Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

31 berichten • Pagina 1 van 2

Gebruikersavatar
Froos
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3758
Lid geworden op:
di 01 jun 2010, 23:13

Landgoed Frozenland

We schrijven begin jaren 70.

Dhr. Arnold koopt in de weilanden ten noordoosten van het pittoreske Friese Sneek een hotel op. Dhr. Arnold doet zo zijn best maar het wil maar niet lukken. Het hotel loopt voor geen meter. Waar ligt dat nu aan? Tot overmaat van spijt van zijn koop plaatst hij er een speeltuin bij voor de kleintjes, met draaimolen. Mondjesmaat komen de gasten en gaan weer.

Ineens krijgt Dhr. Arnold een idee om zijn hotel aantrekkelijker te maken. Op het landgoed achter zijn hotel wil hij een attractiepark beginnen. Zal dit gaan lukken?

Afbeelding

Note
Dit wordt totaal iets anders van mij. Jullie gaan meebeleven hoe ik van dit hotel een heus attractiepark ga maken. Ik doe dit met RCT3.
RCT3 = Rollercoaster Tycoon 3 :flapper
Gebruikersavatar
Froos
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3758
Lid geworden op:
di 01 jun 2010, 23:13

Re: Landgoed Frozenland

Bedankt voor de reacties :knuffel
Ik ben weer helemaal gek van RCT3 :D (spel van 10 jaar terug :huh )

Update 1

In 1979 gaat Dhr. Arnold met een tuinarchitect en een projectontwikkelaar aan tafel zitten om van zijn landgoed achter zijn hotel een heus attractiepark te maken. De eerste attractienamen vallen al: een oldtimerbaan, een zweefmolen en een roeivijver. Voor de roeivijver moet een grote vijver aangelegd worden en de tuinarchitect ziet daar wel wat in. "En dan een mooi terras aan de vijver" roept hij.

De tuinarchitect geeft het startsein om een mooi ontvangst plein achter het hotel te ontwerpen

Afbeelding

Paar weken later...
Afbeelding
"Ik wil een mooi wandelpark maken, waar de bezoekers zich kunnen vermaken in de attracties" verteld hij.

Afbeelding
"In dat groene veld daarachter wil ik een vijver aanleggen, voor de roeibootjes en het terras"
"Goed plan" zegt Dhr. Arnold.

Maar dan valt de projectontwikkelaar ineens in.
"Meneer Arnold! Ik krijg net een telegram binnen dat een park in het zuiden van het land met de eerste stalen achtbaan wil komen!"
"Nee hè! NIET NU!! Net nu ik Frozenland succesvol wil maken. Wij moeten ook met een achtbaan komen!" roept Dhr. Arnold.
"Misschien de eerste houten achtbaan?" vraagt hij.

En meteen worden de eerste tekeningen geschetst...
Afbeelding

De layout
Afbeelding

Ja maar eerst mijn wandelpark realiseren" roept de tuinarchitect.
"Tuurlijk...Dat stalen ding willen ze pas in 1981. Genoeg tijd om de concurrentie aan te gaan" moppert Dhr. Arnold.

Note
* Verwacht niet meteen heftige achtbanen als een: dive-coaster, enorm hoge achtbanen enz. We zijn eind jaren 70 hè. Dat was toen nog niet zo ;) Die attracties komen vanzelf als ook naast het park in het zuiden en ergens anders in de polder ook een attractiepark ontstaat :fluit We gaan zien hoe Frozenland in het noorden een succesvol park wordt en de concurrentie aangaat :D
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Landgoed Frozenland

Had niet verwacht dat het zo leuk is om een verhaal te lezen over RCT3 XD
Krijg nu weer zin in RCT3 :wub

Ben wel benieuwd wie die 'concurrent' is :?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Froos
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3758
Lid geworden op:
di 01 jun 2010, 23:13

Re: Landgoed Frozenland

Dank jullie wel voor de reacties :knuffel

Update 2

De zweefmolen is geïnstalleerd
Afbeelding

Vanuit het hotel....
Afbeelding

De old-timerbaan is in aanbouw
Afbeelding
Rechts zie je het stationsgebouw in aanbouw. Links een verhoogte wat een waterval moet worden :P
Dus als de wind verkeerd staat word je helemaal nat in de old-timers :woot
Op de voorgrond wordt een brug gebouwd voor de mainstreet.

Afbeelding
Dhr. Arnold is druk bezig om zijn landgoed klaar te maken....

De oldtimerbaan is af :glare
Afbeelding
Dhr. Arnold vindt hem nog wat rommelig.
"Deze attractie moest een prachtige tuin voorstellen, dit is niets! Er staat hier en daar wat!" bromt Dhr. Arnold.
"Ja maar...." stamelt de tuinarchitect.
"Niets te maren. De indeling moet anders. De waterval is wel prachtig" roept Dhr. Arnold.

Einde update 2
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Landgoed Frozenland

Waarom ben je niet tevreden? Ziet er erg goed uit!

Toen ik dit spel altijd speelde maakte ik eigenlijk alleen maar achtbanen waar niemand in wilde XD
Heb eigenlijk nooit een mooi park gemaakt :fluit
Afbeelding
Gebruikersavatar
Froos
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3758
Lid geworden op:
di 01 jun 2010, 23:13

Re: Landgoed Frozenland

Bedankt voor jullie reactie's :knuffel

Dhr. Arnold zit niet stil hoor. Hij is druk bezig om zijn landgoed in 1980 op te leveren als pretpark/speeltuin ;) Na de old-timerbaan en de zweefmolen is hij druk bezig met het volgende project. Een heuse grote schipschommel :thumbup Voor die tijd is dat een heftige attractie :flapper

In Froos modus
Voor de schipschommel heb ik me laten inspireren door 'de halve maen' uit de efteling.

Afbeelding

Ik kan natuurlijk de schipschommel in het park kwakken met een in- en uitgang en that's it. Maar zo ben ik niet. Ik hou van wat theming er omheen. Ik heb een waterpartij gemaakt (die komt zometeen nog in verbinding met de nog aan te leggen vijver). Een houten vlonder waar het schip op staat. Op de achtergrond worden nog geveltjes gebouwd wat dan ook meteen een restaurant met een terras aan de vijver wordt. Het klinkt misschien allemaal nog wat vreemd, maar jullie zien het vanzelf :D

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie