Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

228 berichten • Pagina 1 van 12

Gebruikersavatar
ikkest
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
337
Lid geworden op:
ma 24 jan 2011, 02:17

Mijn nieuwe wereld - Rockdale

Nu alles weer goed werkt :D ben ik met een wereld begonnen.

Dit is wat ik tot nu toe heb:
Afbeelding

De kavel met het water er omheen is een groot park, en de weg eromheen is het enige verbindingspunt tussen de verschillende gebieden in de stad. Het deel van de stad dat nu te zien is is een gewone woonwijk met huizen in verschillende prijscategorieën. Ook zit er links een speelpark voor kinderen, in het midden vooraan zit een metro station en rechts zit een supermarkt. Ik moet nog even bedenken of dat ik er nog meer voorzieningen in plaats of alleen nog maar meer huizen toe voeg.

Ik had alles al bebouwd maar mijn CAW werd er erg sloom van, dus ik heb alles opgeslagen er weer weg gedaan. Vandaar dat er nu niets staat.

Als jullie nog ideeën hebben voor wat erin moet mag je dat natuurlijk zeggen :)

Laatst gewijzigd door ikkest op wo 19 okt 2011, 02:08, 1 keer totaal gewijzigd.

lenhofcreathings
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
870
Lid geworden op:
wo 27 okt 2010, 17:27

Re: Mijn nieuwe wereld

Heel leuk en creatief bedacht! :laugh succes met bouwen!
maar, hoe krijg je die camera omhoog zodat je een bovenaanzicht hebt?!

tip: -veel bomen-
.................................................................>Afbeelding<.................................................................
Gebruikersavatar
ikkest
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
337
Lid geworden op:
ma 24 jan 2011, 02:17

Re: Mijn nieuwe wereld

Gewoon met mijn muiswieltje, en dan zo draaien dat je het van bovenaf ziet.

En de bomen en andere details doe ik pas later, als ik alle kavels en wegen gemaakt heb. Zodat ik een beter overzicht heb waar de bomen precies moeten komen.
Ben trouwens van plan om er een stad van te maken die in een dal ligt. Dus op bijv een meertje na geen water.
Gebruikersavatar
Zinooo
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2338
Lid geworden op:
za 05 feb 2011, 14:58

Re: Mijn nieuwe wereld

Ziet er heel mooi uit, en zoals Carmen al zegt zou ik nog wat ruimte laten.
Voor bijvoorbeeld Buurtleven heb je denk ik nog veel plek nodig.
Misschien is een bibliotheek mooi voor in de woonwijk?
Afbeelding
Gebruikersavatar
ikkest
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
337
Lid geworden op:
ma 24 jan 2011, 02:17

Re: Mijn nieuwe wereld

Afbeelding

Heb voorlopig het dorpse woongedeelte af, en daarnaast zie je het begin van de stad. In de halve cirkel is het gemeentehuis en daar tegenover zit een metro. Die 2 grote blauwe vlakken worden lage flats, en helemaal vooraan waar je de stad binnen rijdt is een school met daarnaast nog een gewoon huis.

Weet er trouwens iemand of er kavels meekomen bij beestenbende, want dan zorg ik dat die ook een plekje kunnen krijgen zoals Carmen voorstelde.
Kyta

Re: Mijn nieuwe wereld

mooi!!, ziet er erg mooi uit al. ik ben zelf ook met caw bezig momenteel. Toch wel moeilijk hoor allemaal.

even je vraag, ja er komen denk ik wel kavels mee met het as deel. ;) maar precies wat .. ik heb geen idee. Misschien kun je die er later in bewerken.. ;)
Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: Mijn nieuwe wereld

Sowieso komt er een dierenwinkel mee als je de limited edition zou kopen. En bij de gewone versie in ieder geval plaatsen voor je honden uit te laten, een katten jungle (speelplaats) en iets van een manege achtig iets dacht ik. Dus er komen sowieso nieuwe kavels bij. ;) Ga je de huizen ook nog zelf bouwen of laat je die kavels leeg als koopkavels?
Gebruikersavatar
ikkest
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
337
Lid geworden op:
ma 24 jan 2011, 02:17

Re: Mijn nieuwe wereld

Het huis naast de school heb ik gister gebouwd, heb ik aan de hand van een bouwtekening op internet gedaan omdat ik zelf gewoon geen huizen kan bouwen :P En in het dorp heb ik voorlopig gewoon huizen gebruikt uit riverview, sunset valley, Twinbrook en Bridgeport. Maar ik moet nog even kijken of dat ik die ook echt hou of dat ik daar andere huizen wil hebben.

Ik zal ook wel een keer een screen posten hoe het eruit ziet als de huizen erin staan.
Gebruikersavatar
Miss_Darkie
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
316
Lid geworden op:
vr 20 nov 2009, 09:51

Re: Mijn nieuwe wereld

Ga je een grote wereld maken of eerder een kleine?

Ikzelf ben op zoek naar een grote, liefst voor minimum 70 woonkavels op te zetten.
Origin accountnaam: 'Sarientje'
Gebruikersavatar
ikkest
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
337
Lid geworden op:
ma 24 jan 2011, 02:17

Re: Mijn nieuwe wereld

Het is wel de bedoeling dat er aardig wat mensen in de stad kunnen wonen, maar hoeveel woonkavels er precies inkomen weet ik niet.

Afbeelding

Dit is de opzet voor een boerderij, ik vind het altijd zo apart dat de boerderijen in de standaard steden van de sims gewoon aan de doorgaande weg liggen terwijl dat eigenlijk helemaal niet zo is. Dus elke boerderij krijgt een zandweg, van de weg naar de kavel.

Afbeelding

En zo ziet het er dan ongeveer uit vanuit het oogpunt van een sim.
Gebruikersavatar
cedric
Snackventer Snackventer
Berichten:
84
Lid geworden op:
di 18 jan 2011, 19:19

Re: Mijn nieuwe wereld

ikkest schreef:Het huis naast de school heb ik gister gebouwd, heb ik aan de hand van een bouwtekening op internet gedaan omdat ik zelf gewoon geen huizen kan bouwen :P En in het dorp heb ik voorlopig gewoon huizen gebruikt uit riverview, sunset valley, Twinbrook en Bridgeport. Maar ik moet nog even kijken of dat ik die ook echt hou of dat ik daar andere huizen wil hebben.

Ik zal ook wel een keer een screen posten hoe het eruit ziet als de huizen erin staan.
als je nog huizen zoek moet je mijn forum bekijken
viewtopic.php?f=46&t=5237
Wil je een huis op de sims3 stuur maar en pb.
Let's play the sims baby!

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie