Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

7 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
jenniferflower
Orgaandonor Orgaandonor
Berichten:
2
Lid geworden op:
wo 02 dec 2009, 16:50

Beschrijving Plaatje

Ik had een vraagje:
bij de wereld-tool van de sims 3 heb ik een wereld gemaakt.
maar bij de beschrijving moet je een plaatje neerzetten maar die moet zoveel BIT zijn ofzo
en ik heb niet z,n plaatje maar andere mensen op de site hebben wel een plaatje gewoon een eigen gemaakt plaatje en als ik bij paint een plaatje heb en ik vergroot hem tot 256 (want ze zeggen dat het plaatje zo groot moet zijn)dan doet die het nog niet.
ik heb alle mogelijkheden geprobeerd en nu wil ik dus vragen hoe je aan z,n plaatje komt.
bij mij kan ik m niet bewerken in de game want daar is me computer te sloom voor ik kan m alleen bewerken als ik m op de site heb gezet en zelf in me game heb gedaan

HELP...HELP...HELP!!!
Gebruikersavatar
Zemm
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3585
Lid geworden op:
za 15 aug 2009, 16:56

Re: Beschrijving Plaatje

Je moet het plaatje opslaan als .png :wink
Waarschijnlijk zal het dan wel gaan.
"What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;"
Gebruikersavatar
Zemm
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3585
Lid geworden op:
za 15 aug 2009, 16:56

Re: Beschrijving Plaatje

Inderdaad vrij raar ja. 't zal vast wel aan de compressie liggen ofzo, maar qua kwaliteit verschilt .png niet veel met .jpg
"What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;"
Gebruikersavatar
Xelles
Beheerder Beheerder
Berichten:
5955
Lid geworden op:
zo 30 aug 2009, 23:54

Re: Beschrijving Plaatje

Juist wel...

.PNG wordt schaalbaar opgeslagen. Als je het een .PNG plaatje probeert te vergroten zal dat er beter uitzien dan wanneer je dat doet bij een jpg. Ook als je later een jpg wilt bewerken (je wilt bijvoorbeeld de achtergrond weghalen) heb je daar meer moeite mee bij een jpg. Die vermengt namelijk de kleuren over meerdere pixels met elkaar. Op een afstand ziet dat er hetzelfde uit, maar als je inzoomt niet.

Leg maar eens 2 dezelfde plaatjes naast elkaar, een jpg en een png. Dan zoom je in en dan zie je een verschil. Het verschil hangt wel weer af van de compressie die je toepast op beide.

En dan heb je natuurlijk nog doorzichtigheid wat door png ondersteunt wordt :wink
Afbeelding
Gebruikersavatar
Snateraar
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4044
Lid geworden op:
vr 07 aug 2009, 16:34

Re: Beschrijving Plaatje

Xelles schreef:Juist wel...

.PNG wordt schaalbaar opgeslagen. Als je het een .PNG plaatje probeert te vergroten zal dat er beter uitzien dan wanneer je dat doet bij een jpg. Ook als je later een jpg wilt bewerken (je wilt bijvoorbeeld de achtergrond weghalen) heb je daar meer moeite mee bij een jpg. Die vermengt namelijk de kleuren over meerdere pixels met elkaar. Op een afstand ziet dat er hetzelfde uit, maar als je inzoomt niet.

Leg maar eens 2 dezelfde plaatjes naast elkaar, een jpg en een png. Dan zoom je in en dan zie je een verschil. Het verschil hangt wel weer af van de compressie die je toepast op beide.

En dan heb je natuurlijk nog doorzichtigheid wat door png ondersteunt wordt :wink
.png wordt ook door Spore gebruikt om creaties te delen, schijnbaar kan je er ook andere informatie in kwijt.
Niets zo charmant als een spreuk aan de wand.
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties