Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

118 berichten • Pagina 1 van 6

Kyta

Vragen over nieuwe MESH maken..

Dit topic is voor alle vragen die te maken hebben met het Tuturial Mesh maken voor de Sims3.

Weet wel dat er nog een hoop niet bekend is en dat daar hard aangewerkt wordt.

Dus tijd en geduld is erg belangrijk!! :wink

- een Tip lees dit Tutorial ook door hier , daar staan ook nog onderwerpen in die misschien wat duidelijker zijn, of antwoord geven op je vraag.

We doen ons best je te helpen... S3N Team.
Gebruikersavatar
jordoosims
Mest analist Mest analist
Berichten:
597
Lid geworden op:
zo 20 sep 2009, 17:59

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

kyta1702 schreef:als je het tuturial goed leest en begrijpt hoe je het moet doen dan kun je dit ook zelf.. :wink je hebt nu ook niet het makkelijkste uitgezocht.. succes :thumbsup
Dang :P
met alles kies ik altijd het lastigste haha :P
Wel, ik moet zo eerst leren.
Ik ga daarna (als ik dat red) of morgen het doen! :D
Ik ben een jongen =)
Gebruikersavatar
Xelles
Beheerder Beheerder
Berichten:
5955
Lid geworden op:
zo 30 aug 2009, 23:54

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Nee waarschijnlijk niet.., of je moet heel technisch zijn dan kan je misschien wat verzinnen maar die kans is vrij klein. Het zou al makkelijker zijn om dan gewoon dat mist object (als het een object is) binnen de Sims 3 te klonen en koopbaar te maken...

BTW THANKS KYTA!! :) :thumbsup
Afbeelding
Gebruikersavatar
jordoosims
Mest analist Mest analist
Berichten:
597
Lid geworden op:
zo 20 sep 2009, 17:59

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Xelles schreef:Volgens mij kan je "Buyable Fog" sowieso niet converteren omdat die mist gebruik maakt van een soort mist animatie binnen de Sims 2, die de Sims 3 dus niet heeft. Ik wacht daar eigenlijk ook nog op...
Ik heb hem gedownload toen ik sims 2 nog had, dus deze is wel te converteren omdat het een decoratief object is,
Het is GEEN animatie! :)
Ik ben een jongen =)
I_mJimmy
Supergeheim onderzoeker Supergeheim onderzoeker
Berichten:
2735
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 11:58

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

^ Nou dan zou het moeten lukken, of het mooi word is een andere vraag, want wat je ook ziet met geconfenteerde gordijnen, ze hebben af en toe een rare vorm als je ze aanpast kwa patroon etc. :blink
Afbeelding
Gebruikersavatar
charlotte
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3975
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 12:12

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Leuke tut. Jammer dat ik milkshape niet kan gebruiken, omdat het angeeft dat de probeerperiode verlopen was, terwijl ik heb notabene pas gedownload en geinstaleerd had.
En bij wings kan ik de mesh niet eens van vorm veranderen.
Kyta

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

wings werkt heel anders dan Milkshape .. niet opgeven ..ik zal eens kijken of ik iets voor je kan vinden hoe je met wings werkt.. dat had ik voor milkshape ook wings is best makkelijk .. alleen als je milkshape kent is dat ff wennen.. als ik iets vind post ik het hier voor je.. :wink
Gebruikersavatar
Zemm
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3585
Lid geworden op:
za 15 aug 2009, 16:56

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Volgens mij -uit m'n hoofd- meot je met wings veel met je rechtermuisknop doen. Bv je selcteert een puntje (vertex) en dan rechtenmuisknop en dan kan je move (?? dacht ik) kiezen en dan ook free x y of z. en dan kan je bewegen.
Het voordeel wel van wings is dat je in een 3d beeld de puntjes (vertex) kan selecteren.

Maar je kan met wings 3d geen objecten meshen want er zijn geen plug-ins voor de bestanden die je gebruikt.
"What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;"
Gebruikersavatar
Xelles
Beheerder Beheerder
Berichten:
5955
Lid geworden op:
zo 30 aug 2009, 23:54

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

jordoosims schreef:
Xelles schreef:Volgens mij kan je "Buyable Fog" sowieso niet converteren omdat die mist gebruik maakt van een soort mist animatie binnen de Sims 2, die de Sims 3 dus niet heeft. Ik wacht daar eigenlijk ook nog op...
Ik heb hem gedownload toen ik sims 2 nog had, dus deze is wel te converteren omdat het een decoratief object is,
Het is GEEN animatie! :)
Het is ook een object ja, maar die maakt gebruik van de mist die in de sims 2 al aanwezig is en dat is een soort animatie. Er wordt waarschijnlijk gewoon een functie aangeroepen die die mist produceert op de plek van dat object. Die functie bestaat dus niet in de Sims 3.

Ik kan het mis hebben, maar als je dit zou converteren zou je alleen dat objectje krijgen. Niet die mist omdat dat gewoon nog niet bestaat in de Sims 3. De mist is namelijk een functie geen object.

Misschien even een concreter voorbeeld: Je zou sneeuw in de sims 3 ook kunnen genereren met behulp van een object. Maar als je dat object vervolgens zou converteren naar de Sims 3 hou je ook alleen dat object over, de sneeuw die dat object genereert dus niet.
Afbeelding
DeKDeS
Orgaandonor Orgaandonor
Berichten:
5
Lid geworden op:
zo 20 sep 2009, 17:21

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

HI!

ok even hier dan.

er staan wat onduidelijkheden in de tutorial.

ZO wordt er gezegd dat je mappen, m1 enz moet aanmaken, en "dat je het dan dus al kunt raden, in ieder mapje komt een bestand"

Liever mensen niet laten raden.. ik heb namelijk geen flauw idee welke mlod of modl in welke map moet???

Wat ik voorheen deed, al ist even wat meer werk, maak eens screenshots stap voor stap, zodat men een idee krijgt welk bestand in welke map moet, want zo als het er nu staat is het volkomen gissen..

Verder kun je niet de mlod,modl extracten door rechst/links te klikken op de file zelf, maar moet je dat via het drop down menu doen, door op de file in die lijsten zelf te klikken zeg maar blijft die extract optie grijs en onselecteerbaar , echter via het menu gaat het dus wel.

Ik wil je wel even er bij zeggen dat ik geen nieuwkomer ben qua meshen, en natuurlijk zelf ook wel even elders kan kijken voor wat meer staps gewijze duidelijkere tutorials, ik weet dan ook neit of je deze zelf hebt geschreven of elders vandaan hebt, maar ik vind er nog al wat onduidelijkheden in zitten.

dus samenvattend:
betere uitleg welke van de 4 bestanden die nodig zijn moet naar welke mappen toe helpt al een boel.

Mijn suggesties, maak nog eens iets voor ons, en maak screenshots van de extract fase waarin duidelijk wordt wat je nou moet met de mappen m1 enz.
Kyta

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

@ DeKDes

je hebt 3 MLOD, 1 MODL bestanden, ze staan altijd in dezelfde volgorde als je de kloon bekijkt, dus het maakt eigenlijk niet uit in welke map je ze zet, het is voor je eigen overzicht, dus het logishe (je snapt het wel) wat je kunt doen is de eerste 3 MLOD in M1, M2, M3 zetten waarvan automatisch, omdat het de eerste MODL is die je tegen komt (die met allemaal 000) in de lijst in map M1 komt, en de Mesh is.
de laatste zet je in M4 en dat is je MLOD bestand.

Dit is de volgorde die je kloon aangeeft.

1 - MLOD met allemaal 00 - M1
2 - MLOD met één er in - M2
3 - MLOD met éénen er in - M3
4 - MODL met één er in - M4

Als je ervaring hebt met klonen, weet je dat je niet slordig kan werken en een volgorde moet houden, dus ga je niet alles door elkaar in mappen weg zetten. :wink

Als je niet kan exporteren zoals ik het doe moet je een nieuwere versie downloaden bij MTS, want dan heb je al een verouderde versie van s3pe, of je hebt het niet goed geïnstalleerd.

Als het je niet lukt met deze info, vraag het gewoon, dan zal ik je erbij helpen. :thumbsup

Laatst gewijzigd door Zemm op wo 21 okt 2009, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie