Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

28 berichten • Pagina 1 van 2

Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

SN Gids: Zelf een schoorsteen maken

Een mooie schoorsteen maken! (Tutorial)

Deze gids helpt bij het wegwerken van de oude lelijke schoorsteen en het daarna vervangen voor een mooiere schoorsteen.

Afbeelding

Er zijn veel mensen, waaronder ik zelf die een ontzettende hekel hebben aan de lelijke schoorstenen die EA in onze games heeft gezet. Eigenlijk zeg ik het fout, de schoorsteen zelf is wel mooi maar niet bij onze bouwwerken.

Als wij een houten huis bouwen, dan willen wij ook een houten schoorsteen. Of als wij een huis van gele baksteen maken, dan willen wij ook een schoorsteen van gele baksteen en niet 1 die lekker oranje blijft.

In deze tutorial ga ik uitleggen hoe je van die ontzettend vervelende oranje schoorstenen af kunt komen, er een mooie voor in de plaats kunt zetten en er tevens voor zorgt dat er nog steeds rook boven uit de schoorsteen komt. Want daar is een schoorsteen toch eigenlijk voor.

Hoe gaan we dit bereiken? Nou, we zullen eerst maar een snel huisje in elkaar zetten.
We beginnen met een fundering om het extra ‘moeilijk’ te maken.

Afbeelding

Vervolgens bouwen we hier een muur op… 4 zelfs! Anders is de warmte van de schoorsteen zo weer uit het huis verdwenen. Dan kan je er net zo goed geen bouwen…

Verdieping erop en dan gooien we er ook maar meteen een dakje op. (Als hij dat nog niet uit zichzelf gedaan heeft)

Afbeelding

Nu geven we het huis een structuur en een likje verf, want wie wil er nou in een betonnen blok wonen..ik niet in elk geval! We nemen hout, zodat de schoorsteen als we hem dadelijk neerzetten extra lelijk is.

In het plaatje zie je welk hout ik gebruikt heb voor fundering en muren. Je mag natuurlijk ook je eigen gangetje gaan.

Afbeelding

Tot zover niet veel mis aan het huis. Maar nu komt het, we gaan een schoorsteen plaatsen.

Ik neem de Harmonieuze Hitte Huiswarmer. Want hitte moeten we hebben in de komende wintermaanden. Zie plaatje voor mijn gekozen schoorsteen.

Afbeelding

Gatverrrdamme! Betaal je daar nou 3800 Simoleons voor! Zo’n lelijk stenen geval.

“ Ik had er beter GEEN kunnen nemen!” denk je dan. Maarrr…daar is dus iets aan te doen!
Eerst gaan we even cheaten. Open je cheat balkje (Ctrl+Shift+C tegelijk indrukken)
Dan typ je vervolgens in: moveobjects on (En dan op enter uiteraard)

Afbeelding

Dan pakken we het handje en pakken het gedeelte schoorsteen vast wat recht achter de schoorsteen binnen zit. Zie plaatje.

Afbeelding

Hierna druk je op ‘delete’. Nu controleren we eerst even of je niet per ongeluk de binnenkant ook hebt weggehaald. Dat is namelijk niet de bedoeling.

Afbeelding

Bij mij staat hij nog, dus we kunnen verder. Is hij bij jou weg? Dan heb je iets verkeerds gedaan. Even Ctrl+z doen tot hij er weer staat. Waarschijnlijk na 1 x al.

Lukt het hierna nog niet, dan heb je waarschijnlijk een schoorsteen waarbij het gewoon niet kan. Dan even een andere schoorsteen plaatsen.

Nu gaan we alle andere schoorsteendelen, BEHALVE de TOP ook weghalen.

Dit blijft dan over:

Afbeelding

Waarom bewaren we dit stuk wel? Dit stuk zorgt voor de rook. Haal je deze ook weg, dan heb je misschien straks wel een mooie schoorsteen, maar zal er geen rook uitkomen als hij wordt aangestoken. Alsof je een lamp aandoet zonder dat het licht gaat branden. Daar heb je ook niks aan. :)

Nu gaan we de nieuwe schoorsteen maken. We beginnen weer met een stukje fundering.

Kijk goed dat je dat recht achter je schoorsteen die aan de binnenkant zit bouwt, anders kom je namelijk boven niet goed uit bij het deel waar de rook uitkomt. Zie plaatje

Afbeelding

Nu bouwen we daar een muur op.

Dit herhalen we tot we net onder de top zitten, zo dus:

Afbeelding

Denk eraan dat je als je op dakhoogte zit, je aan 4 kanten muren moet zetten in plaats van 3 kanten.

Dit ziet er natuurlijk niet echt mooi uit zo, dus daarom bouwen we om het laatste stukje een halve muur. In het plaatje zie je weer welke ik daarvoor gebruikt heb.

Let erop dat je niet bij elke halve muur de stijl kan veranderen. Dus zoek er een waarbij dat wel kan.

Afbeelding

Zoooowww de schoorsteen is af! Nouja, niet helemaal natuurlijk…hij is nu zelfs nog lelijker als voor de verbouwing. Dus we gaan ‘m even pimpen!

Pak het pipetje en geef de fundering en de muren de juiste kleur. Je kan natuurlijk ook gewoon opnieuw de juiste muurbekleding pakken en dan erop zetten. (De halve muur zal waarschijnlijk niet lukken tenzij je de laatste update hebt)

Als het goed is, ziet het er nu zo ongeveer uit.

Afbeelding

Nu ga ik het bovenste halve muurtje, ongeveer de zelfde kleur geven als de fundering onder.
Heb je de nieuwste update, dan kan je deze gewoon behangen. Lukt dit niet, probeer dan even het volgende:

Ik klik op de ‘stijl creeren knop’ (rechts van het handje) en druk vervolgens ergens op de fundering. Je krijgt nu het volgende plaatje te zien. Daar sleep ik de kleur van het hout, rechtstreeks naar het halve muurtje.

Afbeelding

Het volgende schermpje verschijnt als je vervolgens de muisknop loslaat.

Afbeelding

Als je nu op accepteren drukt zul je zien dat al 1 deel van de schoorsteen top de juiste kleur heeft. *Jeej!* En je opnieuw terug gaat naar dit scherm:

Afbeelding

Nu herhaal je de vorige stap totdat je hele schoorsteen top de goede kleur heeft.

Afbeelding

Kleed nu het geheel wat verder aan met raampjes en een tuintje eromheen.

Ga vervolgens naar de leefmodus en laat iemand de haard aansteken.
Als het goed is komt er nu rook uit je mooie nieuwe schoorsteen! Als het niet goed is, dan heb je het topje van de schoorsteen per ongeluk toch stiekem weggehaald.

Afbeelding

Hoop dat jullie hier iets aan hebben. Als ik ergens heel onduidelijk ben, geef dat dan even door. Dit is de eerste keer dat ik een tutorial maak met behulp van printscreens.

Veel suc6 met jullie nieuwe schoorstenen! Dat er nog maar veel hout in opgestookt mag worden…al stoken Sims altijd hetzelfde hout… :P

Laatst gewijzigd door Bakie op do 04 nov 2010, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
hiki
Grafschrift schrijver Grafschrift schrijver
Berichten:
23090
Lid geworden op:
wo 24 jun 2009, 19:11

Re: S3N Tutorial: een mooie schoorsteen maken

Gatverrrdamme! Betaal je daar nou 3800 Simoleons voor! Zo’n lelijk stenen geval.
Inderdaad, daarom gebruik ik niet vaak een open haard / schoorstenen, ze passen gewooon bijna nooit bij een huis dat ik zelf bouw.

Maar nu gaat dat wel lukken :thumbsup
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie