Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

117 berichten • Pagina 1 van 6

Kyta

S3N Gids: Schilderijen maken met TSRW

Hoe maak je een schilderij met The Sims Resource Workshop;

Je hebt nodig;

~ - Een grafisch teken programma zoals b.v : Photoshop, Paint.NET, (het moet met alpha lagen kunnen werken programma moet met dds bestanden kunnen werken). Hier in deze tuturial gebruiken we Photoshop.
~ Plugins, om dds files te exporteren : NVIDIA DDS utilities download
~ TSRW, download hier.

Als eerste open je het plaatje in Photoshop, Je kunt zien dat het een vierkante foto is dus hebben we een vierkant schilderij nodig.

Afbeelding

Klik PS naar beneden en start TSRW op.

Afbeelding

Nu klik je op “Create New Project” dan kom je in het volgende venster.

Afbeelding

Nu klik je op de blauwe stoel, daar staat onder “Object”, dan krijg je het volgende venster,

Afbeelding

De volgende stap is “decor”, en dan kies je tab “Wall Art”, en zullen de schilderijen tevoorschijn komen.

Afbeelding

We gaan nu op zoek naar een vierkant schilderij, en klikken die aan, wij nemen het schilderij “Painting lips2x1” klik dan op next.

Afbeelding

In het volgende scherm word je gevraagd gegevens in te vullen, hier is het erg belangrijk om gegevens in te vullen die er nog niet zijn, anders gaat je schilderij niet lukken , doordat je het overschrijft.
In mijn geval geef ik het schilderij een naam en zet ik er mijn naam achter.

Afbeelding

Vakje 1 - De Husky – Kyta1702
Vakje 2 - De Husky
Vakje 3 - http://www.sims3nieuws.nl - recoller by Kyta1702

Het is erg sterk als iemand anders dit ook gebruikt ;)

Nu gaan we verder door op “Next” en daarna op “Oke” te klikken. Als je dat hebt gedaan krijg je een goed beeld van het schilderij.

Afbeelding

Nu klik je op “Textures” nu krijg je aan de rechterkant allemaal plaatjes, degene die wij moeten hebben is de “Overlay”,

Afbeelding

Daar klik je op (het kleine plaatje) en verschijnt er een klein vakje naast met “Edit, dat vakje klik je ook aan.

Afbeelding

Nu verschijnt er een heel nieuw venster, in dat venster klik je op “Export”, waarna je gevraagd word het ergens op te slaan, zorg dat je een mapje aanmaakt waar je het dds bestandje in terug kan vinden, dit is het bestand wat je in PS gaat bewerken.

Afbeelding

Je kunt het een naam geven maar dat hoeft niet, dan klik je op kruisje, van het extra geopende venster en klik je TSRW naar beneden, haal je PS weer op, dan ga je naar bestand, en zoek je je DDS bestandje op.

Afbeelding

Nu ga je het plaatje kopiëren en plakken op het DDS bestandje. Plaats het via “vrije transformatie exact op het plaatje van het schilderij. Vergeet niet er 1 laag van te maken.

Afbeelding

Nu kun je het als een DDS bestand opslaan, geef het wel een andere naam, door er een 1 achter te zetten (als je meerdere schilderijen in één maakt gebruik je 2 en 3 enz..), zodat als het niet goed gelukt is je het DDS bestand weer kan gebruiken.

Nu haal je TSRW weer naar boven en klik je weer op “Edit”, alleen nu kies je voor “Import”.

Afbeelding

Als je daarna op “Done” klikt kun je je nieuwe schilderij zien.

Afbeelding

We gaan nu naar de tab onder “textures” toe en klik op het pijltje, er komen nu een rits met “Painting lips2x1” tevoorschijn, al die schilderijen kun je bewerken op de manier zoals hierboven.

Afbeelding

Wij hebben ze nu niet nodig dus we klikken ze aan en daarna op kruisje. We hebben nu 1 recoler en verder geen recolers meer.

Afbeelding

Als je de lijst een andere kleur wil geven kan dat ook, dat doen we door naar rechts naar onder te gaan.
Klik op “pattern A”net als met de “Overlay” ook nu verschijnt er weer een klein vakje “Edit”, klik die aan en er opent zich een nieuw venster.

Afbeelding

Als je op het mapje links boven klikt komen alle patronen tevoorschijn.

Afbeelding

Bij het pijltje komen de andere structuren tevoorschijn. Wij gaan voor een mooie beige rand.

Afbeelding

Hier is gekozen voor “Plastic_Rubber” de kleur is dus grijs, om die kleur beige te maken klikken we op het vakje color 0 en klikken in het veld de kleur naar beige.

Afbeelding

Nu kun je de prijs nog aanpassen en eventueel de naam veranderen.We gaan nu naar tab “Project”en dan kun je de naam, de tekst eronder en de prijs zien, Dat kun je nu aanpassen.

Afbeelding

Voor we het als Sims3 Pack gaan opslaan controleer altijd even of je niets bent vergeten, je vergeet snel de overige posters weg te halen ;).

Nu gaan we het opslaan als Sims3 Pack.ga links boven naar File – Export – ToSims3Pack.

Afbeelding

Er opent zich een nieuw tabblad, hier worden enkele gegeven ingevuld en klik dan op oke.

Afbeelding

Nu geef je het een naam, op onze site – S3N – Kyta1702 – De husky en voila je schilderij is klaar voor gebruik.

Afbeelding

Afbeelding

Het schilderij is uitgepakt en klaar voor gebruik.

Afbeelding

Veel succes!

Bijlagen

Gebruikersavatar
Mastvlag
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1912
Lid geworden op:
za 07 nov 2009, 21:07

Re: S3N Gids: Schilderijen maken met TSRW

Bedankt! :thumbsup

Ik heb altijd al semi-CC schilderijen willen maken! :applaus

Ik kan alleen de afbeeldingen in photoshop niet zomaar verplaatsen zoals in de tut..

weet iemand hoe dit kan?

\/ Het is een husky :twisted maarja, een husky is een hond :D

Laatst gewijzigd door Mastvlag op za 27 mar 2010, 12:00, 2 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
In dit stukje tekst hoor je je te uiten.. Maar omdat de regels strikt zijn, doe ik het kort en krachtig: (A)
Gebruikersavatar
Melanie
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4782
Lid geworden op:
zo 25 okt 2009, 18:36

Re: S3N Gids: Schilderijen maken met TSRW

Bedankt Kyta! Maar telkens als ik het probeer loop ik vast bij het .dds-bestandje! Ik krijg hem gewoon niet te pakken. Als ik het .dds bestandje probeer te openen vertelt paintshop pro (dat gebruik ik) dat ik hem niet mag openen omdat paintshop dat niet ondersteunt, al heb ik wel de dds. reader geïnstalleerd, nu vraag ik me af: heb ik dit op de goed manier gedaan? Alvast bedankt,
Melanie
Afbeelding
Terug!
Kyta

Re: S3N Gids: Schilderijen maken met TSRW

JustMyLife schreef:Bedankt Kyta! Maar telkens als ik het probeer loop ik vast bij het .dds-bestandje! Ik krijg hem gewoon niet te pakken. Als ik het .dds bestandje probeer te openen vertelt paintshop pro (dat gebruik ik) dat ik hem niet mag openen omdat paintshop dat niet ondersteunt, al heb ik wel de dds. reader geïnstalleerd, nu vraag ik me af: heb ik dit op de goed manier gedaan? Alvast bedankt,
Melanie
misschien heb je hier iets aan.. ;-)


http://http.download.nvidia.com/develop ... _Steps.pdf
Kyta

Re: S3N Gids: Schilderijen maken met TSRW

Bakie schreef:Heb precies hetzelfde probleem maar dan met Photoshop CS3...
Ik heb zelf de downloads gebruikt die ik heb aan gegeven dus ik heb 2 bestandjes geopend de eerste staat op de site van de link, onderaan en de tweede staat in de link naar PS, ik heb ze allebij gewoon uit gepakt... :huh

misschien moet je het even overnieuw downloaden, is er iets niet goed gegaan dat heb ik ook al een paar keer gehad.. ;-)
Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: S3N Gids: Schilderijen maken met TSRW

YES!!!! Het is eindelijk gelukt!!!

Vanavond mijn eerste schilderij eens proberen!! :D
Ik had nu de andere download geprobeerd, je had een current version en legacy version.
En ik had eerst de Current version gepakt, wat dus niet werkte.
En nu had ik de legacy version gepakt en nu doet ie het wel :thumbsup

Dus ik hoop spoedig ook een schilderij te kunne plaatsen bij mijn creaties, bedankt voor de hulp :klap
Kyta

Re: S3N Gids: Schilderijen maken met TSRW

NIET OPGEVEN .. ;-)

ik heb zelf geen vista .. maar die plug-ins staan bij mij in de PS map .. misschien als je ze handmatig in de map zet werkt het wel.. dat is de map "Adobe Photoshop CS4" in Adobe.

kijk eens of dat werkt.. :huh

EDIT: OOHHH :applaus :applaus :applaus .. succes.. ik maar vogelen wat het kan zijn.. :lol

ben benieuwt.. ;-)
Gebruikersavatar
Melanie
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4782
Lid geworden op:
zo 25 okt 2009, 18:36

Re: S3N Gids: Schilderijen maken met TSRW

@Kyta: Bedankt! Maar ik heb hem al gebruikt toen ik probeerde te installeren, en eerlijk gezegd is het niet echt handig geweest, want ik heb geen flauw idee welke ik moest downloaden van de ongelooflijk lange lijst... het is dus nog steeds niet gelukt!
Afbeelding
Terug!
Kyta

Re: S3N Gids: Schilderijen maken met TSRW

@ just mylive...

je moet gewoon de dds hebben van Photoshop.. in paint moet je een nieuwe map aanmaken en daar moet je ze instaleren, ook moet je direxx goed zijn , maar als de sims3 draait op jouw pc is dat al goed...

http://developer.nvidia.com/object/phot ... ugins.html .. deze moet je hebben voor dds. en dan de bovenste kiezen.

C:\Program Files\Jasc Software Inc\Paint Shop Pro 7\Plug-ins .. die map moet je maken. ;-)
Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: S3N Gids: Schilderijen maken met TSRW

Het is gelukt Kyta! :thumbsup

Kijk HIER maar eens! :woot

Heb alleen nog wel 1 vraag. De lijst is namelijk niet de kleur die ik wilde.
Ik heb je gids gevolgd maar toch is de lijst geen mooi donkerrode houten lijst geworden.
Enig idee wat ik vergeten zou kunnen zijn te doen?

[EDIT]
Dat met die lijst is al gelukt door een tip van Quazur aan mastvlag in een ander topic.
Misschien slim dit bij je uitleg te zetten?
Het gaat om het opslaan van je DDS bestand in photoshop. Naast de tip dat er
"DXT1" moet staan moet je ook even aangeven wat er achter moet staan.
"DXT1 ARGB 4 bpp | 1 bit alpha" Die dus.
Anders wordt je lijst zwart of grijs ofzo.

En kan ik ook schilderijen die ik gedownload heb van een andere afbeelding voorzien?
Zodat ik een grotere lijst kan pakken? Of moet dit bij het import mapje op de pagina van TSRW waar je ook "object" aan klikt?

In ieder geval al vele vele dank voor de gids en de hulp tot nu toe!
Kyta

Re: S3N Gids: Schilderijen maken met TSRW

dan is je plaatje waarschijnlijk te klein geworden of te groot.. de maat klopt niet meer.. gewoon even overnieuw doen.. dat het beste om te leren.. ik doe alles ook vaak overnieuw nog..dan heb je net een stapje gemist of teveel gedaan.. ;-)

:thumbsup dat je ook bent begonnen hiermee.. is ook erg verslavend.. :S

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie