Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

24 berichten • Pagina 1 van 2

hiki
Grafschrift schrijver Grafschrift schrijver

Maak je computer Wereldavonturen klaar

Nog 7 of 8 dagen en dan ligt Wereldavonturen in de winkels: tijd om je computer helemaal Wereldavonturen klaar te maken.

Afbeelding

Computer optimaliseren:

Allereerst is het goed om te kijken of je computer zowiezo uptodate is met het runnen van Windows Update.

Als je denkt dat je niet genoeg ruimte hebt op je harde schijf is het misschien verstandig om wat programmatjes op te ruimen die je toch niet meer gebruikt.

Verder kun je, om je computer lekkerder te laten lopen, Schijfopruiming laten lopen, dan Schijfdefragmentatie en eventueel een uitgebreide virus scan (bij sommige uitgebreide virus scannen zit Schijfopruiming en Schijfdefragmentatie er al automatisch bij). Schijfopruiming en Schijfdefragmentatie kun je vinden door gewoon even de 'Zoekopdracht starten' te gebruiken van je computer.

Afbeelding

Voor als je downloads hebt:

Alle downloads uit de Sims 3 Store (.simspackage) en de downloads uit de Sims 3 Exchange zullen wel werken na het installeren.

Downloads van fansites (.package) zoals onze S3N downloads die je in Program Files > Electronic Arts > De Sims 3 > Mods > Packages hebt staan kunnen wel een probleem worden. Daarvoor heb je namelijk de originele resource.cfg moeten veranderen en de kans bestaat dat die downloads dus niet meer werken.

Het beste is om je Packages map, van de plek die we net beschreven te hebben, te verplaatsen naar een andere plek op je computer, bijvoorbeeld je desktop. Dan werken alle downloads uiteraard niet meer maar die kun je dan later weer zo terug zetten.

Dan moet je ook de originele resource.cfg weer terug zetten. De originele resource.cfg vindt je op je DVD en wel in Game > Bin

Die kopieer je dan naar /programfiles/electronicarts/sims3

Het is eigenlijk een must dat je de originele resource.cfg weer terug zet: bij het installeren van patches moest dat namelijk ook.

Afbeelding

Backup maken van je spel:

Meestal gaat het installeren van patches en nieuwe uitbreidingen goed en raak je geen families en buurten kwijt. Maar wil je het zekere voor het onzekere nemen dan moet je een backup maken van de hele Sims 3 folder uit Mijn Documenten.

Afbeelding

Na installeren Wereldavonturen

Na het installeren van Wereldavonturen kun je beter een paar dagen wachten met het weer terug zetten van je Packages downloads. Er komt misschien een nieuwe resource.cfg en dat zullen we dan melden op onze site.

Veel succes!
Afbeelding
hiki

Re: Maak je computer Wereldavonturen klaar

Rensdesim schreef:Mag ik even een kleine toevoeging doen: schijfdefragmentatie wordt al automatisch 1 keer per week gedaan in Windows Vista en Windows 7 hier merk je niks van (je kunt de optie zelf uitzetten maar standaard is de optie aan)
o oke dat doet mijn comp dus: soms denk ik: hij draait flink en ik doe niks anders dan surfen op het net :woot
Afbeelding
Xelles
Beheerder Beheerder

@Rensdesim

Ik laat hem dagelijks automatisch opnieuw defragmenteren, maar ik doe het ook vaak nog handmatig en dan is ie alsnog 5 uur bezig. Dus het kan zeker geen kwaad om hem, ook al gebeurt het vaak automatisch, nogsteeds handmatig zo nu en dan te laten defragmenteren. Helemaal als je zoveel troep erop gooit en er weer afhaalt zoals ik doe :wink
Afbeelding
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator

hiki schreef: Dan moet je ook de originele resource.cfg weer terug zetten. De originele resource.cfg vindt je op je DVD en wel in Game > Bin
Hmm, dat is vreemd. Ik heb voor al mijn downloads het resource-bestand van ModtheSims (geloof ik, de installatie-instructie komt daar in elk geval vandaan). Dat heb ik op de door die site beschreven plaats in de root van Sims 3 gezet. Daarbij is voor zover ik weet geen enkel ander bestand vervangen of gewijzigd. En al mijn downloads werken gewoon. Ik vraag me af of ik dan wat fout gedaan heb, of dat er meerdere methodes bestaan.

