Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

5 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
tinkerbelletje
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
14
Lid geworden op:
wo 29 mei 2013, 23:17

vraagjes over caw

nu ik met vraagje 1 al geholpen ben dankzij SimGandr heb ik een volgend vraagje klaar :)

ik heb al een deel van mijn straten aangelegd in mijn stad maar nu heb ik gezien dat ze niet recht liggen. mijn bruggen staan schuin over het water omdat het niet anders ging maar doordat mijn bruggen schuin staan liggen nu alle straten dus ook schuin
zou dit problemen kunnen geven bij het spelen?
hier is een foto om het te verduidelijke
Afbeelding

Laatst gewijzigd door tinkerbelletje op ma 24 jun 2013, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.

ik ben ik :)
Gebruikersavatar
SimGandr
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
411
Lid geworden op:
vr 17 dec 2010, 23:49

Re: Brug aan kruispunt

Ik denk, maar weet dat dus zelf niet zeker, dat je een heeeeeeel klein stukje straat moet trekken tussen jou brug en het kruispunt om het dus te laten werken. De brug direct op het kruispunt aansluiten is volgens mij technisch niet mogelijk omdat op de een of andere manier de functie van zowel brug als kruispunt niet meer kloppen. (Zeg maar de computerprogrammering is daar niet op berekend).

Hopelijk heb je hier wat aan, maar ik zal zo even in CAW gaan en eens even proberen of er ook nog een andere oplossing is, okay? Laat het hier weten als ik wat vind...

Edit:

Nou ik ben even aan het sleutelen geweest maar het is niet mogelijk om dus het kruispunt direct aan een brug te verbinden. Je zult er echt een klein stukje weg tussen moeten leggen. Je kan daarna wel schijnbaar die afstand tussen brug en kruispunt verkleinen maar dat is een vergissing, want als je dat dus doet en je gaat te dicht erop verliest de brug/weg deel hun aansluiting. Het luistert dus heel nauw en ik heb er daarom ook even een screenshot van gemaakt zodat je kan zien wat de minimale afstand moet zijn tussen brug en weg... Ik ben vergeten om uit te zoeken of dit ook voor elke brug geldt maar ik vermoed van wel...

Afbeelding

Zoals je ziet... Het is maar een klein stukje maar helaas wel nodig om de twee aan elkaar te verbinden.

Laatst gewijzigd door SimGandr op zo 23 jun 2013, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimGandr
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
411
Lid geworden op:
vr 17 dec 2010, 23:49

Re: vraagjes over caw

Ik geloof niet dat het een probleem vormt als de straten en bruggen ogenschijnlijk scheef lopen want als ik genoeg van programmering begrijp is het spel zo inelkaar gezet dat het dus zich houd aan de uitgestippelde route die er gelegd is en dat is dus de weg die dient als referentiepunt. Het zou kunnen, maar ik verwacht het niet, dat je auto's niet geheel recht op de weg zouden staan maar zoals ik al zei, dat verwacht ik niet. EA heeft het inmiddels zo ver weten te brengen dat wat er in CAW gemaakt wordt niet veel anders is dan wat zij zelf maken aan werelden en laten we eerlijk zijn, dat is ook niet altijd even recht en precies.

Wat ik wel vermoed is dat de hellingsgraad van je wegen een eventueel probleem kunnen gaan opleveren voor trimmende en sims met een kinderwagen. De helling ziet er vrij steil uit en naar mijn weten is het spel daar niet zo heel "blij" mee zeg maar... Ze komen wel voor, maar dan lopen ze wat geleidelijker omhoog in plaats van zo direct. Mogelijk moet je even kijken als je het af hebt of het idd ook echt een probleem vormt, en dan kan je het altijd nog even wat veranderen.

Weergave- en sorteeropties