Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

4 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
hiki
Grafschrift schrijver Grafschrift schrijver
Berichten:
23090
Lid geworden op:
wo 24 jun 2009, 19:11

28 april - NGamer: De échte Sims op de DS

De échte Sims op de DS

In de herfst komt The Sims 3 uit op de consoles. Dat is ruim een jaar na de release op PC en Mac. Zitten we nog wel te wachten op een consoleversie?

Je kunt er niet omheen; The Sims is het best verkochte pc-spel aller tijden, dus het is logisch dat het spel sowieso op dit platform uitkomt. Maar waarom dan niet meteen op de consoles?

Het kost EA meer tijd om die versies te maken; zeker op de PlayStation 3 en Xbox 360, die qua gameontwikkeling wat ingewikkeldere consoles zijn. Maar ik denk dat de voornaamste reden toch geld is; EA hoopt natuurlijk dat echte Sims-fans hem eerst op de PC op alle manieren spelen, om hem vervolgens eens op de Wii te proberen en wie weet ook de DS-versie wel.

Dat is een irritant gegeven, maar we leven in een kapitalistische wereld, dus dat zijn we wel gewend. Waar ik niet aan kan wennen, is dat je niet je PC-Sims kunt overzetten naar je console. Je steekt immers uren in het maken van Sims die zoveel mogelijk lijken op je vrienden en het creëren van de meest luxueuze villa’s, dus dan wil je dat dorpje toch liever op je Wii verder spelen, in plaats van helemaal opnieuw te moeten beginnen?

Levensmomenten

Ik vind het al vervelend dat ik elke keer dat er een nieuwe The Sims op de markt komt, helemaal weer opnieuw moet beginnen en moet wennen aan de nieuwe features. En nieuwe features zitten ook in The Sims 3 op de consoles, sterker nog; elke console heeft zijn eigen specialiteiten. Zo kun je in de Wii-versie bijvoorbeeld tegen drie vrienden gamen in “Levensmomenten”, waarbij je beloningen vrijspeelt. Maar er is ook een uniek kustplaatsje met nieuwe personen en carrièremogelijkheden.

The Sims 2 DS

Eerlijk gezegd ga ik de Wii-versie niet kopen. Ik heb hem op mijn Macbook, dus als ik hem speel, speel ik hem daarop. De DS-versie lijkt me zeker wel interessant; lekker onderweg huizen bouwen en poppetjes maken. Eindelijk kun je met je stylus The Sims spelen zoals het hoort. Ik heb veel plezier beleefd aan The Sims 2 DS, maar dit had natuurlijk weinig met het origineel te maken.

In ieder geval kun je in dit nieuwe The Sims-deel op de DS muren en vloeren schilderen met je stylus en ook de gezichten van je Sims helemaal naar wens vormen. Ik ben benieuwd hoe EA The Sims 3 op de DS gaat vormgeven, want natuurlijk zullen lang niet alle functies mogelijk zijn. Wellicht geen honderden Ikea-meubels, maar laat ze alsjeblieft Bloebie de Konijnencupido erin laten…
Bron: http://ngamer.nl/de-echte-sims-op-de-ds.html
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties