Pagina 1 van 6

Vragen over nieuwe MESH maken..

Geplaatst: wo 14 okt 2009, 17:02
door Kyta
Dit topic is voor alle vragen die te maken hebben met het Tuturial Mesh maken voor de Sims3.

Weet wel dat er nog een hoop niet bekend is en dat daar hard aangewerkt wordt.

Dus tijd en geduld is erg belangrijk!! :wink

- een Tip lees dit Tutorial ook door hier , daar staan ook nog onderwerpen in die misschien wat duidelijker zijn, of antwoord geven op je vraag.

We doen ons best je te helpen... S3N Team.

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Geplaatst: wo 14 okt 2009, 17:20
door hiki
Echt een mooie en goede tut is dat Kyta :thumbsup

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Geplaatst: wo 14 okt 2009, 17:23
door Zemm
:love :love Is wel genoeg :love

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Geplaatst: wo 14 okt 2009, 17:38
door jordoosims
Ik ga het verder proberen!
Kan je uitleggen hoe je een sims 2 mesh naar sims 3 omzet :D?
Ik heb echt een item nodig!

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Geplaatst: wo 14 okt 2009, 17:43
door Kyta
om te conferteren naar Sims 3 doe je eigenlijk het zelfde, alleen moet je veel aanpassen, om een goede uv Map te maken... als daar een tuturial van komt laat ik het hier weten..

wel kun je hier kijken of je daar wat aan hebt...

http://www.modthesims.info/showthread.php?t=374330

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Geplaatst: wo 14 okt 2009, 18:19
door jordoosims
ik ga het proberen!
of kan iemand anders het misschien converteren voor mij?

Afbeelding
http://www.modthesims.info/download.php?t=202644

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Geplaatst: wo 14 okt 2009, 18:23
door Kyta
als je het tuturial goed leest en begrijpt hoe je het moet doen dan kun je dit ook zelf.. :wink je hebt nu ook niet het makkelijkste uitgezocht.. succes :thumbsup

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Geplaatst: wo 14 okt 2009, 18:25
door jordoosims
kyta1702 schreef:als je het tuturial goed leest en begrijpt hoe je het moet doen dan kun je dit ook zelf.. :wink je hebt nu ook niet het makkelijkste uitgezocht.. succes :thumbsup
Dang :P
met alles kies ik altijd het lastigste haha :P
Wel, ik moet zo eerst leren.
Ik ga daarna (als ik dat red) of morgen het doen! :D

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Geplaatst: wo 14 okt 2009, 19:18
door Xelles
Volgens mij kan je "Buyable Fog" sowieso niet converteren omdat die mist gebruik maakt van een soort mist animatie binnen de Sims 2, die de Sims 3 dus niet heeft. Ik wacht daar eigenlijk ook nog op...

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Geplaatst: wo 14 okt 2009, 19:20
door hiki
Mist krijgen we in Wereldavonturen: maar of het dan werkt bij converten?

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Geplaatst: wo 14 okt 2009, 19:30
door Xelles
Nee waarschijnlijk niet.., of je moet heel technisch zijn dan kan je misschien wat verzinnen maar die kans is vrij klein. Het zou al makkelijker zijn om dan gewoon dat mist object (als het een object is) binnen de Sims 3 te klonen en koopbaar te maken...

BTW THANKS KYTA!! :) :thumbsup

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Geplaatst: wo 14 okt 2009, 19:37
door jordoosims
Xelles schreef:Volgens mij kan je "Buyable Fog" sowieso niet converteren omdat die mist gebruik maakt van een soort mist animatie binnen de Sims 2, die de Sims 3 dus niet heeft. Ik wacht daar eigenlijk ook nog op...
Ik heb hem gedownload toen ik sims 2 nog had, dus deze is wel te converteren omdat het een decoratief object is,
Het is GEEN animatie! :)

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Geplaatst: wo 14 okt 2009, 20:18
door I_mJimmy
^ Nou dan zou het moeten lukken, of het mooi word is een andere vraag, want wat je ook ziet met geconfenteerde gordijnen, ze hebben af en toe een rare vorm als je ze aanpast kwa patroon etc. :blink

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Geplaatst: do 15 okt 2009, 11:31
door charlotte
Leuke tut. Jammer dat ik milkshape niet kan gebruiken, omdat het angeeft dat de probeerperiode verlopen was, terwijl ik heb notabene pas gedownload en geinstaleerd had.
En bij wings kan ik de mesh niet eens van vorm veranderen.

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Geplaatst: do 15 okt 2009, 12:37
door Kyta
wings werkt heel anders dan Milkshape .. niet opgeven ..ik zal eens kijken of ik iets voor je kan vinden hoe je met wings werkt.. dat had ik voor milkshape ook wings is best makkelijk .. alleen als je milkshape kent is dat ff wennen.. als ik iets vind post ik het hier voor je.. :wink

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Geplaatst: do 15 okt 2009, 15:51
door Zemm
Volgens mij -uit m'n hoofd- meot je met wings veel met je rechtermuisknop doen. Bv je selcteert een puntje (vertex) en dan rechtenmuisknop en dan kan je move (?? dacht ik) kiezen en dan ook free x y of z. en dan kan je bewegen.
Het voordeel wel van wings is dat je in een 3d beeld de puntjes (vertex) kan selecteren.

Maar je kan met wings 3d geen objecten meshen want er zijn geen plug-ins voor de bestanden die je gebruikt.

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Geplaatst: do 15 okt 2009, 23:40
door Xelles
jordoosims schreef:
Xelles schreef:Volgens mij kan je "Buyable Fog" sowieso niet converteren omdat die mist gebruik maakt van een soort mist animatie binnen de Sims 2, die de Sims 3 dus niet heeft. Ik wacht daar eigenlijk ook nog op...
Ik heb hem gedownload toen ik sims 2 nog had, dus deze is wel te converteren omdat het een decoratief object is,
Het is GEEN animatie! :)
Het is ook een object ja, maar die maakt gebruik van de mist die in de sims 2 al aanwezig is en dat is een soort animatie. Er wordt waarschijnlijk gewoon een functie aangeroepen die die mist produceert op de plek van dat object. Die functie bestaat dus niet in de Sims 3.

Ik kan het mis hebben, maar als je dit zou converteren zou je alleen dat objectje krijgen. Niet die mist omdat dat gewoon nog niet bestaat in de Sims 3. De mist is namelijk een functie geen object.

Misschien even een concreter voorbeeld: Je zou sneeuw in de sims 3 ook kunnen genereren met behulp van een object. Maar als je dat object vervolgens zou converteren naar de Sims 3 hou je ook alleen dat object over, de sneeuw die dat object genereert dus niet.

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Geplaatst: wo 21 okt 2009, 18:04
door DeKDeS
HI!

ok even hier dan.

er staan wat onduidelijkheden in de tutorial.

ZO wordt er gezegd dat je mappen, m1 enz moet aanmaken, en "dat je het dan dus al kunt raden, in ieder mapje komt een bestand"

Liever mensen niet laten raden.. ik heb namelijk geen flauw idee welke mlod of modl in welke map moet???

Wat ik voorheen deed, al ist even wat meer werk, maak eens screenshots stap voor stap, zodat men een idee krijgt welk bestand in welke map moet, want zo als het er nu staat is het volkomen gissen..

Verder kun je niet de mlod,modl extracten door rechst/links te klikken op de file zelf, maar moet je dat via het drop down menu doen, door op de file in die lijsten zelf te klikken zeg maar blijft die extract optie grijs en onselecteerbaar , echter via het menu gaat het dus wel.

Ik wil je wel even er bij zeggen dat ik geen nieuwkomer ben qua meshen, en natuurlijk zelf ook wel even elders kan kijken voor wat meer staps gewijze duidelijkere tutorials, ik weet dan ook neit of je deze zelf hebt geschreven of elders vandaan hebt, maar ik vind er nog al wat onduidelijkheden in zitten.

dus samenvattend:
betere uitleg welke van de 4 bestanden die nodig zijn moet naar welke mappen toe helpt al een boel.

Mijn suggesties, maak nog eens iets voor ons, en maak screenshots van de extract fase waarin duidelijk wordt wat je nou moet met de mappen m1 enz.

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Geplaatst: wo 21 okt 2009, 18:06
door hiki
Kyta zal zelf wel even reageren maar de tutorials waar bij staat dat het S3N tutorails zijn, en dat zijn er nog al wat, zijn gemaakt door ons.

Anders hadden we dat er wel bijgezet! :D

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Geplaatst: wo 21 okt 2009, 19:52
door Kyta
@ DeKDes

je hebt 3 MLOD, 1 MODL bestanden, ze staan altijd in dezelfde volgorde als je de kloon bekijkt, dus het maakt eigenlijk niet uit in welke map je ze zet, het is voor je eigen overzicht, dus het logishe (je snapt het wel) wat je kunt doen is de eerste 3 MLOD in M1, M2, M3 zetten waarvan automatisch, omdat het de eerste MODL is die je tegen komt (die met allemaal 000) in de lijst in map M1 komt, en de Mesh is.
de laatste zet je in M4 en dat is je MLOD bestand.

Dit is de volgorde die je kloon aangeeft.

1 - MLOD met allemaal 00 - M1
2 - MLOD met één er in - M2
3 - MLOD met éénen er in - M3
4 - MODL met één er in - M4

Als je ervaring hebt met klonen, weet je dat je niet slordig kan werken en een volgorde moet houden, dus ga je niet alles door elkaar in mappen weg zetten. :wink

Als je niet kan exporteren zoals ik het doe moet je een nieuwere versie downloaden bij MTS, want dan heb je al een verouderde versie van s3pe, of je hebt het niet goed geïnstalleerd.

Als het je niet lukt met deze info, vraag het gewoon, dan zal ik je erbij helpen. :thumbsup