Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

17 berichten • Pagina 1 van 1

Erwinsims
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
20
Lid geworden op:
za 28 mei 2016, 21:26

Newport, een aangepaste versie van Bridgeport (nog niet af)

Hallo iedereen,
ik dacht maak toch maar een post aan over mijn caw wereld.

In deze wereld gebruik ik alle storeitems en een klein beetje CC van awesims, Cyclonesue theJim07 en Missysims. Ook heb ik alle uitbreidingen geinstaleerd.

Dan nu de wereld.. Het is een stad in een Amerikaanse setting,maar dan meer een in Californië dan Chicago/ Philadelphia dan de oorspronkelijke versie van Bridgeport.
(ik ben nog aan het uitzoeken hoe ik het weer en water van Sunlit tides in deze wereld kan plaatsen, ben niet zo'n held met S3pe en zo)

wat is er anders aan deze wereld tov Bridgeport vraag je jezelf vast af. Nou....

Ik heb de map als eerste wat vergroot, (mider camera en sim not routable) ik heb een industriegebied gecreeerd beneden waar het science building stond, een kleine haven beneden op het andere eiland (word een jachthaven en zo)

de terrain-paints zijn aangepast aan de nieuwe wereld, er is een brug geplaatst waar de weg "stuk"was ener is een "rivier" en een waterval bijgekomen in dit stuk.

de wegen op het hoofd-eiland zijn vervangen door de stadse versie en alle routings issues zijn gefixed.

alle bomen zijn vervangen door palm-bomen en wat meer tropische planten, ivm de warmere locatie.

Last but not least, alle gebouwen zijn zelfgemaakt, dat wil zeggen GEEN (zichtbare) rabitholes of highrises uit het spel, de rabitholes zijn vervangen door die van Lunar lakes en zitten keurig weggewerkt in de kelder van de daarbij horende gebouwen, ze zijn er dus wel allemaal :D

Ik heb voor deze stad een mix-match van alle architectuurstijlen en bouwwijzes gebruikt.
maar plaatjes zeggen veel meer dus ik zal er even wat bij zetten, vergeet niet dat de wereld nog niet af is, veel gebouwen moeten nog afgemaakt worden, dit is omdat ik een eigen stijl van bouwen heb (stijl voor stijl) en er ook nog geen winkels zijn etc.
(mocht iemand willen helpen met inrichten daarvan, graag!)

Ook heb ik de grondprijzen omhoog geschroefd, in een stad koop je voor 20.000 namelijk veel minder dan in een dorp als pleasentview ;)
genoeg gekletst, plaatjes!

HET HAVEN GEBIED:

Dit zijn voornamelijk lofts en goedkope grote ruimtes ook zijn hoer Waylon's Haunt, de ferrydocks, twee clubs en het science gebouw.

Het zwart/roze gebouw word een discoclub,
Afbeelding

de ferry ligt aangemeerd (gebouw word nog afgemaakt) in de dock, net naast het science gebouw (links)
Afbeelding

Overzicht van de stad gezien vanaf de havenkant
Afbeelding

DOWNTOWN:
De meeste highrises zijn hier, twee apartementen ( ultra luxe en dus mega duur)
Ook de skylounge, blue banzai, prosper room, theater,vampierenclub, de bioscoop en de kathedraal zijn hier.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zicht op de stad vanaf de vuurtoren :
Deze werkt echt!
Afbeelding

SPECIALE GEBOUWEN:

de Vuurtoren:
Afbeelding

Omgebouwd zeeplatform:
Ideaal voor de Sim die erg graag alleen is:
Afbeelding

Rij Second empire huizen (highpark)
Duurder dan een apartement maar met een geweldig uitzicht over park en stad ook leuk dat je Sim er de ruimte heeft en buiten kan zijn. Afbeelding

Goedkopere huizen (The projects)
Kleine beginners studio's (17,500 simoleans is ideaal om te beginnen maar verwacht geen balzaal, lift of andere luxe dingen als uitzicht en zo)
Afbeelding

en als laatste mijn grootste project (en een reden waarom ik deze stad heb omgebouwd..

Sims Castle, een landgoed uit de gilded era voor mijn Sim natuurlijk ;-)
het bestaat uit 8 stukken grond, zoals het huis zelf, de tuinen, keuken vleugel en de stallen
Alles bij elkaar is het een enorm park met tuinen, fonteinen en bijgebouwen als een water-toren, thee tempeltje, familie mausoleum, rozentuin, ommuurde tuin, vermomd zwembad ( lijkt een fontein)
Enorme kas, en de stallen die ik zelf gebruik voor mijn Sim zijn collectie auto's maar zo kan worden gebruikt voor paarden mocht hier behoefte aan zijn.

Overzicht:
Afbeelding

tuinzicht van het huis:
Afbeelding
vooraanzicht:
Afbeelding

Keuken vleugel (met kas, koeienstal en zo voort)
Afbeelding
Afbeelding

vooroverzicht:
Afbeelding

Wat denken jullie, is dit de moeite van het uploaden waard?

wat gegevens:

157 lots,
alle rabitholes (verborgen)
minimaal gebruik van CC
Staat echt als stad in het spel, ivm taxies en de food trucks en de metro-stops.
Laatst gekeken op de laptop van mijn zusje en ook daar draait deze medium-wereld soepel en rap.

De stad lijkt propvol te staan, maar de meeste gebouwen zijn gedeelde lots, met apartementen, dus er lijkt meer te zijn dan er is.

Het doel is alle bridgeport locaties aan te bieden dus van de vampierenbar tot waylons haunt en dan nog een paar aanvullingen.
Ook wil ik bijna alle originele Sims uit Bridgeport aanbieden in de bijbehorende huizen met daarnaast de families Landgraab, Sims, Matell (Barbie&Ken) en Vayne ( Bruce Vayne met zijn butler Alfred Pennysnatch)
De meeste highrises worden bewoonbaar en bieden een geweldig uitzicht.
Ik heb de beta versie al klaar en kan m delen als er vraag naar is.

Ik zoek nog wel wat hulp:

Kan iemand helpen met het weer van Sunlit tides erin te zetten? ik heb ( naast het programma ook de kennis niet) S3PE

Zijn er mensen die goed zijn inninrichten en eventueel de Russian tea-room ( met de brunch at the mill set), de bakkerij, elixir shop, de live venues,mevt winkels met de savy sller collectie en consignment store etc willen inrichten?
Eventueel de panden "boven de rabitholes" als stadhuis en politieburo kunnen inrichten? Denk aan bijvoorbeeld het stadhuis met een trouwzaal, DE PLUMBOB STUDIO's met een live venue in de soundstage etc.


Alvast bedankt voor het lezen..
Wat vinden jullie ervan?
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Newport, een aangepaste versie van Bridgeport (nog niet

Zit er mooi uit. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het een hoop werk is om zo'n 150 kavels in je wereld te decoreren, maar je lijkt al aardig op weg. :D

In ieder geval kun je je rabitholes misschien nog veranderen voor deze mod: http://www.modthesims.info/d/435107 Ziet er misschien wat netter uit in de afwerking als je dat nog wil. Je kunt de mod volgens mij ook standaard in je wereld implementeren (via S3PE) zodat anderen de mod niet hoeven downloaden. Niet heel moeilijk.

En als jet licht in je wereld wil veranderen, raad ik je deze tutorial aan: http://www.modthesims.info/showthread.php?t=459198 Het is een lange pagina omdat er ook staat hoe je zelf het licht aan kunt passen en dergelijke, maar als je dat allemaal overslaat dan kom je ook wel ergens een link tegen Sunlit Tides tegen en hoe je het allemaal moet importeren. Lees het allemaal even rustig door en je moet er wel uitkomen. Anders laat je het me maar weten. :)
Erwinsims
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
20
Lid geworden op:
za 28 mei 2016, 21:26

Re: Newport, een aangepaste versie van Bridgeport (nog niet

Dank je wel Rudy, het was inderdaad flink werken, ik ben ook ongeveer zes keer opnieuw begonnen ;)

Het is niet zozeer het kicht wat ik anders wil maar meer het weer.. Ik wil het weer van sunlit tides en het water misschien anders, al stoort dat mij veel minder.
Ik ben geen held met het maken van CC en heb ook geen ervaring met S3PE, het zal mij veel tijd gaan kosten die ik liever met de wereld bezig ben.

Ik heb gedacht aan de rabithole rugs maar bedacht me dat deze manier ( in de kelder) minder custom content oplevert en ook compleet uit het zicht is.
Sims komen daar met de lift prima bij en het werkt super.
Hoe minder cc hoe fijner het is met downloaden en zo lijkt mij.
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Newport, een aangepaste versie van Bridgeport (nog niet

Erwinsims schreef:Het is niet zozeer het kicht wat ik anders wil maar meer het weer.. Ik wil het weer van sunlit tides en het water misschien anders, al stoort dat mij veel minder.
Het weer is hetzelfde als het licht. Je kunt hiermee al alles (meer dan je je zo kunt voorstellen :P ) regelen van hoe bewolkt het is tot hoe grauw de lucht is (denk aan Bridgeport) tot zelfs of er een hittegolf is (Al Simhara). Bovendien kun je het weer en het water voor zover ik nog weet gemakkelijk van elkaar splitsen (je hebt namelijk een Sea.ini file, een SkyCommon.ini en wat overige dingen waar je verder niet aan hoeft te komen), dus je hoeft ze per se allebei uit dezelfde wereld te gebruiken.
Erwinsims schreef:Ik heb gedacht aan de rabithole rugs maar bedacht me dat deze manier ( in de kelder) minder custom content oplevert en ook compleet uit het zicht is.
Sims komen daar met de lift prima bij en het werkt super.
Hoe minder cc hoe fijner het is met downloaden en zo lijkt mij.
Aangezien je ook van die custom boten wilde voor om je huizen op enkele plekken, dacht ik dat je het niet erg vond om cc te gebruiken. Maar dingen in de kelder zetten, kan natuurlijk altijd prima. :)
Erwinsims
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
20
Lid geworden op:
za 28 mei 2016, 21:26

Re: Newport, een aangepaste versie van Bridgeport (nog niet

Nou, zoals ik vannacht beloofde, wat interieurs..

Allereerst een correctie, ik zag dat ik mijn omgebouwde zeeplatform er niet bij had gezet terwijl ik m wel benoemde dus bij deze :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder in de aanbieding (nog niet alles is af hoor)

Vayne Manor:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en de Grot onder Vayne Manor, toegankelijk via een verborgen deur in de Bibliotheek
Afbeelding

The Box, een vrijstaand huis in "The Hills":
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als grapje een bewoonbare Boomhut, ook in "The Hills"
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

The Glass Pillar, een apartement in Hartje Downtown in een highrise:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een ander Apartement in Downtown:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan nu een van de apartementen in "the Projects"een beginners appartementje dus..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit worden de Lofts in het haven gebied:
Afbeelding
Afbeelding

Een van de Victoriaanse huisjes bovenaan het park:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ik geloof dat er eigenlijk veel belangstelling was voor het Kasteel..

De Hal:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en overzicht:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en nog wat losse foto's van mijn landhuisje..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Erwinsims
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
20
Lid geworden op:
za 28 mei 2016, 21:26

Re: Newport, een aangepaste versie van Bridgeport (nog niet

BETA!

hallo, ik weet niet of iemand erop zit te wachten, maar ik geef een beta versie van deze wereld uit.
inclusief alle CC en zo (in een aparte map)
mocht je interesse hebben en het leuk vinden zou ik ook graag jouw winkeltje of appartement in mijn stad zien.

het slechte nieuws:

de map is af, de straten zijn genaamd en genummerd en veel is al gedaan kwa uiterlijk.
maar.. meeste gebouwen zijn nog leeg en worden dus uiteindelijk aangepast en (bij voorkeur) hier geupload.
de meeste rabitholes zijn er wel al, maar nog niet alles. ik heb zeker nog wat werk nodig.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!



https://www.mediafire.com/download/cdfb ... ort%21.rar
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Newport, een aangepaste versie van Bridgeport (nog niet

Het wordt zeker gelezen, kijk maar naar de hoeveelheid weergaven van je topics. Het grootste deel is alleen gast en die reageren gewoon niet, zelfs al downloaden ze je wereld.

Maar los daarvan kan ik zelf ook wel uit eigen ervaring zeggen dat je niet op veel input moet gaan rekenen tijdens een beta. (Natuurlijk niet verkeerd bedoeld want het is ook veel werk om alles zelf te moeten doen.) Heb ik zelf namelijk ook gedaan (om te testen, niet om huizen of iets dergelijks) toen het hier nog wat drukker was en zelfs toen leverde dat vrij weinig input op. Mocht je dus echt nog hulp nodig hebben, dan raad ik je aan om dit maar op het officiële Engelstalig Sims CAW forum te vragen. :)

Weergave- en sorteeropties