Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

4 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
kgr
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
30
Lid geworden op:
do 21 jan 2010, 17:11

Opslaan probleem

Als ik een wereld aan het maken ben moet krijg ik soms een melding dat ik eerst moet opslaan. Maar als ik dat doe blijft het programma hangen en sluit het af. En dan moet ik weer helemaal opnieuw beginnen met mijn wereld!!! :cursing

Weet iemand hoe ik dit oplossen? :$
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Opslaan probleem

Hmmm, geen idee wat de oorzaak kan zijn. Misschien iemand anders wel.

Wat ik nog wel kan bedenken is het volgende: heb je al eens geprobeerd, als je het programma dan weer opgestart hebt, of je wereld er nog wel is via 'Recente bestanden' in het Pull-down menu 'Bestand'. Als je wereld daar staat, probeer hem daar dan eens te openen. :D

En heb je je wereld al een naam en omschrijving gegeven? Dat kun je doen in de kolom 'Wereldlagen'. Je klikt daar met rechts op de allereerste laag (die met het wereldbolletje er voor). In het menuutje dat dan verschijnt kies je voor de bovenste regel '' Beschrijving toevoegen/bewerken'. In het scherm dat nu verschijnt zet je in de eerste regel de naam vcan je wereld. En in de tweede regel zet je een korte beschrijving van je wereld. Het plaatje toevoegen kan nu ook al, maar kun je ook later doen als je je wereld exporteert (dan moet het). Als alles is zoals je het hebben wilt druk je op 'Oké'. En nu kun je nog eens proberen of het opslaan nu wel goed gaat. :D

Ik hoop voor je dat één van beiden helpt. :thumbsup
Afbeelding
Gebruikersavatar
kgr
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
30
Lid geworden op:
do 21 jan 2010, 17:11

Re: Opslaan probleem

wimhuiskamp schreef:Hmmm, geen idee wat de oorzaak kan zijn. Misschien iemand anders wel.

Wat ik nog wel kan bedenken is het volgende: heb je al eens geprobeerd, als je het programma dan weer opgestart hebt, of je wereld er nog wel is via 'Recente bestanden' in het Pull-down menu 'Bestand'. Als je wereld daar staat, probeer hem daar dan eens te openen. :D

En heb je je wereld al een naam en omschrijving gegeven? Dat kun je doen in de kolom 'Wereldlagen'. Je klikt daar met rechts op de allereerste laag (die met het wereldbolletje er voor). In het menuutje dat dan verschijnt kies je voor de bovenste regel '' Beschrijving toevoegen/bewerken'. In het scherm dat nu verschijnt zet je in de eerste regel de naam vcan je wereld. En in de tweede regel zet je een korte beschrijving van je wereld. Het plaatje toevoegen kan nu ook al, maar kun je ook later doen als je je wereld exporteert (dan moet het). Als alles is zoals je het hebben wilt druk je op 'Oké'. En nu kun je nog eens proberen of het opslaan nu wel goed gaat. :D

Ik hoop voor je dat één van beiden helpt. :thumbsup
Dat van recente bestanden heb ik al gedaan maar dat werkt niet.
Ik heb het andere geprobeert en het werkt, maar heel soms dus daarom moet ik als nog opnieuw beginnnen :cursing

Weergave- en sorteeropties