Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

8 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
SimGandr
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
411
Lid geworden op:
vr 17 dec 2010, 23:49

Mogelijk oplossing om CAW weer werkend te krijgen...

Voor alle sims wereld creërende mensen die problemen hebben met CAW aan de praat te krijgen...

Het liet me niet los. Ik baalde enorm en wilde gewoon weer een wereld kunnen creëren. Dus... Vandaag, met een diepe zucht, weer een poging ondernomen om het toch werkende te krijgen.

Wat ik tot zover gedaan heb is alle uitbreidingspakketten van de computer gehaald. Alleen Sims3 zelf (de eerste cd) heb ik erop gelaten. Die heb ik gecheckt op updates, die er niet waren. Daarna heb ik CAW geinstalleerd... En gekeken of hij dan wel draaide... En jawel hoor, geen probleem. Nou denk ik dat sommigen van jullie het dus al wel weten dat de incompatebillity ligt aan de uitbreidings pakketten. Maar... Ik ga nu toch nadenken, want waarom bij ons niet en bij bijvoorbeeld de amerikanen wel? ((Tenslotte zie je op YouTube genoeg tutorials voor gebruik van CAW waarbij ze melden ook de uitbreidings items te gebruiken, zoals bijvoorbeeld de bruggen...))
Dus... Ik ga eens even kijken of mijn theorie klopt. Als dat zo is, zal ik een stap voor stap beschrijving neerzetten die mogelijk ook andere creativelingen helpen kan weer lekker met CAW aan de slag te gaan... Jullie horen van me!
Gebruikersavatar
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
14312
Lid geworden op:
wo 17 feb 2010, 14:14

Re: Mogelijk oplossing om CAW weer werkend te krijgen...

Misschien helpt dit ook;
CAW deinstalleren en opnieuwd downloaden, je installeerd 'm dan weer, en als je hem opstart, ga dan niks anders doen (bijv. dingen opzoeken).
Daarna werkte hij bij mij wel ;x
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies
Gebruikersavatar
SimGandr
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
411
Lid geworden op:
vr 17 dec 2010, 23:49

Re: Mogelijk oplossing om CAW weer werkend te krijgen...

Hier werkte dat dus niet... Ik had hem meerdere malen eraf gehaald, en opnieuw geïnstalleerd terwijl ik niets anders opgestart had... En hij bleef dus hetzelfde zeggen... Affijn... het resultaat op het ogenblik is...

Hij stopt te werken zodra ik een uitbreidings pakket geïnstalleerd heb. Mijn vermoeden is dat het misschien te maken kan hebben met de uitbreidingspakket auf sich. Hiermee bedoel ik dat hij dus bij sommigen kan werken en bij anderen niet... Bij mij is het dus einde oefening zodra ik al Sims3 Wereldavonturen erop gezet had.

Wat heb ik precies gedaan? Laat ik het even uitleggen...

- Alle uitbreidingen van Sims3 heb ik ge-deïnstalleerd. Alleen Sims3 zelf (de allereerste cd dus) heb ik laten staan.
- Ik heb daarna CAW geinstalleerd.
- Check of het werkte, en dat deed ie dus. Zoals ik al gewend was en gedacht had.
- Hierna sloot ik CAW dus gewoon af. Installeerde Sims3 Wereld avonturen.
- Ik checkte (door middel van dat scherm wat je krijgt als je dus je Sims3 wil spelen) of deze up to date was.
EN NU KOMT HET...
Volgens dát scherm was mijn spel up to date. Ik opende daarna in Computer - de cd Sims3 Wereldavonturen en klikte op "programma installeren of uitvoeren". TOEN gaf het wel aan dat er een update voor het spel was.
Die heb ik dus uitgevoerd.
- Daarna heb ik CAW geprobeerd op te starten. Dat deed hij dus niet. Zoals ik al verwachtte.
- CAW gedeïnstalleerd.
- Daarna CAW opnieuw geïnstalleerd. (Zoals ze aangeven dat je moet doen).
- Opnieuw gecheckt of CAW het deed... En nope, het wilde niet werken.

Wat ga ik nu proberen?
Ik ga CAW weer verwijderen en ook Sims3 Wereld avonturen. Hierna ga ik opnieuw CAW installeren. Checken of het werkt. Ik vermoed van wel. DAN installeer ik weer Sims3 Wereldavonturen maar... Ik update het spel niet, als het even kan. Daarna kijken of CAW werkt. Ik vermoed namelijk dat het probleem ook wel eens met die update te maken kan hebben. Maar zeker weten doe ik dat pas als ik het geprobeerd heb.

Hierover later dus meer.

Update:

Nou het is bij mij dus duidelijk... Ik kan kiezen of delen... Of ik speel uitsluitend Sims3 en kan dan werelden maken maar dan zonder de uitbreidingspakketten. Of ik maak gewoon geen werelden meer en kan weer verder in mijn uitbreidingspakketten. Samen doen ze het niet. Zoals ik dus inderdaad vermoedde.
Als iemand nog een andere optie heeft die ik nog niet geprobeerd heb, dan hoor ik dat uiteraard graag, want ja... Ik heb de uitbreiding gehaald juist omdat ik wat plannen had voor het maken van een wereld. Of een wereld kon downloaden die ik leuk vond die iemand gemaakt had, zonder tegen foutmeldingen daarin te lopen omdat ik de uitbreidingen niet had... *Zucht* Het zal ook eens een keer meezitten he... :( :wachten :(
Gebruikersavatar
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
14312
Lid geworden op:
wo 17 feb 2010, 14:14

Re: Mogelijk oplossing om CAW weer werkend te krijgen...

Je moet 'm gewoon meerdere malen achter elkaar proberen, had ik ook. ;)
Dus niet gelijk deinstalleren na de eerste keer.
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies
Gebruikersavatar
SimGandr
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
411
Lid geworden op:
vr 17 dec 2010, 23:49

Re: Mogelijk oplossing om CAW weer werkend te krijgen...

Ja dat heb ik dus inderdaad geprobeerd maar dat werkte niet. Heb vandaag eens even de hulp ingeroepen van de jongens bij EA Games. Tenslotte houden die zich daar mee bezig... En jawel ze hebben een link naar een super patch voor hen waarbij dus de CAW na enkele herhalingen van downloaden nog niet werkt... Ze vertelden me dat het mogelijk ligt aan de verandering waarop ze de updates nu doorgeven. Hoe dan ook, met een beetje mazzel is die link de oplossing voor hen die dus nog altijd het probleem hebben. Ik wacht op de mail en ik mag het met hun toestemming ook hier vermelden dus... Met wat mazzel gaat het helemaal goed komen.

Dat is... als ze mijn email goed hebben genoteerd... Sommigen vergeten die ellendige _ in mijn email nog wel eens... *Staart naar haar email adres...*

Weergave- en sorteeropties