Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

1 bericht • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
hiki
Grafschrift schrijver Grafschrift schrijver
Berichten:
23090
Lid geworden op:
wo 24 jun 2009, 19:11

9Lives over De Sims Middeleeuwen

Interview: De Sims Middeleeuwen

Of ik zin had in een interview met Rachel Bernstein, producer van De Sims: Middeleeuwen? Natuurlijk, waarom niet. Als gamer mag je geen oogkleppen hebben en moet je openstaan voor nieuwe ervaringen want, elke ervaring, goed of slecht, maakt je rijker.

1. Waarom besloten jullie De Sims in een middeleeuwse setting te plaatsen?

De Middeleeuwen zijn altijd al een populaire setting geweest binnen de Sims-community. Het idee voor De Sims Middeleeuwen kwam er dus zowel op verzoek van de fans als van de ontwikkelaars. Deze setting biedt zoveel verhaalmogelijkheden want hoe zouden de Sims het doen in de Middeleeuwen zonder al de moderne luxe? Wat voor soort verhalen kunnen we vertellen? De mogelijkheden zijn dan ook onbeperkt.

2. Wat mogen de mensen dan verwachten van deze nieuwe game?

De Sims Middeleeuwen is een gloednieuw stand alone spel dat nog steeds om mensen draait. Maar door deze nieuwe setting en bijhorende unieke features scheppen we een volledig nieuwe spelervaring. Eentje die volledig afwijkt van al hetgene de Sims-fans ooit gespeeld hebben. We hopen vooral dat we de mensen, zowel de Sims-fans als de gewone gamers, kunnen verrassen met deze nieuwe aanpak. We zijn daarbovenop ook heel opgewonden dat we op tien december een speciale Limited Edition of The Sims Medieval kunnen aankondigen die je vanaf die dag kan pre-orderen. Deze biedt je een pak extra unieke features waaronder drie gloednieuwe ruimtes met bijhorende thema's zijnde Barbarian, Dark Magic en Princess. Daarbovenop ontvang je dan ook twee exclusieve outfits, zijnde de Monarch set met een koning en koningin en de Executioner set, ofwel een beul met al zijn toebehoren waaronder een indrukwekkend zwart hoofddeksel.

3. Hebben jullie dan op latere termijn plannen om ook andere historische settings aan te pakken?

Niet meteen. Onze focus ligt nu enkel op De Sims Middeleeuwen. Het klopt wel dat er doorheen de geschiedenis nog een pak mogelijkheden liggen om te verkennen.

4. Is er dan zo'n groot verschil in gameplay mogelijkheden ten opzichte van de ‘gewone' Sims-games?

Ja! Ook al bevat het spel uiteraard de gekende Sims gameplay toch zijn er meer dan voldoende unieke aanpassingen om de fans (en niet fans) te bekoren. Helden, quests en het opbouwen van je koninkrijk zijn er daar een aantal van. Deze drie vormen dan ook de steunpilaren van De Sims Middeleeuwen.

5. Bevat het spel dan een heuse verhaallijn of kan je ook willekeurig aan de slag en je eigen ding doen?

Wel De Sims Middeleeuwen bevat voor elk wat wils. De quests vormen zo'n beetje de basis voor de diverse verhalen. De speler kiest zelf met welke held hij deze opdrachten wenst aan te pakken en uit te voeren. Hij bepaalt zelf hoe hij deze aanpakt, draagt de gevolgen van zijn beslissingen en keuzes, welke relaties hij aangaat en met wie, enzovoort.

6. Bevat deze game dan ook meerspelerspelmodi?

Nee, De Sims Middeleeuwen is een single player game pur sang.

7. Heeft deze game een eigen smoel of is het enkel een Sims-videospel overgoten met een Middeleeuws jasje?

Het eerste wat ik de mensen die kennismaken met het spel wil meegeven is dat De Sims Middeleeuwen veel meer is dan alleen maar De Sims 3 overgoten met een Middeleeuws jasje. Deze titel werd vanaf nul opgebouwd en dat voel je ook elke seconde wanneer je het spel aan het spelen bent. Je waant je als het ware in de Middeleeuwen en bedenkt je eigen verhaal.

8. Jullie zeggen dat deze titel zowel fans van het strategie- als van het rpg-genre zal aanspreken. Dit zijn toch meer hardcore games. Hoe past een titel als De Sims Middeleeuwen hier dan in?

De Sims Middeleeuwen is in de eerste plaats een game voor mensen die een game willen spelen over mensen. Dit gezegd zijnde wil ik er op wijzen dat deze titel meer structuur en diepgang bevat dan vroegere Sims videospellen. Je hebt enerzijds een doel om naar te streven, een doel dat je zelf bepaalt, en je kan achievements behalen, iets wat zowel de gewone gamers als de hardcore spelers zal aantrekken. Er is dan ook een heus achievement boek in het spel. De setting op zich zal zonder twijfel ook de fans van strategie-, fantasy- en rpg-spellen aanspreken aangezien zij heel graag vertoeven in deze boeiende wereld boordevol unieke wezens, unieke figuren en historische (al dan niet fictieve) personages.

9. Zal je dan ook aan de slag moeten met zwaard en schild of magie? Er werd in de Middeleeuwen dan ook een flinke pot geknokt. Zeker in de donkere periode.

Wel beiden zijn aanwezig in De Sims Middeleeuwen. Hoe hoger je Sims stijgen in level, hoe meer controle je verwerft over de diverse vechtmogelijkheden van je Sims. Zo kan je bijvoorbeeld zelf gaan bepalen hoe ze reageren op agressie. Gaan ze meteen de strijd aan, kiezen ze voor een afwachtende houding of voor een defensieve aanpak? Bovendien beschikken ze ook allemaal over specifieke mogelijkheden om de strijd aan te gaan. Wizards gebruiken dan weer volop magie om tegenstanders op een afstand te houden. Het klopt dat er in de Middeleeuwen flink geknokt werd en dat het een duistere periode in de geschiedenis was. Daarom introduceren we ook de "Pit of Judgment" waar de Sims in opdracht van de koning het moeten opnemen tegen ‘The Beast'... in een strijd op leven en dood.

10. Een vraagje voor de romantische zielen onder ons. Zal ik als het ware een draak kunnen verslaan, de prinses uit zijn klauwen bevrijden, met haar trouwen en een eigen koninkrijk opstarten?

Elke keer wanneer je een nieuwe game opstart, kan je beginnen met de opbouw van je eigen koninkrijk. De romantische zielen hoeven zich niet zorgen te maken want ja, je kan het opnemen tegen een draak, huwen met de prinses en je eigen koninkrijk opstarten.


Bron: 9Lives
Afbeelding