Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

2 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
hiki
Grafschrift schrijver Grafschrift schrijver
Berichten:
23090
Lid geworden op:
wo 24 jun 2009, 19:11

27 mei - 9lives sprak met de producer

9lives sprak met de producer van De Sims console

Special | 27-05-2010 -

Valies is een hele grote De Sims-fan. Toen we haar vroegen of ze zin had om de executive producer van De Sims-consoleversie, Sam Player, te interviewen sprong ze een gat in de lucht om daarna zacht te landen in de armen van Praga.

9lives: Wat is jouw rol binnen het Sims Label en hoe lang werk je er al?

Sam Player: Ik ben de executive producer van The Sims 3 voor de platforms console en handheld. Ik begon bij de Sims Studio in 2006 waarna ik twee jaar werkte aan de ontwikkeling van de uitbreidingen van The Sims 2. Daarna veranderde ik mijn werkterrein naar de SimAnimals afdeling voor de Wii en Nintendo DS.

9lives: Waarom is The Sims zo populair volgens u?

Sam: Ik denk dat The Sims zo aanslaat bij het grote publiek omdat er altijd wel iets in het spel is waar elke speler zich mee kan vergelijken. Ik bedoel daarmee dat het spel een leuke weergave is van ons echte leven en The Sims geeft ons de kans om met onszelf en met de dingen die gebeuren te lachen. Daarbij komt dan nog dat je met The Sims je eigen personage kan maken zoals jij het wilt en je kan hem laten doen wat je wilt, zo maak jij het verhaal. Omdat er weinig grenzen of regels zijn, is het aan de speler om te kiezen welk verhaal hij wilt beleven met zijn personage.

9lives: Kan je ons iets meer vertellen over jouw favoriete onderdeel van het spel?

Sam: We bouwen op de basis van The Sims 3 en hebben voor enkele nieuwigheden gezorgd voor de console waardoor de gameplay-ervaring nog beter wordt. Mijn favoriet is de nieuwe mogelijkheid ‘Karma Powers'. Ik ben enorm trots op het spel dat dit team heeft gemaakt en ik kan niet wachten om deze nieuwe eigenschappen te tonen aan de spelers.

Ik vind de ‘Karma Powers' super grappig. Zo kan je een buur die wat irritant is een ‘epic fail' sturen waardoor de Sim zich heel slecht zal voelen. Omgekeerd kan je dan weer een ongelukkige Sim wat ‘geluk' of ‘directe rijkdom' geven waardoor alles wat hij doet goed afloopt. Zo krijg je nog meer het gevoel dat je de volledige controle hebt over het verhaal.

Spelers die graag de controle hebben en een spel willen waar je alles kan aanpassen zoals je het wilt, moeten zeker kijken naar The Sims 3 voor de console. Bij de Wii versie is er een multiplayer die zeker Wii-spelers van alle leeftijden zal aanspreken.

9lives: The Sims en The Sims 2 werden gevolgd door vele uitbreidingen en stuff packs. The Sims 3 heeft er momenteel maar drie (waaronder de Ambitie uitbreiding). Waarom moeten fans zeker de Ambitie uitbreiding in huis halen?

Sam: The Sims community vraagt constant naar meer gameplay terwijl je werkt aan je carrière. Het ontwikkelingsteam wilde daarom ook een spel leveren waar je veel verschillende jobs kunt uitoefenen en ook keuzes moet maken tijdens je werk. Die beslissingen kunnen dan ook invloed hebben op je omgeving en het spel. De grote verscheidenheid aan jobs heeft voor elk type speler iets te bieden. Zo kunnen mensen die houden van een goed verhaal aan het werk als rechercheur om de misdaden op te lossen of kan je op geesten gaan jagen als een echte ghostbuster. Echte actieve gamers kunnen dan weer een held worden als brandweerman of levens redden als dokter. Ons team kan niet wachten om te zien hoe creatief spelers zijn als architect of stylist.

9lives: Wat is het verschil tussen de versie voor de pc/mac en de console versie van The Sims 3? Welke versie moeten de fans in huis halen wanneer ze zowel een pc als een PS3 of Xbox 360 hebben?

Sam: Op de console of handheld platforms is er nog nooit een spel als The Sims 3 uitgebracht dus wij kijken er enorm naar uit om het spel op de High Definition consoles, Wii en DS uit te brengen. Elke versie heeft alle onderdelen en nieuwigheden die The Sims 3 zo populair maakt. Zo kan je sims maken met echte persoonlijke trekjes en probeer je hun levenswensen te vervullen door meer dan ooit aanpassingen te doen aan je personage. Voor elke console en handheld hebben we elementen in de gameplay gestoken die speciaal bij die console passen. Zo hebben we voor de PS3 en Xbox 360 speciaal een manier ontwikkelt om je eigen creaties online te delen met anderen, samen online spelen is speciaal voor de Wii-spelers en werken met de touch-screen is dan weer uniek voor de Nintendo DS. Ik denk dat fans van het pc spel ook zeer blij zullen zijn met The Sims 3 op elk platform dat ze hebben.

9lives: Zal het dorp aan het strand in de Wii-versie ook een overstap maken naar de andere platforms?

Sam: Het strand is zeker een spannende plek om een nieuw Simsdorp te maken. Maar de versies voor de PS3 en Xbox 360 hebben zelf een heel nieuw dorp dat ook zeker de moeite is.

9lives: Kan je ons al iets meer vertellen over het nieuwe spel ‘Life Moments'?

Sam: Life Moments is een onderdeel van The Sims 3 dat helemaal nieuw is en het past perfect bij de Wii. Iedereen weet dat de Wii een console is waar veel mensen samen met hun vrienden op spelen dus ontwierpen wij een manier om met meer dan één speler van de humor en het verhaal van The Sims te kunnen genieten. Je kan met vier spelers op hetzelfde moment spelen in een klein dorp. Iedereen kiest een Sim uit een grote verzameling karakters. Je kiest daarbij ook een personaliteit die invloed zal hebben op het verdere verhaal. Het spel gaat over opgroeien in een dorp en jij bepaalt hoe succesvol je personage wordt. Er zullen momenten in het spel zitten waar je moet wedijveren tegen een andere Sim en andere keren zal je moeten samenwerken om je doel te bereiken. Het is een heel ander concept dan de originele single player, maar je kan wel enkele leuke dingen vrijspelen in de single player door Life Moments te spelen. Ik kan niet wachten tot mensen dit nieuwe onderdeel kunnen uitproberen.

9lives: Zullen we bij de release van de consoleversies van Sims 3 ook meteen de uitbreidingen krijgen die al bij de pc en mac versie zijn vrijgegeven? En worden die dan samen in een box uitgebracht?

Sam: We hebben wel wat objecten en onderdelen van de uitbreidingen in de consoleversies gestoken, maar de gameplay is vooral op de basis van The Sims 3 gemaakt. Daarbij komen natuurlijk wat nieuwe dingen om de ervaring van met een console of handheld te spelen nog wat te versterken.

9lives: Denken jullie al aan een vervolg in Sims 4?

Sam: Het team zet zich momenteel voor 100% in om een zo goed mogelijke versie van The Sims 3 te maken voor de consoles en handheld.

9lives: Ik las ergens dat je niet enkel een gamer bent, maar ook een golfer. Heb je nog steeds de tijd om beide hobbies te combineren en zullen we ooit kunnen golfen in The Sims 3?

Sam: Dat is een schitterend idee! Ik zou heel graag golf in The Sims introduceren. Als het in het echte leven gebeurt, dan is het niet onmogelijk dat het ooit in The Sims ook komt. Maar voorlopig hebben we daar toch geen plannen voor. Het zou nochtans goed zijn omdat ik in het echte leven niet zo veel kan golfen als ik zelf zou willen.

Conclusie

Het is nog even wachten voor al dit lekkers in de rekken ligt maar eens het zover is, krijgen jullie van mij een mooie review.
Bron: http://www.9lives.be/games/the-sims-3/s ... ms-console
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties