Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

134 berichten • Pagina 1 van 7

Gebruikersavatar
Zemm
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3585
Lid geworden op:
za 15 aug 2009, 16:56

Re: Sims 3 Creëer een Wereld: tips & tricks & vragen

Jep, eerst links boven op die muisaanwijzer klikken en dan op het wegdeel dat je wilt verwijderen. Je ziet dan blauwe lijntjes over het midden van de weg. Vervolgens op delete (op je toetsenbord) klikken en het stukje weg is weg :laugh
"What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;"
Gebruikersavatar
Zemm
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3585
Lid geworden op:
za 15 aug 2009, 16:56

Re: Sims 3 Creëer een Wereld: tips & tricks & vragen

Die vraag stond er eerst nog niet :tongue
Maakt neit uit hoor, maar (bijna zeker) niet. Open maar je Riverview wereld, daar zie je dat ze ook geen bruggen gebruikt hebben waar je ze wel zou verwachten.
Maar in die wereld zie je gelijk het alternatief die bijna net zo goed is voor een brug. Alleen dat kan je denk ik beter zien dan dat ik dat uitgaat leggen. Het enige moeilijke eraan is dat wegen zich aanpassen aan de ondergrond.
____

En ik heb nog soort van weetje of zo voor de mensen die bezig zijn.
Hoe voeg je nieuwe terreinverfen toe:
-Je gaat naar terrein en klikt op Terrein-verf-tool (hij staat dan al standaard op verfen)
-Je klikt op de button laag to..
-Je klikt op de ... button bij Structuur
-Je kiest een leuk .dds bestandje voor een tereinfverf

En klaar :biggrin (zo kan je ook je eigen .dds terreinverfen gebruiken)
Of was dit iets te logisch :blush
"What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;"
I_mJimmy
Supergeheim onderzoeker Supergeheim onderzoeker
Berichten:
2735
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 11:58

Re: Sims 3 Creëer een Wereld: tips & tricks & vragen

Ik heb een paar vragen, ik ben bezig met een wereld, en alles lukt. Maar als ik wegen maak, en ik stop even om bijvoorbeeld het terrein vlak te maken, hoe kan ik dan weer verder vanaf het punt waar ik gestopt ben, zodat ze echt aan elkaar vast zitten zoals het moet, en hoe kan ik ze aan elkaar koppelen (bv. het einde en het begin als ik een rondje maak!). En dan de laatste, hoe kan ik een perfect rechte weg maken met een bocht van precies 90 graden. Zoals in die wereld van Simsplanet2.

Ik hoop dat jullie antwoord hebben, ik kom er niet uit :glare
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zemm
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3585
Lid geworden op:
za 15 aug 2009, 16:56

Re: Sims 3 Creëer een Wereld: tips & tricks & vragen

Je kan de wegen een beetje manipuleren als je ze selecteert en dan die lichtblauwe vierkantjes gaat verplaatsen en hoe korter je die stukjes weg gemaakt heb hoe makkelijker het is denk ik.

Wat je ook kan doen om te zorgen dat je wegen echt recht zijn en je de bochten ongeveer 90 graden te maken, is even die hokjes "aanzetten".

Hoe je verder gaat met het wegen maken, ben ik nog niet helemaal zeker van. Soms lukt het wel en soms weer niet :bored Maar meestal selecteer ik het uiteinde van de weg en klik ik op het donkerblauwe vierkantje (met weg aanleggen al geselecteerd). Je kan ook evt kan doen, is eerst de wegen plaatsen en dan later het terrein aanpassen. Of zo'n kruispunt ertussen plaatsen, alleen staat dit soms wat minder mooi.
___

Ik hoop dat je hieraan wat hebt :tongue Je hebt sowieso veel precisie hiervoor nodig...
"What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;"
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Sims 3 Creëer een Wereld: tips & tricks & vragen

Op het EA-forum heeft PlyKier1 de volgende tip geplaatst om bij 'bewerken in het spel' niet meer van die lange wachttijden te hebben:
PlyKier1 schreef:Als je in Create-A-World(Creëer-een-wereld)je wereld wilt bekijken en aanpassen in de sims 3 duurt dat bij veel mensen erg lang. Dit is de oplossing om de laadtijd korter te maken:

Stap 1: Ga naar deze map:

In Windows XP:
\Mijn documenten\Electronic Arts\De Sims 3

In Windows Vista:
\Documenten\Electronic Arts\De Sims 3

In Windows 7:
\Documenten\Electronic Arts\De Sims 3

(ik weet niet of die mappen precies kloppen, ik heb namelijk alleen maar Windows XP)

Stap 2: Zoek de map ''DCCache''(zonder aanhalingstekens) en verwijder deze.

Stap 3: Start CAW en laad een wereld

Stap 4: Als je alles goed hebt gedaan zal de wereld veel sneller laden in het spel

Stap 5: Zet na het bewerken van je wereld de ''DCCache'' map weer terug naar de originele plek, omdat dit anders problemen veroorzaakt bij je game.

Mijn laadtijd ging van een halfuur naar 45 seconden. Ik weet trouwens niet of dit bij iedereen werkt en/of het slecht is voor je spel.

LET OP: Maak altijd een backup van de ''DCCache'' map
Ik heb het zelf zojuist uitgeprobeerd en het werkt echt. Ik heb de bewuste map gewoon even naar mijn bureaublad gesleept en na het bewerken weer terug gezet.
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie