Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

118 berichten • Pagina 5 van 6

revolutionart
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
125
Lid geworden op:
do 15 jul 2010, 16:09

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Hi

Ik heb hulp nodig met het mesh/model van milkshape om te zetten naar de game.

het model van een bestaande .package van de sims 3 eruit halen is simpel
ook van de sims 2 heb ik dat gedaan omdat ik simpel weg iets van de sims 2 in de sims 3 wil. ik ben pro modeller dus als dit lukt zullen er in de toekomst zeker HQ objecten komen voor de sims 3.


dus ik zou graag hulp willen bij het in het spel krijgen van zo model ik heb de tut gevolgt tot zover ik het begrijp er staat namelijk MOLD en dat vind ik nergens wel de MLOD en MODL dus neem aan dat het een typ fout in de Tutorial is

anyway.

Ik probeerde dus het object via s3pe naar s3oc te krijgen en daar een package te maken en kreeg een fout ook via de TSR workshop is het .package gewoon leeg dus ik doe ergens iets fout wie kan helpen harstikke bedankt :applaus

*EDIT* ik vergat recompile lol goed nu geen fouten maar in de TSR workshop zie ik ook me model niet alleen een wit schermpje dus het lijkt of me model er geeneens is ..... ? ik doe dus nog steeds ergens wat fout
Afbeelding
revolutionart
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
125
Lid geworden op:
do 15 jul 2010, 16:09

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Dit is echt rampzalig gewoon geen idee wat ik fout doe. ik heb zowiezo een probleem dat alles reflecteert met een rode gloed stairs, plantenbak,sofa

Maar de Stairs lijken zich te verdubbelen als je hem plaats in een huis met alle 4 de muuren dicht als je de muur openbreekt werkt de strairs normaal :S

Afbeelding

De zink plantenbakken waar ik mee bezig was lijken ook nergens op en reflecteert enorm :S

Afbeelding

de sofa lijkt wel een koeienhuid terwijl dat 1 bruine kleur moet hebben en reflecteert ook met een rode gloed

Afbeelding

:S weet iemand het probleem ik gebruik trouwens de TSR workshop om meshes te maken die tutorial lukt me niet :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zemm
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3585
Lid geworden op:
za 15 aug 2009, 16:56

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Zou je een .wrk bestandje kunnen uploaden (bv megaupload/mediafire etc). Dan kan ik misschien zien wat er verkeerd aan is. :) Maar de glans zie je zeker niet in TSR Workshop Zelf?

Maar van trappen heb ik geen verstand. Dus doe de bank maar. 8-)

EDIt: of was het al gelukt? :$
"What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;"
revolutionart
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
125
Lid geworden op:
do 15 jul 2010, 16:09

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Zemm schreef:Zou je een .wrk bestandje kunnen uploaden (bv megaupload/mediafire etc). Dan kan ik misschien zien wat er verkeerd aan is. :) Maar de glans zie je zeker niet in TSR Workshop Zelf?

Maar van trappen heb ik geen verstand. Dus doe de bank maar. 8-)

EDIt: of was het al gelukt? :$
Bedankt voor het aanbod :D maar je raad het all het is all gelukt :applaus kijk maar

http://forum.sims3nieuws.nl/viewtopic.php?f=46&t=2838

maar jammer dat je geen verstand van trappen hebt want die verdubbelt zich nog steeds :cry
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zemm
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3585
Lid geworden op:
za 15 aug 2009, 16:56

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Wat je nog zou kunnen doen, is alle bestanden van de originele trap importeren in de Workshop en dan het .sim3package bestand daarvan weer in je spel te zetten. Als je het zelfde probleem hebt, dan is het een bug in de workshop. Doet de trap het goed heb je zlef iets verkeerds gedaan.

In principe als je eigen models niet langer, breder etc. ten opzichte van de originele zijn, zou alles gewoon goed moeten zijn.

Anders maar even vragen op de forums van TSR.
"What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;"
revolutionart
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
125
Lid geworden op:
do 15 jul 2010, 16:09

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Zemm schreef:Wat je nog zou kunnen doen, is alle bestanden van de originele trap importeren in de Workshop en dan het .sim3package bestand daarvan weer in je spel te zetten. Als je het zelfde probleem hebt, dan is het een bug in de workshop. Doet de trap het goed heb je zlef iets verkeerds gedaan.

In principe als je eigen models niet langer, breder etc. ten opzichte van de originele zijn, zou alles gewoon goed moeten zijn.

Anders maar even vragen op de forums van TSR.
Zal is even kijken en dat tipje opvolgen :D ben nu eerst aan het proberen om van die gloed af te komen van de trap lukt denk ik wel en dan moet die glas railing nog mooier glas krijgen :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zemm
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3585
Lid geworden op:
za 15 aug 2009, 16:56

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

De glans wordt bepaald door de specular. Alleen deze gebruikt hij alleen bij metaal en rubber patronen (en misschien nog wat andere), maar bij bijvoorbeeld een diverse patroon niet. Ik weet alleen niet of het er wat te maken heb, omdat ik de gloed niet ziet op de screens.

En het glas kan je veranderen in material editor, die komt als je op de drie puntjes klikt bij default material (ergens bij die meshtab). En dan kan je de kleur en transparantie bij diffuse veranderen.
"What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;"
revolutionart
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
125
Lid geworden op:
do 15 jul 2010, 16:09

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Zemm schreef:De glans wordt bepaald door de specular. Alleen deze gebruikt hij alleen bij metaal en rubber patronen (en misschien nog wat andere), maar bij bijvoorbeeld een diverse patroon niet. Ik weet alleen niet of het er wat te maken heb, omdat ik de gloed niet ziet op de screens.

En het glas kan je veranderen in material editor, die komt als je op de drie puntjes klikt bij default material (ergens bij die meshtab). En dan kan je de kleur en transparantie bij diffuse veranderen.
ok dat is duidelijk :applaus bedankt.

Nu heb ik dus de trap opnieuw gemaakt die gloed is weg etc. alleen nu verdubbelt hij nog steeds de trap als je hem plaatst en daar snap ik dus echt helemaal niks van :cry :cry
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zemm
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3585
Lid geworden op:
za 15 aug 2009, 16:56

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Als je ergens het .wrk bestandje upload, wil ik er best wel even naar kijken. (hier kan je niet uploaden)
Kan alleen niet garanderen dat ik iets ziet. :fluit
"What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;"
Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

kyta1702 schreef:je kunt BLENDER gebruiken, dit programma is gratis.

succes :thumbsup , als je vragen hebt , aarzel niet ze te stellen hier.. :wink

Ik zag dit ergens in dit forum staan, betekent dat dat je ook met Blender meshes voor de Sims kan maken? Met dit programma heb ik namelijk al wel eens wat simpele dingetjes gemaakt..
Maar geen idee hoe dat dan zou moeten voor de Sims 3..
Is daar ook ergens een Tut. voor?
Gebruikersavatar
Zemm
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3585
Lid geworden op:
za 15 aug 2009, 16:56

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Je kan inderdaad met Blender je meshes maken. Er zijn sowieso plug-ins voor Blender die je eerst moet hebben.

Dit zijn twee guides voor TSRW, alleen wordt het wel gedaan met Milkshape een ander moddeling programma. Maar er zullen genoeg nuttige dingen bij staanvoor het maken van objecten.
http://www.thesimsresource.com/tutorial ... to-meshing
http://www.thesimsresource.com/tutorial ... t-textures

Plugin voor blender TSRW http://forums.thesimsresource.com/showt ... p?t=382820
Plugin voor blender TSRW s3PE en s3OC http://www.modthesims.info/showthread.php?t=389058

Je moet zelf maar even kijken welk programma je gaat gebruiken (TSRW of s3PE en s3OC).
Hoe blender precies werkt weet ik in ieder geval niet. 8-)
"What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;"
Gebruikersavatar
Zemm
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3585
Lid geworden op:
za 15 aug 2009, 16:56

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Je kan het ook met andere programma's doen, zolang je maar Blender of Milkshape hebt om mee te importeren en exporteren.
"What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;"
Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Zou je het in principe ook met SketchUp kunnen doen dan?
Of gaat dat weer te ver :P

@Kyta:

Wat is de reden dat je met Blende werkt en bijvoorbeeld niet met Milkshape?
Is dat omdat blender gratis is of vind je het ook fijner werken enzo?

En zou je ook een Tut. kunnen maken voor blender als je daar een keer tijd voor hebt?
Zoiets zouden meer mensen kunnen proberen aangezien het gratis is, vinden ze het dan niks of lukt het niet dan ben je er geen geld mee kwijt.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie