Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

51 berichten • Pagina 1 van 3

Gebruikersavatar
AnsjJ2
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
12551
Lid geworden op:
do 25 feb 2010, 12:35

Amnesia: The Dark Descent {16+}

In Amnesia: The Dark Descent speel je als Daniel, die verward en gedesoriënteerd wakker wordt in een uitgestorven kasteel. De Engelsman heeft geen idee wat er aan de hand is. Slechts een handvol flarden herinneringen heb je als hint om uit te vogelen wat hem is overkomen. Al snel ontdek je een brief, die je blijkbaar aan jezelf hebt geschreven, net voordat je een drankje innam met het geheugenverlies uit de titel als gevolg. Dood Alexander of Brennenburg, maar pas intussen wel op voor een ‘levende nachtmerrie’. Lekker verhelderend, dus.
Afbeelding

Terwijl je als Daniel het Pruisische kasteel doorzoekt, blijkt nachtmerrie een understatement. Van de openslaande deuren werden wij niet warm of koud, maar langzaamaan begonnen de geluiden en de onzekerheid op ons in te werken. Er is geen levende ziel te vinden in het kasteel, maar je voelt je nooit echt alleen. Voor je het weet, luister je doodnerveus naar elk geluid dat niet van jou komt. We hebben eerlijk waar vijf minuten lang met doorgebrande zenuwen in een kast geschuild, toen we alleen maar iets zachtjes hoorden grommen.

Onder je huid

Het is knap hoe Amnesia onder je huid weet te kruipen. Daniel is namelijk langzaam maar zeker gek aan het worden. Zodra hij getuige is van iets sinisters - bijvoorbeeld een misvormd monster dat net de hoek om strompelt - loopt zijn geestelijke gezondheid een deuk op. Dat merk je. Daniel begint angstig te hijgen, je hoort zijn hart luid kloppen en jouw zicht begint vervormd te raken.

De hel is compleet zodra je de duisternis in vlucht. De symptomen worden erger en je begint ook nog eens een verschrikkelijk geknaag te horen, alsof insecten zich een weg uit je hoofd proberen te vreten. In het ergste geval zie je ze zelfs over het beeldscherm kruipen.

Gekte

Licht biedt een ontsnapping aan deze marteling. De rustgevende flikkering van fakkels en kaarsen verzacht je gekte en laat je rustig ademhalen. De gele gloed van deze lichtbronnen zorgt echter voor een ander probleem. In het licht kun je makkelijk gezien worden door de onvoorspelbare monsters die de nachtmerrie op je afstuurt. Daarnaast moet je ook zuinig zijn met de olie voor je lantaarn, net als met de ouderwetse tondeldozen waarmee je toortsen aansteekt. Hierdoor blijft de spanning in Amnesia altijd aanwezig, omdat je nergens helemaal op je gemak zal zijn.


Lees verder over Amnesia: Amnesia the dark descent



---------

Dat was de informatie van de game via gamez.nl , kon het niet anders beschrijven dan hun. Ik kwam er achter door het YouTube kanaal: Dagelijks HD waarbij bijna de hele gameplay te zien is. En heb het nu zelf -bijna geinstalleerd- om te gaan spelen. Ik heb al van vele uit mijn klas gehoord dat bijna niemand het durfde te spelen of er niet van konden slapen. Wat denk jij?
Gebruikersavatar
Xelles
Beheerder Beheerder
Berichten:
5955
Lid geworden op:
zo 30 aug 2009, 23:54

Re: Amnesia: The Dark Descent {16+}

Ik heb het spel niet, maar wel van gehoord. Het schijnt echt enorm eng te zijn. Dat bewijst onderstaande youtube film. Briljant :P



Dit spel moet je absoluut niet in het donker in je eentje gaan spelen. Dan durf je niks meer, niet eens meer naar je bed kruipen.... Geen spel voor mij iig.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
14312
Lid geworden op:
wo 17 feb 2010, 14:14

Re: Amnesia: The Dark Descent {16+}

@Xelles
Ik heb hier echt de slappe lach van xD. Die gast gilt al als er wat licht aan gaat xD

Lijkt me wel een leuk spel :D
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies
Gebruikersavatar
Liza
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
5075
Lid geworden op:
zo 11 jul 2010, 17:58

Re: Amnesia: The Dark Descent {16+}

Uhm ik ben 11 en het lijkt me niet echt eng? :$ Oké, 1 zo'n youtube filmpje kan het niet bepalen, maar wat is er zo eng aan eigenlijk? :x
Prefer to get called Lisa. | I love Llama's. c:

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie