Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

9 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

SN gids: Binnenhuisarchitect

Afbeelding

Een nieuw beroep met de komst van ‘Ambities’ is dat van ‘Binnenhuisarchitect.’

Om dit beroep te starten kun je in de krant of op de computer kijken. Je krijgt dan de mogelijkheid om te kiezen voor ‘Banen en beroepen ...’.

Afbeelding

Als je dat aanklikt krijg je de mogelijkheid om te kiezen voor ‘Een baan vinden’ of ‘Een beroep vinden’. Hier kies je voor ‘Een beroep vinden’.

Afbeelding

Als alles goed gaat krijg je nu de kans om te kiezen voor het beroep ‘Binnenhuisarchitect’. Je kunt de carrière starten door hem gewoon te accepteren.

Afbeelding

Zoals te verwachten, is er ook een nieuwe levenswens, die alles te maken heeft met dit beroep: ‘Topbinnenhuisarchitect’. Deze zal niet makkelijk zijn om te voltooien, je moet er nogal wat topscores voor halen

Afbeelding

In de loop van de carrière krijg je ook telkens korte termijn wensen voorgeschoteld, die met je beroep te maken hebben.

Afbeelding

Vanaf nu kun je proberen hogerop te komen in dit beroep. Het is in elk geval handig om zo snel mogelijk een tekentafel in je huis te zetten. Je doet ervaring op voor het beroep en een bijkomend voordeel is, dat je je schildervaardigheid tegelijk ontwikkelt.

Afbeelding

Een andere vaardigheid, die je snel zou kunnen ontwikkelen is beeldhouwen. Je kunt namelijk de beelden die je maakt, gebruiken in de huizen, die je gaat inrichten. Je klanten waarderen dit erg en het levert je vaak bonussen op.

Afbeelding

Je werkt bij dit beroep van huis uit. Op de dagen dat je werkt, verschijnen de opdrachten om 8 uur ’s morgens als symbooltjes op het buurtoverzicht.

Afbeelding

Als je wilt weten wat een opdracht inhoudt, klik je op zo’n symbooltje en in een apart venster kun je nu lezen wat er van je verwacht wordt, compleet met een lijstje van de dingen, die je in elk geval in de verbouwing moet opnemen.

Afbeelding

Wanneer je een opdracht accepteert, krijg je de keuze om direct aan de opdracht te beginnen. Wanneer je het op een later tijdstip wilt doen, kun je altijd nog naar de kavel toegaan, daar op de grond klikken en kiezen voor ‘Aan verbouwing beginnen’. Dat is trouwens ook makkelijk, als je een keer per ongeluk verkeerd klikt en daarmee stopt met het uitvoeren van de opdracht.

Als je aan een opdracht begint, verschijnt er een nieuw schermpje, waarin de wensen/eisen van de klant nog eens staan opgesomd. Bij een groot aantal opdrachten staan er nu ook aantallen bij, bijvoorbeeld ‘deuren (0/4)’. Je moet dan in elk geval dat aantal opnemen in je verbouwing.

Afbeelding

Zodra je het juiste aantal hebt bereikt, wordt het betreffende onderdeel afgevinkt (zie hierboven). Je mag altijd meer doen, dan er op het lijstje staat. En je hoeft niet alles in dezelfde ruimte te doen. Zolang je maar binnen het budget blijft. Houdt op de hogere niveaus wel rekening met de eigenschappen van je Sim; blijf bij een zuinige Sim zo ver mogelijk onder het budget, maar probeer er bij een snob juist zo dicht mogelijk bij te komen.

Tip: Tijdens je verbouwing, kun je ook spullen, die je ‘overhoudt’ verkopen. De opbrengst wordt dan bij je budget opgeteld.

Als je klaar bent met de opdracht, krijg je de optie ‘Verbouwing opleveren’. Als je hiervoor kiest komt de klant zo snel mogelijk bij je (van de kavel of van zijn werk). Hij zal door het huis rondlopen en bekijken wat je er van gemaakt hebt.

Afbeelding

Je kunt daarbij zien aan het plaatje boven de Sim waar de Sim op dat moment naar kijkt. Staat er een lachende Smilie naast, dan bevalt het de klant erg goed. Als hij klaar is met het beoordelen, krijg je een mededeling rechtsboven waarin je klant zegt wat hij of zij van je werk vindt. En nu maar hopen op die bonus.

Afbeelding

Je wordt betaald per klus. Het salaris, dat in je Simologie paneel onder het tabblad ‘werk’ staat krijg je ieder weekeinde op zondag ook nog eens uitbetaald.

Per soort opdracht krijg je een keer de mogelijkheid om een foto te maken voor je portfolio. Die kun je later gebruiken om klanten te laten zien en te proberen opdrachten van hen te krijgen.

Afbeelding

Tip: het is handig zo snel mogelijk een camera aan te schaffen. Daarmee heb je meer mogelijkheden bij het maken van de foto’s. Sowieso kun je grotere foto’s maken. Soms zijn er camera’s te koop bij de kringloopwinkel.

Als je die foto gaat maken, krijg je de zoeker in beeld. Maar let op, je kunt alleen maar fotograferen in de ruimte waar je Sim op dat moment is. Dus zorg ervoor, dat je in elk geval in de buurt van jouw verbouwing staat.

Afbeelding

De gemaakte foto komt dus in je portfolio terecht. Je kunt dan ook zien hoe ver je portfolio gevuld is.

Afbeelding

Als er even geen opdracht is, bijvoorbeeld in het weekeinde, kun je nog altijd verder werken aan je beroep. Je doet dat aan de tekentafel. Als je daar op klikt, kun je kiezen voor de mogelijkheid ‘Binnenhuisarchitectuur onderzoeken’.

Afbeelding

Zoals ik al zei, wanneer je dat doet ontwikkel je meteen ook je schildervaardigheid. Bovendien leveren de schetsen, die je dan maakt ook weer een bonus op, als je ze later bij een verbouwing gebruikt. En er zitten heel mooie dingen tussen. Mijn Sim maakte bijvoorbeeld deze serie met allemaal plaatjes van Egypte. (Het zouden allemaal afbeeldingen uit de concept art voor de Sims 3 zijn).

Afbeelding

Dit beroep kent 10 niveaus.

Misschien gaat het jullie bij verschillende plaatjes opvallen dat daar hogere bedragen staan, dan die ik noem. De bedragen die ik noem, zijn die, die gelden. Ik kreeg hogere bedragen, omdat ik voor 10.000 punten de levenslange beloning ‘Simdollarbooster voor klussen’ had gekocht.

1. Je begint al ‘Stoffige stoffeerder’. Je werkt van maandag t/m vrijdag van 8 uur ’s ochtends tot 6 uur ’s avonds. Dat doe je trouwens bij elk niveau. Je begint met een weekloon van $ 272. Dat krijg je dus sowieso naast de betaling per voltooide opdracht. En je krijgt direct je portfolio, zodat je meteen kunt beginnen die te vullen.

Afbeelding

Afbeelding

2. Het tweede niveau is dat van ‘Patronenspotter’. Je werktijden blijven dus hetzelfde, maar je loon gaat omhoog naar $ 336 per week.

Afbeelding

3. Als je niveau 3 bereikt, dat van ‘Plaatsingsplanner’, gaat je weekloon naar $ 400. Bovendien krijg je de mogelijkheid om andere Sims je diensten aan te bieden en werk bij hen te krijgen.

Afbeelding

Je Sim kan dan proberen een andere Sim er van te overtuigen om jou in te huren als er een opdracht komt/is. Daarbij komt de portfolio van pas. Jouw Sim zal hem tevoorschijn toveren en aan de ander laten zien.

Afbeelding

4. Weer een niveau hoger op de ladder, wordt je ‘Feng-Shui aanhanger’. Dit levert verder niets extra’s op. Je weekloon stijgt naar $ 560. En je werktijden zijn nog steeds hetzelfde.

Afbeelding

5. Het vijfde niveau is ‘Decoratiedebutant’ en heeft een loon van $ 584. Nu krijg je een meetlint en daarmee de mogelijkheid om, voordat je aan de verbouwing begint de maten op te nemen. Neem hier gewoon de tijd voor. De waardering van je klant zal er groter door worden (en daarmee hopelijk de bonus ook). En om de levenswens te voltooien zul je elke mogelijkheid om een topscore te halen moeten benutten.

Afbeelding

6. Weer een niveau hoger wordt je ‘Meubelmeester’. Nu schiet je weekloon omhoog naar $ 800. Er is verder geen extraatje op dit niveau. Natuurlijk blijft het belangrijk te letten op je verantwoordelijkheden verbouwen, schilderen en beoordelingen om nog verder te klimmen op de carrièreladder.

Afbeelding

7. De titel van dit niveau is ‘Interieurgoeroe’. Nog altijd zijn je werktijden hetzelfde. Je weekloon maakt weer een grote sprong naar $ 1120. Vanaf dit niveau levert het gebruik van thuisgemaakte objecten meer harde Simoleons op.

Afbeelding

8. Niveau 8 is weer belangrijk in je streven naar het behalen van topscores. Je titel wordt ‘Befaamde binnenhuisarchitect’ en je loon gaat naar $ 1440 per week. Maar belangrijker is, dat je vanaf nu de mogelijkheid ‘Renovatie bespreken’ krijgt.

Afbeelding

Als je dit doet met de klant, kom je makkelijker achter zijn karaktereigenschappen. Jouw Sim haalt een notitieblok tevoorschijn en noteert de belangrijkste dingen.

Afbeelding

Ook in het opdrachtvenster verandert er iets. De voor de opdracht belangrijke karaktereigenschappen van de klant worden daar door pictogrammetjes weergegeven.

Afbeelding

9. Vanaf nu is het afgelopen met de beloningen per stap. Op niveau 9 wordt je ‘Stijlsultan’ en wordt er iedere week $ 1520 op de rekening van jouw Sim bijgeschreven.

Afbeelding

10. Het 10e en laatste niveau is dat van ‘Designdictator’ met een weekloon van $ 2480. Zodra je dit niveau bereikt, wordt de voortgangsbalk in je Simologie paneel geel.

Afbeelding

Je werk is niet onopgemerkt gebleven bij het gemeentebestuur. Je krijgt dan ook de volgende mededeling op je scherm.

Afbeelding

Ga vooral op de uitnodiging in. Als je bij het gemeentehuis aankomt zul je zien, dat daar behoorlijk wat Sims staan om dit samen met jou te vieren.

Afbeelding

De burgemeester feliciteert je en houdt een korte toespraak.

Afbeelding

Als de ceremonie achter de rug is, laten de toegestroomde Sims hun ballonnen los en wordt het tijd voor jou om naar huis te gaan.

Afbeelding

Thuisgekomen, kun je vol trots de sleutel die je tijdens deze huldiging kreeg ergens op een mooie plek in je huis zetten.

Afbeelding

Dat is trouwens niet de enige beloning, die je in deze carrière kunt krijgen. Na het voltooien van je eerste vijf opdrachten verschijnt al snel de volgende mededeling op het scherm.

Afbeelding

Ga ook deze beloning ophalen. Het is een grote trofee, die je ook weer ergens in je huis kunt tentoonstellen.

Afbeelding
Dit is zeker een beroep, waar je nooit mee klaar bent. Het zal nog wel even duren (nadat je de top van de carrière bereikt hebt) totdat je de levenswens hebt voltooid. Maar bovendien is en blijft het heel leuk om te zien hoe het uiterlijk van jouw stad geleidelijk aan verandert door toedoen van jouw Sim.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
hiki
Grafschrift schrijver Grafschrift schrijver
Berichten:
23090
Lid geworden op:
wo 24 jun 2009, 19:11

Re: S3N Gids: Binnenhuisarchitect

JustMyLife schreef:Wauw! Bedankt Wim! Ik dacht dat je dit niet meer ging doen? Toch blij dat je alsnog doorgaat met de gidsen. Heel erg bedankt!
Wim had deze gids al gemaakt voor hij wegging: opa hiki was alleen een beetje sloom met het online zetten :$

:applaus thanks Wim
Afbeelding
Gebruikersavatar
tessiegril
Supergeheim onderzoeker Supergeheim onderzoeker
Berichten:
2934
Lid geworden op:
vr 04 dec 2009, 16:52

Re: S3N Gids: Binnenhuisarchitect

hiki schreef: Wim had deze gids al gemaakt voor hij wegging: opa hiki was alleen een beetje sloom met het online zetten :$
zo oud ben je ook nog niet hiki
super wim :applaus
Afbeelding

Ik lieg nooit, of dit moet de eerste keer zijn.
Gebruikersavatar
sims-mike
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1864
Lid geworden op:
di 26 apr 2011, 08:39

Re: SN gids: Binnenhuisarchitect

Ik heb problemen met de levenswens van "Topbinnenhuisarchitect".
Vorige week speelde ik met mijn sim die als levenswens "Topbinnenhuisarchitect" had. En na een dagje spelen had ik reeds 10 van de 100 topreacties gekregen.
Toen ik deze week met deze familie terug wou spelen waren opeens mijn 10 topscores weg en moest ze helemaal opnieuw beginnen. Na een tijdje spelen had ik er opnieuw 5 maar toen ik wou afsluiten waren ze opeens wederom allemaal weg. Heeft er nog iemand dit probleem gehad en hoe heb je dat opgelost? Want zoals het nu verder gaat, zal mijn sim haar levenswens nooit in vervulling gaan.

Weergave- en sorteeropties