Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

298 berichten • Pagina 14 van 15

Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (2 screens 27-08)

o0simsfreak0o, in het filmpje gebruik ik een combinatie.

In de eerste plaats gebruik ik de cheat 'moveobjects on'. Daardoor is het mogelijk het muurstuk over het hek heen te plaatsen.

En het buiten de rasterlijnen plaatsen is iets, dat gewoon in het spel zit. Om dat te doen, moet je bij het (ver)plaatsen de ALT-toets (op een windows-pc) ingedrukt houden. Je kunt iets dan vrij plaatsen en draaien. Welke toets dat op een Mac is, weet ik helaas niet. :D
Afbeelding
caesar11111
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
5889
Lid geworden op:
vr 18 dec 2009, 20:13

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (2 screens 27-08)

wimhuiskamp schreef:o0simsfreak0o, in het filmpje gebruik ik een combinatie.

In de eerste plaats gebruik ik de cheat 'moveobjects on'. Daardoor is het mogelijk het muurstuk over het hek heen te plaatsen.

En het buiten de rasterlijnen plaatsen is iets, dat gewoon in het spel zit. Om dat te doen, moet je bij het (ver)plaatsen de ALT-toets (op een windows-pc) ingedrukt houden. Je kunt iets dan vrij plaatsen en draaien. Welke toets dat op een Mac is, weet ik helaas niet. :D

op een mac is dat juist hetzelfde ;)

( erg mooi wim :) )
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (2 screens 27-08)

Vandaag heb ik weer een filmpje online gezet. Door een aantal mensen was gevraagd om een soort fly-by filmpje en dit is het geworden. Er zijn andere mensen die het veel mooier kunnen, maar ja, ik ben dan ook meer een bouwer, dan een filmmaker.

Het filmpje is gemaakt met de in-game videotool en windows moviemaker. Ik heb fadeobjects aan laten staan. Dat is toch de manier waarop de meesten van jullie het in het spel zullen hebben.

De wereld is die, zoals hij vorige week ongeveer was. Ik hoop dat jullie het weer leuk vinden.

Ook heb ik beslist over de naam van deze wereld. Ik ga hem 'Williamshire' noemen.

Inmiddels heb ik een eigen YouTube kanaal aangemaakt trouwens en vanaf nu, zullen mijn filmpjes daarop gaan verschijnen. Is logischer, omdat ik daar ook de vragen beantwoord en de naam zo hetzelfde blijft.

En hier het eerste flyby-filmpje. En nog een tip: bekijk het op volledig scherm in HD ;-)



Ik heb ook al weer een kleine 80 screenshots, dus over niet al te lange tijd komt er ook weer een dergelijk filmpje.

Laatst gewijzigd door wimhuiskamp op ma 06 sep 2010, 14:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (1e flyby filmpje 6-9)

Alexie, dat weet ik nog steeds niet zeker. :blink

Ik wil in elk geval alle openbare kavels uitwerken. En afhankelijk van hoe groot het bestand dan is ga ik ook huizen uitwerken. Maar hoe veel en hoe gedetailleerd ... geen ide. Het kan us oook zijn, dat er een aantal helemaal uitegwerkt zijn, een aantal enkel de casco's en een aantal lege kavels (waar ik dan nog apart huizen voor ga maken). :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
UltraPulse
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
207
Lid geworden op:
zo 28 feb 2010, 12:54

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (1e flyby filmpje 6-9)

Errug mooi Wim.
Zodra hij klaar is, ga ik hem zeker spelen.

Je weet wel hoe je de spanning erin moet houden, ik zat de volle 9.19minuten te hopen op close-ups en insides van je gebouwen, dat kerkje, en je ziekenhuis, en dat pand op het eilandje.


Respect, je kunt zien dat je er een hoop energie, tijd, geduld en ontwikkeling in hebt gestopt.
:klap :klap :klap :klap :klap :klap :klap :klap :klap :klap :klap :klap :klap :klap :klap :klap :klap :klap :klap :klap :klap :klap :klap :klap :klap
alexie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1276
Lid geworden op:
wo 16 dec 2009, 19:52

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (1e flyby filmpje 6-9)

wimhuiskamp, in iedergeval al gegarandeerd dat de openbare kavels allemaal uitgewerkt zijn :D

ik geef toe het inrichten van alle huizen is een hoop/ vermoeiende klus :D

En hoeveel mb zit je al aan dat je al praat over de formaat van de wereld ?

met wat ik zie, gok ik op zo'n 35-50mb :D kan er helemaal naast zitten hoor :P
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (1e flyby filmpje 6-9)

@Ultrapulse, ik werk al wel aan die gebouwen, maar ben daar nog steeds in het 'schets' stadium. Die inrichtingen hebben nog lang niet hun definitieve vorm. Maar in de screenshots in de andere filmpjes zie je daar af en toe al wel plaatjes van. En ook in de komende compilatie zullen er wat in zitten (o.a. ziekenhuis).

@Alexie, het bestand is inderdaad al wat groter. Zo'n 80 MB op dit moment (niet ingepakt als RAR of zo). Maar daar gaat ook weer af als je delen ontoegankelijk maakt, omdat daar geen routegegevens meer voor nodig zijn.

n eigenlijk moet eerst de wereld klaar zijn om te zien hoeveel huizen er uit te werken zijn; hoeveel MB je er per huis bij krijgt :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
UltraPulse
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
207
Lid geworden op:
zo 28 feb 2010, 12:54

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (1e flyby filmpje 6-9)

wimhuiskamp schreef:
n eigenlijk moet eerst de wereld klaar zijn om te zien hoeveel huizen er uit te werken zijn; hoeveel MB je er per huis bij krijgt :D
Dat ligt heel erg aan de custom content die je in je huizen gaat gebruiken.
Als je variaties van de standaard meubels etc. gebruikt, ben je voor een 'normaal' kavel ongeveer 2 á 3Mb kwijt.
Grote kavels zijn ongeveer 5 - 7Mb.
Als je veel downloads gebruikt ga je over de 10Mb heen.

O ja, goed gevulde tuinen slokken ook veel bytes op.
alexie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1276
Lid geworden op:
wo 16 dec 2009, 19:52

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (1e flyby filmpje 6-9)

@wimhuiskamp:
wow dat is al een behoorlijk bestand, even een kleine misrekening :D
ik dacht dat ik met mijn wereldje met 55mb al groot zat, zie zoveel werelden met maar een formaat van 20-40mb.

@UltraPulse:
ik heb huizen met meer dan 1000 objecten , geen downloads. die zijn maar 500-900kb groot, caw werkt net iets anders dan normaal downloads :D
kleine gebouwen zijn rond de 200-400kb groot.
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (1e flyby filmpje 6-9)

Dat was mij ook al opgevallen, dat een huis via CAW minder geheugen neemt. Ik ga trouwens geen Custom Content gebruiken (alleen de kleedjes voor rabbit holes van Jynx). En het gebruik van betaalde store-spullen ga ik ook zoveel mogelijk beperken. Gratis sets is natuurlijk een ander verhaal. :D

Wel gebruik ik alle expansions. Daar zit zo veel in, dat ik 'nodig' vind.
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie