Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

14 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
kipje123
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
33
Lid geworden op:
ma 24 mei 2010, 17:18

help fout in De Sims™ 3 Creëer een Wereld-tool - Beta

hoi iedereen ik heb een vraag

bij De Sims™ 3 Creëer een Wereld-tool - Beta

zit ik dwars door een fout want ik kan niet opslaan als ik een kavel heb neer gezet in mijn wereld of bijvoeg

want dan krijg steeds een fout blokje waar in staat dat er iets is met de cam.exe

kan iemand mij uit leggen hoe jij op een goede manier het in de wereld zet
met ( foto,s ) is beter

kipje123

Laatst gewijzigd door kipje123 op ma 24 mei 2010, 17:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
kipje123
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
33
Lid geworden op:
ma 24 mei 2010, 17:18

Re: help fout in De Sims™ 3 Creëer een Wereld-tool - Beta

JustMyLife
ik hoop dat het een keer gemaakt word
want nu is de lol er snel van af

bericht voor iedereen
heb je ook het zelfde probleem!
en weet je het antwoord!
geef dan snel antwoord

en kan iemand mij uit leggen hoe jij op een goede manier een wereld maakt
met ( :thumbsup foto,s of flimpjes :thumbsup ) er bij is ook goed

groet kipje123
:D :P :D
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: help fout in De Sims™ 3 Creëer een Wereld-tool - Beta

Kipje, ik ben bang dat ik je ook niet kan helpen met je probleem. Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Kun je het probleem proberen iets duideliker te beschrijven, eventueel met een screenshot van de foutmelding?

En 'even' uitleggen hoe je een wereld bouwt. Dat is bijna niet te doen. Ik raad je aan de handleiding goed door te lezen, die je in de eerste post in dit topic hier op de site vindt. En dan is het een kwestie van dingen doen en uitproberen.

Heb je al eens gekeken naar de filmpjes die ik online heb gezet over de wereld die ik aan het bouwen ben ... de eerste begint eigenlijk met één groot leeg vlak ... en van daaruit ben ik gaan werken. De filmpjes vind je in dit topic hier op de site. :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
kipje123
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
33
Lid geworden op:
ma 24 mei 2010, 17:18

Re: help fout in De Sims™ 3 Creëer een Wereld-tool - Beta

!!!huiskamp!!!
hoe zet je een foto op de site als eerste ?

en

zo doe ik het tot ik die fout melding krijg
1. start het programma en start een wereld Sunset Valley of Lite Riverview_Lite of een lege wereld
2. ga eerst naar wereldlagen
3. rechtermuis knop en druk op laag toevoegen
4. dan verschijn er een laag heet: laag_1
5. dan druk ik op laag actief maken
6. dan druk ik op boven in op kavel en druk op een nieuwe kavel toevoegen en ik maak een kavel dat met blauwe lijn er om heen dan verschijn er in laag een een kavel
7. dan wil ik hem opslaan en krijg ik na een lange tijd een foutmelding genaamt

micosoft windows

caw.exe werkt niet meer
er is een probleem ongetreden waardoor het programma niet goed werkt.
het programma word afgesloten en u krijg een melding als een oplossing beschikbaar is

dan nog
fout opsporen en programma afsluiten de eerst sluit die ook af en bij alle twee niet opslaan

:cursing en een melding nooit meer gehoord of gezien :cursing
groet kipje123
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: help fout in De Sims™ 3 Creëer een Wereld-tool - Beta

Een foto op de site zetten: Als je bijvoorbeeld een account hebt bij Photobucket of MijnAlbum, dan upload je de foto (die maximaal 600 pixels breed mag zijn), daar naartoe.

De link naar die foto daar plaats je hier in je antwoord. Dan selecteer je die link en klik je op het blokje IMG hier vlakboven. Als het goed is staat je afbeelding, dan hier op de site in je antwoord.

Wat het probleem met het opslaan betreft, ik kan dat niet nadoen. Als ik de stappen volg, zoals jij ze beschrijft word de wereld bij mij gewoon opgeslagen.

- heb je alle patches van de De Sims geïnstalleerd? Zo nee, dan zou ik dat in ieder geval doen.
- het kan zijn dat je daarna een foutmelding krijgt als je Create a World op wilt starten. Die moet je dan ook updaten. Dat kan heel eenvoudig: op het Sims opstartscherm kies je voor de knop Updates. Als het goed is, staat daar een patch voor Create a world. Deze moet je dan draaien.

Als je dit ook allemaal al gedaan had, dan kan ik alleen nog maar bedenken, dat er iets bij de installatie fout is gegaan. Dan zou ik Create a world een keer deïnstalleren en opnieuw installeren en patchen.

Als dat ook niet helpt, dan ben ik bang, dat ik je niet verder kan helpen.

Succes :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
kipje123
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
33
Lid geworden op:
ma 24 mei 2010, 17:18

Re: help fout in De Sims™ 3 Creëer een Wereld-tool - Beta

hoi iedereen hier is mijn uitleg waar de probleem onstaan

zo doe ik het tot ik die fout melding krijg
1. start het programma en start een wereld Sunset Valley of Lite Riverview_Lite of een lege wereld
2. ga eerst naar wereldlagen
3. rechtermuis knop en druk op laag toevoegen
4. dan verschijn er een laag heet: laag_1
5. dan druk ik op laag actief maken
6. dan druk ik op boven in op kavel en druk op een nieuwe kavel toevoegen en ik maak een kavel dat met blauwe lijn er om heen dan verschijn er in laag een een kavel
7. dan wil ik hem opslaan en krijg ik na een lange tijd een foutmelding genaamt

micosoft windows

caw.exe werkt niet meer
er is een probleem ongetreden waardoor het programma niet goed werkt.
het programma word afgesloten en u krijg een melding als een oplossing beschikbaar is

dan nog
fout opsporen en programma afsluiten de eerst sluit die ook af en bij alle twee niet opslaan

en een melding nooit meer gehoord of gezien

ik wacht op een antwoord
kipje123
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: help fout in De Sims™ 3 Creëer een Wereld-tool - Beta

Kipje, om een wereld op te slaan moet je in elk geval nog een beschrijving, een naam en een afbeelding toevoegen.

1. Dat doe je door in de kolom met lagen weer met de rechtermuisknop op de bovenste laag te klikken (die met het wereldbolletje er voor).
2. Dan kies je voor de bovenste optie 'Beschrijving toevoegen/bewerken'
3. Daar vul je nu achetreenvolgens een naam voor je wereld, een korte beschriving en een afbeelding toe (het plaatje gewoon via bladeren)
4. Let op: het plaatje moet 256x256 pixels zijn (niet groter) en moet als .png afbeelding zijn opgeslagen.
5. Als je dit allemaal hebt gedaan zou het opslaan moeten lukken.

Als het dan nog niet lukt, dan moet je misschien toch CAW nog een keer verwijderen en de nieuwste versie installeren. Dus gebruik niet een versie, die eventueel nog op je computer staat, maar haal echt even de nieuwste op van de EA-site. Dit nieuwe bestand is namelijk iets groter, dan het oude bestand van voor de Sims 3 Ambities.

Ik heb het ook op die manier opnieuw geïnstalleerd en bij mij werkt alles weer. ;-)

Succes weer. :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: help fout in De Sims™ 3 Creëer een Wereld-tool - Beta

Hallo Kipje, sorry dat het even heeft geduurd, maar ik was heerlijk op vakantie.

Een afbeelding opslaan als .png bestand is niet zo moeilijk.

Dat kan bijvoorbeeld al met Paint, dat standaard in Windows zit. Je kiest dan 'Opslaan als ... ' en vervolgens kun je in het schermpje dat dan verschijnt in het pull-down menu achter 'Opslaan als:' kiezen voor PNG.

Ik zelf werk altijd met PhotoPaint van Corel. Anderen gebruiken Photoshop van Adobe. Met deze programma's kan het ook op deze manier.

Succes weer.
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties