Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

118 berichten • Pagina 3 van 6

Gebruikersavatar
Zemm
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3585
Lid geworden op:
za 15 aug 2009, 16:56

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

In sims3oc zitten geen kledingstukken, dus het kan niet op de manier van de tut.
Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar ik weet wel dat je het met CTU van delphy kan doen. ( Link naar CTU ) Volgens mij is er ook nog geen Engelse tutorial voor, dus als je het wilt gaan proberen, wordt het een beetje zelf uitvinden.
"What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;"
Gebruikersavatar
-LotsOfNothing-
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4424
Lid geworden op:
do 22 okt 2009, 00:42

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Zemm schreef:In sims3oc zitten geen kledingstukken, dus het kan niet op de manier van de tut.
Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar ik weet wel dat je het met CTU van delphy kan doen. ( Link naar CTU ) Volgens mij is er ook nog geen Engelse tutorial voor, dus als je het wilt gaan proberen, wordt het een beetje zelf uitvinden.
Ah ok,ik denk dat het nog best lastig gaat worden zonder tut :scared
Maar tnx!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zemm
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3585
Lid geworden op:
za 15 aug 2009, 16:56

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Wil je aanpassen of een hele nieuwe mesh maken?

Aanpassen
Selecteer ergens in het scherm met je linker muisknop punje(s) [noem je vertex]
Dan klik je op het move knopje rechtsboven en kan je het bewegen. Als je alleen in een bepaalde richting wilt bewegen, kan je op de knopjes x, y of z klikken. Die knopjes en meer zie je meer naar onder kijkt als je het move knopje hebt ingedrukt.
Nieuwe maken
je kan recht vormen zoals; box, plane, cylinder, sphere aan klikken en dan in een van de 3 schermpjes (niet de 3d) "tekenen" verder kan je dan dingen nog verschuiven en zo, maar dat staat al bij het aanpassen.

Oefening baart kunst :wink
"What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;"
Gebruikersavatar
jordoosims
Mest analist Mest analist
Berichten:
597
Lid geworden op:
zo 20 sep 2009, 17:59

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Zemm schreef:Wil je aanpassen of een hele nieuwe mesh maken?

Aanpassen
Selecteer ergens in het scherm met je linker muisknop punje(s) [noem je vertex]
Dan klik je op het move knopje rechtsboven en kan je het bewegen. Als je alleen in een bepaalde richting wilt bewegen, kan je op de knopjes x, y of z klikken. Die knopjes en meer zie je meer naar onder kijkt als je het move knopje hebt ingedrukt.
Nieuwe maken
je kan recht vormen zoals; box, plane, cylinder, sphere aan klikken en dan in een van de 3 schermpjes (niet de 3d) "tekenen" verder kan je dan dingen nog verschuiven en zo, maar dat staat al bij het aanpassen.

Oefening baart kunst :wink
Dat ga ik ook proberen! :D
Dankjhee!
Ik ben een jongen =)
Gebruikersavatar
Xelles
Beheerder Beheerder
Berichten:
5955
Lid geworden op:
zo 30 aug 2009, 23:54

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Ik ben vandaag ook maar weer aan de slag gegaan.., maar ik kom nu niet eens voorbij het exporteren van MODL bestanden.. ik kan gewoonweg niet op de export knop drukken!

Ik open het bestand in sims3pe dat ik geexporteerd heb uit sim3oc. En vervolgens zoek ik de modl bestanden enzo op, rechter muis en vervolgens is export niet aan aanklikbaar. Ook niet als ik bovenin op edit klik.. :S

Enig idee?
Afbeelding
Kyta

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

nee heb het al vaker gehoord.. kan zijn dat je nog een oudere versie van s3pe hebt en het opnieuw moet downloaden..misschien is het al de eerste keer niet goed geinstaleerd.. maar je moet er op kunnen klikken.. :wink
Gebruikersavatar
Xelles
Beheerder Beheerder
Berichten:
5955
Lid geworden op:
zo 30 aug 2009, 23:54

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

Vroeger kon ik dat ook, maar nu niet meer kennenlijk :S

Had gisteren al even gegoogled en je kan ook de shortkeys gebruiken: ctrl+shift+X voor het exporteren en ctrl+shift+M voor het importeren.

Ok.. nu een nieuw probleem. Ik zie mijn object niet in mijn spel nadat ik hem met s3OC geimporteerd heb.. :confused

En kan het zijn dat er een stap mist in de tutorial? Moet je je modl bestand niet nog hercompileren met de S3Objtool? Ik dacht dat dat ergens gezien te hebben namelijk (maar dat denk ik wel vaker :tongue )
Afbeelding
Kyta

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

ja je moet re- dingese... :lol .. kan niet op het woord komen.. :blink .. omdat je uitpakt moet je ze ook weer inpakken zeg maar, en dan in s3pe terug zetten.... en het kan zijn dat je de groepen hebt veranderd.. jij ziet alleen de schaduw die een kleur heeft?
Kyta

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

ik ga dat ff nakijken..zou goed kunnen.. dan ga ik het aanpassen..THX dan heb je een foutje ontdekt.. dat je nix ziet heb ik nog nooit gehad.. :huh .. dan lijkt het me dat je het overnieuw moet doen.. of heb je het over het item wat je niet hebt ge dingest..? dan ligt het daaraan...mijn fout.. :blush
Gebruikersavatar
Zemm
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3585
Lid geworden op:
za 15 aug 2009, 16:56

Re: Vragen over nieuwe MESH maken..

decompile en recompile kan je met het ding van wesHowe :wink Niet de l=plug-ins maar dat andere nl. S3ObjectTool
"What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;"

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie