Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

118 berichten • Pagina 4 van 6

Gebruikersavatar
Xelles
Beheerder Beheerder
Berichten:
5955
Lid geworden op:
zo 30 aug 2009, 23:54

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Ok.., werkt nu wel.

Maar er staat wel iets anders niet in, wat er dus wel inmoet want daardoor werkte het bij mij niet. Je moet na het S3OC gebeuren (dus dat fixxen enzo) even zeggen dat je het .package bestand toe moet voegen aan je mods/packages map dus moet instaleren. Ik dacht eerst namelijk dat S3OC dat voor mij deed (en zo lijkt dat ook te zijn in je tut).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Xelles
Beheerder Beheerder
Berichten:
5955
Lid geworden op:
zo 30 aug 2009, 23:54

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Hij is perfect.. maar wat kan er mis aan zijn he? :P Een tafel met een vierkant tafelblad en 4 vierkanten poten...

Heb de schaduwen enzo nog niet gemeshed ging mij puur en alleen er even om, om dit nu werkend te krijgen.
Afbeelding
Kyta

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

nee.. ik denk niet dat ik al die mappen en bestandjes wil zien.. :lol .. je moet gewoon geduld hebben en de tijd nemen .. :blink .. komt vanzelf..ik ben er ook nog niet.. ik loop ook nog tegen veel dingetjes aan.. :sad ..
Gebruikersavatar
Xelles
Beheerder Beheerder
Berichten:
5955
Lid geworden op:
zo 30 aug 2009, 23:54

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Oke 2 vraagjes...:
Hoe moet je zo'n IMG bestand eigenlijk precies opslaan? Gewoon de bovenste optie uit die dropdown lijst kiezen. Dus DXT1 RGB 4BPP | No alpha

Bij mij werkt het importeren in S3PE niet namelijk, had de naam hetzelfde gelaten enzo maar toch wil hij het oude IMG bestandje niet overschrijven :S Hij maakt een nieuwe aan.

En hoe moet je die meshes voor je schaduwen precies doen? Moet je je mesh weer na gaan maken/eroverheen plakken in die andere MODL bestanden? Al die schaduw meshes zijn zwart, moet ik dat ook zwart maken of maakt de kleur niet zoveel uit?
Afbeelding
Kyta

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

de IMG bestanden zijn dds bestanden en moet je met dxt 3 opslaan..dan zijn het waarschijnlijk geen dds bestanden meer als je ze niet kunt inpoteren..

ik neem voor de andere het obj bestand en vergroot het 2 maal.. dan is het goed.. en de kleur niets aan doen gaat vanzelf.. :wink
Gebruikersavatar
Xelles
Beheerder Beheerder
Berichten:
5955
Lid geworden op:
zo 30 aug 2009, 23:54

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

dxt 3 zal waarschijlnijk het probleem zijn dan, had het als dxt 1 opgeslagen.. thanks :)

En moet je mesh, als je hem dan 2 keer vergroot, precies over die andere originele schaduw vallen? Want volgens mij past dat niet altijd even goed allemaal...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zemm
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3585
Lid geworden op:
za 15 aug 2009, 16:56

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Volgens mij wel :tongue
ik dacht dat het ook 1.5 kan zijn.
iig ik zou het ongeveer even groot doen als de originele schaduw
"What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;"
Gebruikersavatar
Xelles
Beheerder Beheerder
Berichten:
5955
Lid geworden op:
zo 30 aug 2009, 23:54

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

NOTE : Zelf heb ik de ervaring dat je het kunt aanpassen of de poten deleten, maar niet opnieuw kunt maken. ( het tafelblad niet, die kun je minescuul maken zodat het niet opvalt in het spel, je hebt de groep namelijk nodig! dus je kunt niet alles deleten.)

Afbeelding
Hoe heb jij hier die vierkante blokken (rood in je plaatje) van die pootschaduwen allemaal zo netjes hebben kunnen selecteren?

En nog iets.., ik heb net een aantal tafelpoten gemaakt. Ik klik op "Vertex > Mirror Right". Dan komen die tafelpoten precies op de goede plek aan de andere kant van de tafel. Maar heb zijn de voor en achterkant zwart. De zijkanten gewoon grijs. Is dat erg? Het is geen opening zo te zien.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zemm
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3585
Lid geworden op:
za 15 aug 2009, 16:56

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Volgens mij hoort dat niet :rolleyes
Ik heb het ooit in het begin gehad, maar gek genoeg nu niet meer..
Wist je al dat je met ctr d kan dubliceren :tongue , scheelt wat werk.
En er is ook iets dat je het zwarte weer normaal krijgt en ook andersom alleen weet ik de naam er neit van uit me hoofd
"What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;"
Gebruikersavatar
Xelles
Beheerder Beheerder
Berichten:
5955
Lid geworden op:
zo 30 aug 2009, 23:54

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Als ik dat doe Kyta dan pak hij maar de helft van zo'n vierkant ? Als ik dan iets anders probeer te klikken krijg ik er meteen allerlei andere dingen bij die ik niet wil.

Is het ook mogelijk meerdere vertexxen achter elkaar te selecteren? Normaal gesproken doe je dat in windows door ctrl/shift ingedrukt te houden als je meerdere bestanden ofzo wilt selecteren. Maar die hebben in milkshape een andere functie natuurlijk :wink
Afbeelding
Kyta

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

uhhmm .. hoe lig ik je dat uit.. sorry als het niet helemaal goed over komt.. :blush

als je het vierkantje hebt , heb je een schuine streep erdoor.. de diagonale lijn.. die komt uit op een vertex als je die vertex pakt waar 3 lijnen uitkomen pakt hij het vierkantje op..jeetje ik zie het voor me en kan het je niet goed uitleggen.. als je de vertex pakt waar 2 lijntjes uitkomen dan pakt hij alleen maar het driehoekje en niet het vierkantje.. :confused .. ohh begrijp je het??
Gebruikersavatar
Zemm
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3585
Lid geworden op:
za 15 aug 2009, 16:56

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Ik dacht dat het helemaal zwart was anders kon je face>reverse vertex order (even gekeken)
Als je onder andere hoeken kijkt is het dan ook zo? Anders is het toevallig schaduw, maar daar zit het net iets te zwart voor.
Btw mooie tafel
"What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;"
Kyta

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

:scared .. haal dat lelijke blauwe ding eens weg... moet je ff bij joints show sceleton afvinken.. :laugh .. volgens mij moet het geen probleem geven.. maar ik zou echt niet weten hoe je daar vanaf kan komen?? echt geen idee ik kopieer via edit, dublicate selection dus altijd 1 voor 1 en dan heb je dat niet... grappig dat we allemaal anders werken met deze programma's.. :thumbsup .. ziet er mooi uit Xelles..
Gebruikersavatar
Xelles
Beheerder Beheerder
Berichten:
5955
Lid geworden op:
zo 30 aug 2009, 23:54

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Lelijke blauwe ding weggehaald :flapper

Ik hou het wel zo, ik zie wel wat er gebeurt. Jou tip helpt niet Zemm. En ook gewoon die andere 2 goede poten kopieren en dan roteren werkt niet. Krijg ik hetzelfde. En die zwarte vlakken blijven er, ook al ga ik in andere hoeken staan.
Afbeelding
Kyta

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Volgens mij maakt dit niet erg veel uit.. heb je het al geprobeert in de sims3 te krijgen en gezien of het patroon werkt op de zwarte vlakken.. volgens mijn is het gewoon de schaduw in milkshape zelf.. :huh .. misschien kan Zemm het ff voor je doen .. die is al aardig bekent met TSRW en kan het snel ff checken voor je.. :smile

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie