Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

12 berichten • Pagina 1 van 1

Rudy8292
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
20
Lid geworden op:
za 23 jul 2011, 22:31

Rare bug in CAW?

Hoihoi,

Laatst zag ik dat Kyta bezig is aan een nieuwe wereld voor onze Sims, en dit heeft mij ook wat inspiratie opgeleverd, en ben dus ook maar eens begonnen.

Echter heb ik een rare bug of iets;

Als ik mijn wereld in Spel wil bewerken, en ik zoom in op whatever.. alles.. dan wordt mijn hele scherm blauw.. hoe meer ik inzoom, hoe blauwer het scherm.. wil ik dus een huis bouwen is mijn scherm helemaal blauw, en zie ik geen moer. Hoe kan dit? Iemand een idee?

Alvast bedankt iniedergeval.
Kyta

Re: Rare bug in CAW?

:thumbsup Leuk te horen dat je bent geïnspireerd door de SN wereld, Die bug is bekent bij mij, wat ik doe is het CAW verwijderen en op nieuw installeren, en dat soms wel 10 keer.. zorg je wel dat je een back-up hebt ergens anders, die kun je weer terug zetten en dan hoef je niet steeds overnieuw te beginnen.. succes ben erg benieuwt.. ;)
Rudy8292
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
20
Lid geworden op:
za 23 jul 2011, 22:31

Re: Rare bug in CAW?

Haha, ik zal het proberen. Ja het is erg vervelend. Ik heb nog niet zoveel gedaan, maar ik wil dus een woonwijk bouwen en heb wat kavels gedropt. Alleen bij het inzoomen ingame, als ik dus wat huisjes wil bouwen op die kavels, dan wordt mn scherm blauw. Ik dacht al dat het aan mijn spel lag, maar dat denk ik niet.

Ook trouwens, nu ik eraan denk; er is ook een probleem met het gebruiken van die terrein tools. Als ik bijvoorbeeld het land wil verlagen, of egaliseren met zeeniveau, en ik laat die tool los, dan kan ik geen andere terrein tools meer selecteren, en moet ik dus weer Create A World opnieuw opstarten.. echt vervelend!

Ik zal eens even proberen, en kijken of het werkt! Ik wil ook aan de slag, en dit is behoorlijk vervelend xD
Kyta

Re: Rare bug in CAW?

jeb is ook vervelend, mijn advies is dus echt even opnieuw installeren, ik denk dat ik het wel 40 keer opnieuw heb geïnstalleerd en nu met window7 loopt het als een trein.. ;) Heb je toevallig Windows XP? Ik dacht dat het daar aan lag bij mij.. die deed ik nooit up-daten.. :S
Rudy8292
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
20
Lid geworden op:
za 23 jul 2011, 22:31

Re: Rare bug in CAW?

Nee, ik heb geen windows XP. Ik gebruik Windows 7 64 bit versie. Ik heb hem net voor de 2e keer geïnstalleerd maar het probleem is er nog steeds. Nou, op naar poging 3. Wat dat betreft vind ik wel dat EA eens wat beter naar zulke irritante bugs moet kijken. Nouja, nog maar eens xD
Rudy8292
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
20
Lid geworden op:
za 23 jul 2011, 22:31

Re: Rare bug in CAW?

Net voor de zoveelste keer CAW tool opnieuw geïnstalleerd, maar het helpt echt niet. Dat irritante blauwe scherm bij het inzoomen blijft gewoon... Hmm.. Geeen idee waar het aan ligt....
Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: Rare bug in CAW?

Ik lees ergens dat het misschien kan helpen als je voordat je in EDIT mode gaat, je eerst in CAW zelf heel dicht in moet zoomen op de grond. Denk aan een Sim die naar zijn voeten kijkt. Als je daarna EDIT mode zou starten zou hij al ingezoomd moeten staan en geen blauw weergeven. Als je daarna uitzoomd zou er niks meer aan de hand moeten zijn. Misschien moet je dat eens proberen.
Laat even weten of het gelukt is.
Moet er bij zeggen, dit is een heel bekent probleem bij veel Simmers en er is volgens mij nog nergens een oplossing wat voor iedereen de problemen oplost. Ik heb er zelf nog nooit last van gehad trouwens *klop klop op hout* :P Ik lees ook dat Sims steeds hogere eisen stelt aan videokaarten, maar weet niet of het daar echt iets mee te maken heeft.
Rudy8292
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
20
Lid geworden op:
za 23 jul 2011, 22:31

Re: Rare bug in CAW?

Breaking news!

Opgelost!

Als ik ergens van wil dat het werkt, bijt ik me er ook in vast, met als resultaat dat ik nu weet hoe je deze vervelende blauwe schermen kunt voorkomen!

Dit doe je als volgt:
- Je maakt je wereld met de CAW tool.
- Je gaat naar in-game bewerken. (Hij vraagt je de wereld eerst op te slaan, dus dit doe je.)
- Je zult (als het niet goed is) weer met het vervelende blauwe scherm te maken krijgen als je inzoomt.
- Je slaat ingame de stad op. (zonder iets te doen!)
- Vervolgens sluit je het ingame bewerken weer af.
- Dan ga je terug naar de CAW tool en sla je je wereld nogmaals op binnen de CAW tool.
- Vervolgens ga je weer terug naar bewerken in spel.
- En weg is het vervelende blauwe scherm!

Dit bespaart veel her-installaties! ;)

Bij deze.. laat maar weten of het werkt! Bij mij werkt het iniedergeval :D

Weergave- en sorteeropties