Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

194 berichten • Pagina 5 van 10

Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Mayfield Springs - Update pg. 4 (27-10-13)

Even het topic weer omhoog bumpen, maar ik wilde jullie gewoon even vertellen hoever ik ondertussen ben. De afgelopen weken heb ik dus een hoop werk in CAW verricht. Binnen het routable gedeelte van de wereld is dat ook zowat wel af. De heuvels hebben veel meer vormen gekregen, waarop je nu eindelijk een mooi licht-donker contrast terug kan zien. Ook heb ik een groot deel van de beplanting opnieuw opgebouwd, een aantal locatie-exclusieve planten toegevoegd en begonnen aan het struikgewas. Al met al begint het er al echt af uit te zien. (Op de kavels na dan, maar die kan ik voor het grootste deel wel voor of in de kerstvakantie af hebben.) Dat betekend dan ook dat ik over een week of twee/drie wel met bèta 1 wil beginnen, maar daarover later meer. (A)

Ik had vandaag even vanuit EiG screens willen maken, maar dat ziet er dus echt belabberd ziet. Die houden jullie dus nog tegoed voor komende week, want dan ga ik weer eens aan een nieuwe save in Sims 3 zelf beginnen. ;)
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Mayfield Springs - Update pg. 4 (27-10-13)

Update -Vrijdag 29 november
< Update (27 oktober) - Lijst van updates -
Met het plaatsen van deze update besef ik dat ik nu al ruim 7 maanden aan een stuk door aan deze wereld aan het werken ben. De oudste save dateert namelijk van 14 april. Hoe de wereld er toen uitzag, met daarbij de eerste previewscreen die niemand hier ooit heeft kunnen vinden, zal ik als de gehele wereld af is nog wel 'ns laten zien. xD D'r zit verder niets achter, hoor, ik vond het gewoon leuk om te weten, aangezien ik nu wel op zo'n punt ben dat Mayfield Springs eigenlijk vrijwel net zo groot en volledig is als Sunset Valley en andere EA-werelden (, als je verder de werelddeco dan natuurlijk niet mee telt). :P

Maar goed, nu het inhoudelijke deel; Zoals ik in m'n bovenstaande bericht al beschreef heb ik al aardige vorderingen gemaakt op het landschap en als het eerlijk mag zien vind ik het er in het echt mooier uitzien dan op de screens hieronder, maar dat is persoonlijk. Veel kavels heb ik nou ook weer niet gemaakt. Ik heb er een aantal ingericht, een paar havens gebouwd en de kringloopwinkel voor elixers is erbij gekomen, maar heel veel verder ben ik ook nog niet gekomen. Daar begin ik nu namelijk aan, zodat ik de meest belangrijke kavels klaar heb voor (gesloten) bèta 1, waar ik half december mee van plan ben te beginnen. Wederom daarover later meer. (A)

Geniet van de screens! :knuffel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Verborgen eiland nummer 2. :fluit
Afbeelding
Tsja, let vooral niet op de ramen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
M'n meest favoriete bezigheid; de randen van de wereld maken, die geen mens ooit gaan zien buiten 'Stad bewerken'. :sweatdrop
Afbeelding
Aan de andere kant had ik er dus al geen zin meer in... xD
Gebruikersavatar
Patricia
Afluister specialist Afluister specialist
Berichten:
1605
Lid geworden op:
wo 24 jun 2009, 19:08

Re: Mayfield Springs - Update pg. 5 (29-11-13)

Ik vind het super knap dat je al zolang bezig bent met jouw prachtige buurt. En dat je er nog steeds fanatiek mee doorgaat. Je blijft er enthousiast over en je blijft er mee aan de slag gaan. Petje af. Zoveel wereld projecten heb ik zien falen omdat mensen het snel af wilde hebben, of juist na een bepaalde tijd geen zin meer hadden.

Wanneer je buurt af is wil ik het ook zeker in mijn spel hebben :D Toppie, blijf zo doorgaan! :D
Afbeelding
(Klik op de banner om naar mijn site te gaan :) )
Dave.
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
5666
Lid geworden op:
za 13 aug 2011, 16:14

Re: Mayfield Springs - Update pg. 5 (29-11-13)

Deze wereld is zo mooi en met zo veel details, het is echt gewoon perfect op een bepaalde manier. Ik kan niet wachten om er in te spelen, ik ga voor deze wereld alle uitbreidingspakketten gewoon installeren omdat ik hem dan tenminste compleet heb. Dan maar een iets tragere Sims, als ik maar in deze wereld kan spelen...
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Mayfield Springs - Update pg. 5 (29-11-13)

Bedankt allemaal :swing

@Koen: Ach, zo'n momenten heb ik ook wel eens ooit. Ik vond het alleen altijd zonde om met iets te stoppen, en daar heb ik ook zeker geen moment spijt van gehad. xD

@Patricia: Het is inderdaad ook jammer dat er zoveel sneuvelen. Je moet er ook maar net de tijd en zin in hebben om zoiets (non-stop) minstens een half jaar lang vol te kunnen houden om dan misschien nog maar met een 'lelijk' wereldje te zitten. Velen zullen waarschijnlijk wel meteen een top wereld willen bouwen, omdat het allemaal zo makkelijk lijkt, maar zo gaat het niet. De wereld waar ik nu in werk is overal zowat wel minimaal drie keer verandert, alleen maar omdat ik het oude steeds te lelijk vond, en dat was het.
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Mayfield Springs - Update pg. 5 (29-11-13)

(Bèta-)Testers gezocht - Vrijdag 20 december
Lijst van updates
Na al die tijd die ik bezig ben geweest met het bouwen aan de wereld vind ik het nu eigenlijk wel een goed tijdstip om langzaamaan te beginnen met de eerste testfase. De twee stadscentra zijn op een kavel of vier à vijf na wel onderhand af, waardoor ik nu aan de grotere 'specialere' kavels/villa's kan gaan beginnen in het nog lege deel van de wereld en later ook de kleinere details in de wereld, zoals verkeersborden, bronnen en straatlantaarns. Dat betekent dus ook dat de wereld eigenlijk best wel aardig speelbaar zou moeten zijn, maar doordat ik zelf vrijwel de gehele tijd aan het bouwen ben in TS3, of CAW, kom ik zelf maar vrij weinig toe aan het goed testen van Mayfield Springs. Vandaar dus ook dat ik nu ga beginnen met een nog redelijk kleinsschalige pre-bèta test.

Waar moet op gelet worden?
Binnen deze eerste test zijn er dus ook maar een paar punten waar echt op geled hoeft te worden. Het landschap is bijvoorbeeld nog niet afgewerkt en momenteel vrij onevenwichtig, en dus zelfs nog saai en kaal op bepaalde plekken. Echter staat, zoals ik net al zei, de basis er wel al, en dat is dus ook hetgeen waar ik wil dat je op gaat letten als je de wereld test. Denk daarbij maar aan:

- Zijn de voorwerpen in de wereld allemaal goed toegankelijk voor sims?
- Missen er niet bepaalde voorwerpen (of complete kamers :fluit ) op een kavel? (Denk aan brandalarmen, lampen, plafonds, muurverf, enzovoorts.)
- Is de routing logisch? Neemt je sim geen vreemde omwegen als hij van het ene punt in de wereld naar de andere moet gaan? Metro?
- Komen sims ergens vast te zitten? Dus lag of zelfs crashes?
- Spawnen er op openbare kavels geen of juist teveel sims?


Op die punten zal ik wel wat dieper ingaan in een pm als ik de wereld komend weekend vrijgeef. ;)

Het testen
Als je tijd hebt om de wereld alvast te testen in bijvoorbeeld de kerstvakantie, dan zou ik daar heel blij mee zijn. Zelfs al ben je er maar eventjes mee bezig, alle kleine beetjes helpen. Het enige wat je dan nog moet doen is of hier een berichtje te plaatsen of mij een pm te sturen. Wanneer je dat doet maakt me ook niets uit, dus als je pas over twee weken mee wilt doen, dan kan dat ook zeker. Als je echter al meteen vanaf morgen/zondag mee wilt testen, dan stel ik het toch wel op prijs als je dit zo snel mogelijk doet. Verder wil ik deze eerste testfase nog 'gesloten' houden, zodat ik weet wie er test. Zo zal ik een aantal versies doorgaan. Het liefst gebruik ik wel zo weinig mogelijk versies (3?), omdat jullie dan niet steeds hoeven wisselen van wereld. Pas de allerlaatste bèta zal ik overigens openbaar vrijgeven. Echter zal dat al wel haast de volledige versie zijn.

Overigens zeg ik nog maar dat Mayfield alle 11 uitbreidingspakketten gebruikt. Als je dus wilt testen is het wel handig als je ze allemaal hebt. Misschien dat er uitbreidingen zoals Vooruit in de tijd, Bovennatuurlijk of Showtime niet echt nodig zijn, maar van Wereld Avonturen, Na Middernacht en Beestenbende kan ik je wel verzekeren dat je ze nodig zult gaan hebben. Ik geef verder geen garanties of het wel of niet zal gaan werken!

Ik hoop dat er mensen zijn die me willen helpen. Morgen hoop ik de versie af te hebben. Met CAW ben ik in ieder geval voorlopig zo goed als klaar. Ik moet alleen nog even de gehele wereld in EIG doorlopen en als dat goed is de wereld op crashes kort in TS3 testen. Screens plaats ik wel een andere keer. Naast een appartement of vier, een hoop ingerichte kavels en een een hoop CAW- en s3pe-werk, heb ik namelijk niet echt veel gedaan. Echter gaat de openingspost er nog voor Nieuwjaar aan.

@Rosa: Je was me net iets voor. Ik was gisteren namelijk al begonnen aan de post, maar die was toen nog niet helemaal af. :P

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie