea! Wie ziet in het donker? Ik niet! (ik verdedig mezelf )
Het is niet eerlijk. De meiden bij ons op school mogen naar de Efteling, en de jongens krijgen gewoon les. Hoewel het niet echt les is. De leraren vinden het allemaal net zo oneerlijk, want hun vrouwelijke collega's zijn ook mee naar de efteling.
Bij Frans hebben we dus het eerste uur een korte film gekeken, en daarna ganzenbord(wat niet echt leuk was). Bij nederlands spelletjes op computer gespeeld, bij scheikunde Simpsons the movie gekeken, en bij natuurkunde een les gehad over hoe je handen moet schudden(die man kan echt een heel uur volpraten over een nutteloos onderwerp)