Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

7 berichten • Pagina 1 van 1

RyaNne
Orgaandonor Orgaandonor
Berichten:
6
Lid geworden op:
zo 19 apr 2015, 14:48

Opzoek naar een wereldbouwer

Hoi hoi,

Ik wil graag een eigen wereld, alleen ik heb allerlei dingen geprobeerd in CAW-tool.
Echter komt er niks zinnigs uit en zoek dus iemand die voor mij een wereld kan (en wil) maken.

Of iemand die mij hierin wil helpen.. Ik zie zo veel mooie werelden en dan ben ik ergens mee bezig, maar mijn bergen en stranden zijn erg lelijk ik snap het niet doe heel rustig aan enzo.
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Opzoek naar een wereldbouwer

Ik wil je best helpen met tips en dergelijke, maar een wereld voor je bouwen is gewoon veel werk en is eigenlijk iets wat je - in mijn ogen dan - gewoon zelf moet doen. Natuurlijk is niet iedereen meteen 'goed', ik begon zelf ook zonder enige ervaring, maar door goed naar andermans werelden te kijken en gewoon maar wat dingen 'na te doen', leer je het echt wel. Maar nogmaals wil ik je altijd best tips geven of je anderzijds op weg helpen als je dat nodig hebt. :)
Gebruikersavatar
Wadzand
Snackventer Snackventer
Berichten:
84
Lid geworden op:
di 12 mei 2015, 16:14

Re: Opzoek naar een wereldbouwer

Werelden bouwen: telkens weer opnieuw blijven proberen en in 't begin niet teveel / te mooi willen (dat laatste was een valkuiltje voor mijzelf...)...

Ik ben zelf in CAW begonnen met een "dom vierkant" waarop ik met wegen ging lopen klooien, tot ik doorhad hoe die "werkten". Daarna 't zelfde met vormen van "verhogingen, verlagingen, heuvels, etc.". En vervolgens gaan experimenteren met diverse "kleurtjes" / bodems en hoe 't werkt als je die over elkaar heen gaan "schilderen".

Pas toen ik dat - en het plaatsen van objecten - een klein beetje door had, ben ik begonnen met een verre voorloper van "Wadzand"... Daar was ik nog lang niet tevreden over, maar 't was wel een prima oefening. Een paar jaar later had ik e.e.a. weer wat beter onder de knie en kwam Maasduinen. Ook daar waren nog best punten te verbeteren, maar heb ik op een gegeven moment besloten dat 't "goed genoeg" was. Toen kwam het huidige Wadzand. Indicatie van de periode waarin ik daaraan (met tussenpozen hoor) gewerkt heb: ruim 2 jaar...

Werelden bouwen is, zoals Rudy al zegt, dus gewoon veel werk, maar als je 't leuk vindt of lijkt om te doen: niet opgeven en vooral blijven proberen :thumbsup

Oh ja: Met name in 't Engels zijn er op 't internet veel "tips" te vinden; ik heb daar zo nu en dan gewoon via zoekmachines naar gezocht. Ook in 't Nederlands is e.e.a. wel te vinden (zo kwam ik ooit bij deze site uit en begon daar "mee te lezen") ;-)
Neem wat zand
in de zee
Maak een rivier
dwars door de duinen
En bezoek dan Wadzand
Vanuit 't oude Maasduinen
RyaNne
Orgaandonor Orgaandonor
Berichten:
6
Lid geworden op:
zo 19 apr 2015, 14:48

Re: Opzoek naar een wereldbouwer

En hoe zit het precies met seizoenen enzo? Ik heb alle uitbreidingen (behalve vooruit in de tijd geïnstalleerd).
Is het ook mogelijk boven op de berg een soort meertje te krijgen, waar dan een waterval uit komt?
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Opzoek naar een wereldbouwer

Wat beoel je precies met de uitbreidingen? In principe kun je gewoon alle uitbreidingen die je hebt gebruiken zoals je dat nu ook al doet. Niet alle voorwerpen staan in CAW, maar zijn er wel in te modden. Jaargetijden werkt in een eigen wereld precies hetzelfde als in een wereldn van EA.

Zo'n meertje kun je trouwen krijgen met behulp van deze tutorial: http://modthesims.info/t/453392
Het ziet er moeilijk uit, maar loop alles rustig langs en je komt er wel uit. Anders hoor ik het wel. Maak wel altijd backups bij zo'n dingen! :)
Erwinsims
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
20
Lid geworden op:
za 28 mei 2016, 21:26

Re: Opzoek naar een wereldbouwer

Ik heb zelf ook al geruime ervaringen met bouwen ( werk al sinds 2011 aan een remake van Bridgeport die nu eindelijk bijna is zoals ik m wil) en ervaring leert probeer en blijf proberen.. Zoek wat je leuk vijd en in je wereld wilt en schrijf dat op, maak "wijken" in je hoofd en wat je daar in wilt en hoe dat ongeveer eruit moet zien.
Als je in kleinere stukjes ( de wijken) je wereld opdeelt word het een stuk overzichtelijker en makkelijker te bouwen.

Weergave- en sorteeropties