Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

18 berichten • Pagina 1 van 1

marco
Snackventer Snackventer
Berichten:
54
Lid geworden op:
wo 29 sep 2010, 22:09

Save bestanden van wereld dat je moet installeren probleem

Ik heb eindelijk mijn idiale wereld gevonden: pleasant valley. Flats in het centrum en voor de rest genoeg ruimte om normale huizen te bouwen.

Maar toen ik hem had gedownload zaten er save bestanden bij. Ik heb de map (zoals aangegeven) in de saves folder gestopt (Documents\Electronic Arts\De Sims 3\Saves) maar ik krijg lege kavels. Toen zag ik dat er in de map 'saves' nog een map zat die ook 'saves' heet. Dus dat heb ik het ook geprobeerd. Maar ik heb nog steeds lege kavels. Help a.u.b. :(

http://fuzzylogicdishwasher.blogspot.co ... -edit.html

EDIT: laat maar. Je moet eerst de wereld openen dan opslaan en dan de save bestanden verplaatsen en vervangen in Documents\Electronic Arts\De Sims 3\Saves.
Gebruikersavatar
Fresia
Snackventer Snackventer
Berichten:
85
Lid geworden op:
ma 13 jun 2011, 12:46

Re: Save bestanden van wereld dat je moet installeren proble

@ikkest: Ja. Ik heb nu in Mijn Documenten/EA Games/ De Sims3/ Saves een pleasantvalleyhallo.sims3 (dit is dus een opgeslagen spel. die heb ik opgeslagen in het spel, zonder kavels) en een pleasanntvalley.sims3 (dit is het mapje bij de download). Moet ik dan nog iets weghalen, vervangen, verplaatsen?
Wie vandaag leeft heeft morgen een fijne herinnering ~
Gebruikersavatar
ikkest
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
337
Lid geworden op:
ma 24 jan 2011, 02:17

Re: Save bestanden van wereld dat je moet installeren proble

Je moet dan denk ik je spel opslaan als pleasanntvalley (iig dezelfde naam de save file die bij de download zat. En dan nadat je in je gewone spel met diezelfde naam opgeslagen hebt dan kan je dat bestand vervangen met het bestand dat bij de download kwam.

Als je dan het download bestand in het saves mapje wil zetten moet je computer automatisch vragen of je het wil vervangen omdat het bestand dan dezelfde naam heeft.

Ik denk dat ie dat ermee bedoeld, maar weet ik niet zeker.
Gebruikersavatar
Fresia
Snackventer Snackventer
Berichten:
85
Lid geworden op:
ma 13 jun 2011, 12:46

Re: Save bestanden van wereld dat je moet installeren proble

Ik heb mijn spel opgeslagen als pleasantvalley.sims3. Vervolgens heb ik dit vervangen door het download mapje pleasantvalley.sims3. Toen ging ik weer naar mijn spel, maar toen stond er geen opgslagen game meer bij. Ik heb een 'nieuw spel' gemaakt, maar die had nog steeds geen kavels.
Wie vandaag leeft heeft morgen een fijne herinnering ~
Gebruikersavatar
Fresia
Snackventer Snackventer
Berichten:
85
Lid geworden op:
ma 13 jun 2011, 12:46

Re: Save bestanden van wereld dat je moet installeren proble

@Ikkest. Sorry, zie je bericht nu pas. Weet jij misschien een andere wereld zonder downloads, die goed speelbaar is en een een 'urban' en 'suburban' deel heeft. Want ik wordt Sunset Valley, bridgeport e.d. gewoon helemaal zat. Deze leek mij erg leuk, maar als het niet werkt, dan niet.
Wie vandaag leeft heeft morgen een fijne herinnering ~
Gebruikersavatar
ikkest
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
337
Lid geworden op:
ma 24 jan 2011, 02:17

Re: Save bestanden van wereld dat je moet installeren proble

Heb je een link van waar je hem gedownload hebt? Dan ga ik eens kijken of ik hem bij mij wel aan de praat krijg.

En ik heb op het moment alleen de standaard werelden erin staan omdat ik bezig ben met een eigen wereld. Op de sims 3 site staan altijd op het forum wel mooie werelden, maar ik weet niet of dat die ook echt lekker zijn om in te spelen.
Gebruikersavatar
ikkest
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
337
Lid geworden op:
ma 24 jan 2011, 02:17

Re: Save bestanden van wereld dat je moet installeren proble

Het is me gelukt :D Ik ga je nu zo even proberen uit te leggen hoe ik het gedaan heb :P

Als je dat bestand gedownload hebt en je hem uit moet pakken, dan heb je een wereld bestand, en je hebt een bestand met 4 losse bestandjes erin. Nou die pak je allemaal uit je dumpt ze ergens in een map of iets. Vervolgens installeer je de wereld via het startscherm van de sims, en ga je de wereld spelen. Je slaat je wereld op zodra je hem geopend hebt, je hoeft niet een poppetje te maken.

Dan als je de wereld opgeslagen hebt sluit je de sims helemaal af. Je gaat naar saves bestanden map van de sims. (bij mij is dat in mijn documenten electronic arts en dan de sims 3. Daar staat nu als het goed is je opgeslagen spel bij. Als je op je opgeslagen spel klikt wordt dat bestandje geopend, daar zie je nu 4 bestandjes staan. Diezelfde 4 bestandjes zaten bij je gedownloade zip file van de wereld. Die 4 bestandjes uit je zip file sleep je nu naar je saves map waar dus die andere 4 bestandjes staan, en je computer vraagt wat je ermee wil doen. Dan klik je aan dat je de bestaande bestandjes in je save map wil vervangen voor de 4 nieuwe die je er net naartoe gesleept hebt.

Als dat gedaan is start je de sims weer op en je opgeslagen bestand en dan staan er wel huizen enz... in.

Weergave- en sorteeropties