Hector viel versufd op de grond, maar het was een sterke man. Hij vroeg om versterking.
"Mannen kom me helpen!" Brulde hij.
"Haha, dacht je nou echt dat ze jou nog konden redden he?" Zegt Jane spottend. Ze loopt op Hector af. Ik kruip een stukje achteruit tot ik met mijn rug tegen een houten krat aan lig. Op dat moment hoor ik kreten, van verderop de boot en vanaf het water. Er kwamen touwen over de railing en daar was de versterking al.
"Roei ze uit en plunder het schip leeg!" Beviel Hector die wilde gaan staan. Er kwam een man op mij afgerend met een dolk vooruit gestoken. Ik handelde snel, ik griste het geweer van de grond en schoot met 1 arm, wat niet slim was vanwege de terugslag, mijn schouder was uit de kom.
"Argh!" Vloekte ik, ik verbeet de pijn en kneep een stuk hout fijn in mijn gebalde vuist. De man werd vol in zijn borst geraakt en viel schreeuwend achterover de zee in.
"Wie nu...?" Riep ik woedend. Ik was volkomen weerloos op de grond maar ik dat gevoel had ik niet.
Ik keek naar Hector hij was aan de railing gaan staan, ik keek naar Jane.
"Pas op achter je!" Riep ik. Er sprong een piraat in haar nek en probeerde haar te wurgen.
Ik herlaadde mijn geweer en probeerde hem zo stevig mogelijk in mijn goede schouder te leggen, ik wilde de trekker overhalen. Hector kwam aangerend en stampte op mijn arm.
"Vieze *&@^%!@$#%*%!" Schreeuwde ik. Hector lachte gemeen, hij stampte nog een keer en schopte mijn geweer verder het dek op.
"En nu? Wat ga je nu doen?" Zei hij gemeen. Ik gromde, Jane was in gevecht met een piraat, Darnell verschool zich tussen een paar kisten en de rest was niet in de buurt te bekennen. Ik keek omhoog, Hector keek de andere kant op. Ik hief mijn andere arm op, mijn schouder deed verschrikkelijk zeer, maar daar moest ik door heen zien te bijten. Ik liet mijn hand naar zijn holster gaan en met een trok zijn pistool er met een snelle, pijnlijke beweging uit, ik vuurde meteen en de wurgende piraat viel dood op het dek. Door de terugslag van het geweer lag mijn schouder nog verder in puin, maar daar had ik had niet lang de tijd om daar over na te denken. Ik voelde een harde schop tegen mijn hoofd en voelde daarna iets zwaars op mijn hoofd breken, vast een van de kratten. Ik lag daar roerloos, ik wist dat als ik zou bewegen hij me nog meer aan zou doen.
"Jij gaat eraan!" Hoorde ik Darnell roepen. Daarna hoorde ik Darnell roepen dat ik vol moest houden, dat hij niet bij me kon komen en in gevecht was. Ik hoorde ook een vrouwelijk kreet.
Doodsbang wachtte ik af...
~| Jack Beckeans |~