Kan iemand hier een lichtje op laten schijnen?
Afbeelding
Xelles
Beheerder Beheerder

@Wim

Ik kan mij ook niet herinneren een ander bestandje te hebben overschreven. Ik zal hem ook gewoon laten staan tijdens de installatie en zal wel zien wat er gebeurt. Als mijn computer ontploft weten jullie genoeg :wink. Ik ben namelijk diegene die waarschijnlijk de review versie zal ontvangen, dus zal wel als proefpersoon spelen :tongue
Afbeelding
hiki

wimhuiskamp schreef:
hiki schreef: Dan moet je ook de originele resource.cfg weer terug zetten. De originele resource.cfg vindt je op je DVD en wel in Game > Bin
Hmm, dat is vreemd. Ik heb voor al mijn downloads het resource-bestand van ModtheSims (geloof ik, de installatie-instructie komt daar in elk geval vandaan). Dat heb ik op de door die site beschreven plaats in de root van Sims 3 gezet. Daarbij is voor zover ik weet geen enkel ander bestand vervangen of gewijzigd. En al mijn downloads werken gewoon. Ik vraag me af of ik dan wat fout gedaan heb, of dat er meerdere methodes bestaan.

Kan iemand hier een lichtje op laten schijnen?
Die zin is weggehaald: alweer zo lang geleden dat ik de resource cfg had weggehaald dat ik dat vergeten was. Ik ging er automatisch vanuit dat er een originele cfg zou zijn. :blush
Afbeelding
Bhakti
Snackventer Snackventer

Oh jee, dat klinkt als een test hoe je met computers kunt omgaan. Ik vind sowieso dat tegenwoordig een gemiddelde speler best wat van computers moet afweten, iemand die zich er niet een beetje in verdiept en/of zich niet ermee bezighoudt zal vast vaker voor raadsels en onopgeloste problemen komen te staan, eigenlijk is dat geen goede ontwikkeling.
Kelvin
Kantoorslaaf Kantoorslaaf

Xelles schreef:
Kelvin schreef:
Klaas schreef:Echt super dat jullie WA binnen hebben. Wie gaat er als eerste spelen?
Xelles
Inderdaad, ben nu thuis en hem aan het installeren :smile
Hoe ziet het Installatiescherm er uit?
Heeft hopelijk morgen Na Middernacht
Xelles
Beheerder Beheerder

@Klaas

Ik vind hem echt heel erg mooi gemaakt, Egypte en Frankrijk zijn echt leuke landen. China heb ik nog niet gehad, ga ik zo even naartoe.

Ik heb al 1 vastloper gehad helaas, maar dat had ik ook met het basisspel regelmatig dus ik maak mij daar niet zo erg druk om. Ook het installeren ging niet helemaal vlekkeloos. Ik moest eerst Sims 3 helemaal eraf halen en er weer opnieuw opzetten voordat het wilde lukken. Komt waarschijnlijk door de downloads?
Afbeelding
-LotsOfNothing-
Aartsschurk Aartsschurk

hiki schreef: Het beste is om je Packages map, van de plek die we net beschreven te hebben, te verplaatsen naar een andere plek op je computer, bijvoorbeeld je desktop.
Dat lijkt me niet zo'n goed idee :
Afbeelding
:lmao: Ik had het eerst in een map staan natuurlijk, maar hij is opengesprongen xD
Nu ben ik bezig om al die downloads terug te stoppen :glare
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie