Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

2 berichten • Pagina 1 van 1

I_mJimmy
Supergeheim onderzoeker Supergeheim onderzoeker
Berichten:
2735
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 11:58

GS: De Sims Middeleeuwen V&A met Rachel Bernstein (vertaald)

Eind producent Rachel Bernstein begint met het tellen van op hoeveel verschillende manieren een Sim zichzelf in levensgevaar kan brengen of simpelweg kan dood gaan in De Sims Middeleeuwen. (Deze manieren zijn niet meer op twee handen te tellen.)

Terwijl De Sims bekent is geworden voor het controleren van de levens van kleine computer mensen in hun virtuele plattelands dorp. Het volgende Sims spel zal een hele andere kant op gaan.De Sims Middeleeuwen, welke uit komt op 22 maart, speelt zich af in donkere tijden, een tijd waar ridders trouw waren aan hun koning, de nieuwste medicatie bestond uit bloedzuigers en waar er genoeg slaven waren. Zoals we vorige keer hebben besproken, zal dit spel niet een open einde hebben zoals zijn voorgangers. In plaats daarvan focust dit spel op de verhalen van bepaalde karakters en de missies die zij moeten uitvoeren om hun verhaal verder te laten gaan. Dit verhaal zal ook een begin, een midden en een eind hebben wanneer je spel sessie eindigt. Je zal een score krijgen dat gebasseert is op hoe goed jij en je koninkrijk het hebben gedaan. Er zullen verschillende uitdagingen zijn in De Sims Middeleeuwen, deze zullen tussen jou en je hoge score staan. Wees gewaarschuwt: Sommige uitdagingen doen je Sim sterven maar andere zijn gewoon grappig. Eind producente Rachel Bernstein legt uit.



GameSpot: We hebben begrepen dat De Sims Middeleeuwen iets gevaarlijker is dan de buitenwijken van Sunset Valley (Waar het meest gevaarlijkste een brandende keuken is). Wat is de meest voorkomende doodsoorzaak van de Sims in dit Middeleeuwen tijdperk?
Rachel Bernstein: De zwaardgevechten zullen heel erg gevaarlijk zijn, zoals ze horen!

GS: Om daar even op verder te gaan, er zijn dus flink wat manieren om Sims een kopje kleiner te maken. Zullen de kleine groep sadistische Sims spelers zichzelf vermaken met het vermoorden van hun kleine computer mensjes? (We weten zeker dat dit een heel kleine groepje mensen is) bijvoorbeeld een ongelukkig ongelukje met vuur en de smid? Of een boot te water laten gaan en da gelijk de pier weghalen?

RB: Onze iet wat vreemde spelers zullen zeker vinden dat er genoeg manieren zijn om je Sim kwaad te doen, zelfs zonder zwembadladders. Ik denk dat deze mensen het leuk zullen vinden om mensen met een lage focus te laten jagen op beren, een vat met vergif in de troonkamer neer te zetten of een Sim met een ziekte de binnenhal binnen te laten rennen.

GS: Naast het vermoorden van Sims wat voor ongeluk kan er nog meer bij deze Sim gebeuren? Hoe zit het met de pest? Of wat als je verbrand wordt omdat mensen denken dat je een heks bent?
RB: Ziektes en vergiftigingen komen zeker aan bod.

GS: Welke andere externe krachten zijn een bedreiging voor het leven van je Sim? Zullen overstromingen en droogte effect hebben op het land en dus het eten, bijvoorbeeld? Zullen we verschrikkelijke stormen zien? Bandieten op afgelegen landweggetjes?

Afbeelding

RB: Om er zo maar een paar op te noemen: Bandieten, beren, duels, draken, dronkenlappen, stervende chinchilla’s, schaarste, varkens, zwarte ridders, boze ijveraars, inquisitoirs, vloeken, goblins, plagen, weerzinwekkende boer, heksen en walvissen.

GS: Laten we het hebben over bedreigingen op grotere schaal. We hebben bijvoorbeeld begrepen dat je er voor kunt kiezen om een koning of koningin te spelen en dat je een contract met je buren af kan sluiten om te handelen. Maar wat gebeurd er als koningen en koninginnen niet meer aardig zijn en heel erg boos worden op elkaar? Hoe kunnen rivaliserende landen het opnemen tegen elkaar? Kunnen zij de oorlog aan elkaar verklaren, zo ja, hoe gaat deze oorlog dan?

RB: Elke naburige natie heeft een specifieke manier om deze over te nemen. Sommige door politieke sluwheid, sommige door stom weg te vechten en weer andere door een goed gepland huwelijk. Je beïnvloedt de uitkomst van een conflict op verschillende manieren welke worden onthult door verschillende quests. Alles op niveau van individuele Sims. Zo kan je ridder nieuwe soldaten trainen die je wegstuurt om te vechten, of je smid kan nieuwe wapens en schilden maken en die naar de oorlog sturen.

GS: We weten dat Middeleeuwen een ander spel is dan zijn voorgangers, gewoon weg omdat het spel overwinningen kent en een einde heeft op een bepaald punt. Maar is het ook mogelijk om te mislukken. Is er een ‘Game over’ screen voor als je verliest?
RB: Er is geen ‘Game over’ scherm, maar er is wel een’Quest Failed’ screen die je kan krijgen als je Sim op de één of andere manier dood gaat tijdens een quest of er niet in slaagd om het binnen de tijd te doen. We willen niet at de spelers het gevoel hebben dat het makkelijk is om de quest te laten mislukken maar wel wilden wel dat de acties van de spelers consequenties hebben.
Er is ook een kans tot mislukking als je de verkeerde beroepen kiest door het hele spel heen. Natuurlijk is er ook een manier tot succes voor de verschillende ambities op verschillende niveau’s met achievements zoals brons zilver, goud en platinum. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen om een groot imperium te krijgen maar als het jouw koning niet lukt om land over te nemen dan faal je deze quest en krijg je niet genoeg quest punten. Maar als je maar 2 landen overneemt dan krijg je brons, meer dan vier levert je een zilvere achievement op, en een ‘beroemde’ ambitie, meer dan zes geeft je een gouden medaille en dan krijg je de ‘veilige’ ambitie en dan de hoogste score: alle gebieden overwonnen levert je de platinum medaille op.

Afbeelding

GS: Gegeven is dat er veel nieuwe uitdagingen zijn voor de spelers in de Middeleeuwen. Wat is in jouw mening de uitdaging met de meeste voldoening als je die hebt uitgespeeld? Is er een uitdaging die extra lastig is om uit te spelen? Een quest die extra lasting is? Of een verhaal dat erg grappig is?

RB: De moeilijkste overwinnings regel is toch wel om alle prestaties (achievements) binnen te krijgen. Dit zijn bijna 50 lastige en ambities prestaties, dus om deze te krijgen moet je in elke ambitie platinum niveau weten te halen. Dit is erg lastig.
Er zijn mer dan 100 andere prestaties, van een max-level tovernaar tot het beoordelen van 100 Sims.

GS: En omdat Middeleeuwen zo karakter gericht is met zijn quest, wat gebeurd er als een quest niet volbracht wordt? Is het heel erg om een quest niet te volbrengen of zelfs te laten falen? Is er een grappige manier om een quest te laten falen?

RB: Een quest laten mislukken is niet heel erg. Sommige spelers zullen een quest misschien wel express laten falen omdat het past bij het verhaal dat ze aan het vertellen zijn. Als er bijvoorbeeld een held dood gaat tijdens een quest, faalt de quest. Maar dit betekent dat je minder quest punten over hebt. Dit kan een speler misschien tegen houden om een held dood te laten gaan. Sommige quest zijn echt heel lastig om te kunnen volbrengen. Als je een quest niet haalt kan je deze weer doen; misschien is het slim om het op een andere manier aan te pakken, met een andere held of andere keuzes maken tijdens de quest.

Afbeelding

GS: Is er nog iets anders dat je kwijt kan en wil over de gevaren van het Middeleeuwse Sims leven of misschien iets over het spel in het algemeen?

RB: Terwijl je je Sims door de avonturen leid dat hun leven vorm geeft, zal je ervaren dat het Middeleeuwse leven vol onverwachte twists zit. Het ene moment laat je je koninkrijk leger oefenen door bij buurgelegen koninkrijken langs te gaan en het volgende moment wordt je ridder belachelijk gemaakt op het plein en voor je het weet heeft je persoonlijk dokter een ketting ingeslikt om het te verstoppen voor de zwaarbewapende bewakers. Middeleeuwse Sims, Middeleeuwse verhalen, Middeleeuwse problemen.

GS: Bedankt, Rachel.

Lees het originele interview hier op GameSpot. Met dank aan FranSor voor het vertalen van dit interview.
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties