Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Gesloten

6 berichten • Pagina 1 van 1

Michadommy
Orgaandonor Orgaandonor
Berichten:
3
Lid geworden op:
vr 27 apr 2012, 17:04

Origin op Apple producten

Hallo,

Ik heb een probleem met Origin en mijn Macbook.
Het probleem geldt als volgt:

Ik heb een jaar of anderhalf op mijn Windows laptop de Sims 3 gespeeld,
helaas heb ik het probleem gehad dat de harde schijf van de laptop is gecrasht.
Gelukkig had ik wel een maand geleden een back-up bestand gemaakt.

Het leek een waterdicht plan, maar wij hadden verder geen Windows producten en/of laptops. Mijn vader werkt samen met Apple op een middelbare school en heeft dus alleen maar Apple producten thuis. Ik had als enige een Windows laptop.

Nu de kern van het probleem:
Ik heb voor school een Macbook.
Mijn vader was zo lief om alle Sims 3 te installeren waarvan ik de gamedisk van had op mijn Macbook. Helaas had ik de Sims 3 Beestenbende Limited Edition en de Sims 3 Supersnelle accessoires gekocht via een download via Origin. Nu heb ik het volgende probleem: Ik kan geen download vinden voor Origin vinden voor de Mac, de normale Origin was voor Windows en als je die installeert op de Macbook krijg je gewoon een Page document.

Toen hadden we het hulpnummer van EA gebeld. Zij kwamen met het antwoord dat het niet kon. Nu weten we dus dat Origin op Apple niet mogelijk is.
Maar mijn vraag is nu, na dit hele verhaal, is wat het verstandigst is uit deze twee mogelijkheden:

1. Een 3e account aanmaken op de Macbook, en daarop Windows installeren en daarna Origin.
2. De gewone Sims 3 Beestenbende en De Sims 3 Supersnelle accessoires opniew kopen voor ong. €60,- terwijl ik ze gewoon via Origin heb.

Optie 1 heeft verschillende voor- en nadelen. Je kan misschien wat riskeren en ik heb deze laptop nodig voor school. Wij werken namelijk via Macbooks. Boeken en lesmateriaal staan allemaal op deze laptop, waarvan wij 1/3 van moesten betalen. Het voordeel is dat er een kans is dat het goed gaat maar het kan net zo goed fout gaan.

Optie 2 is misschien wel het veiligst. Al zou je dan wel weer €60,- moeten betalen en dan heb je meteen de Limited edition niet meer. Daarnaast zou ik dan alsnog een 3e account kunnen maken voor Windows en daar mijn back-up bestand oploaden.


En dan heb je nog Optie 3,
Een 3e account op maken, Windows installeren en dan je back-up bestand met al je Sims 3 gegevens erop zetten, net als beschreven in Optie 2.

Ik wist niet precies 100% zeker waar ik dit moest plaatsen. Als ik het verkeerd heb geplaatst, zouden jullie het dan willen verplaatsen en/of een site voorstellen waar dit wel thuishoort? Want ik ben nu wel een beetje ten einde raad. Misschien is Optie 2 wel voor de hand liggend, maar ik zou graag ook de andere optie's een kans geven. Daarnaast heb ik niet zo'n zin om weer geld uit te geven aan EA terwijl ik gewoon weet dat die games ergens zijn.

Groet, Michadommy.
Gebruikersavatar
Lisaav
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
344
Lid geworden op:
di 08 dec 2009, 13:30

Re: Origin op Apple producten

kan niet niet iets regelen dat je de sims 3 Beestenbende Limited Edition en de Sims 3 Supersnelle accessoires op origin kan ruilen voor twee spellen dat je via een dvd\cdrom kan draaien?
Dave.
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
5666
Lid geworden op:
za 13 aug 2011, 16:14

Re: Origin op Apple producten

Hoi,
Ik heb zelf een apple imac, ik heb alleen geen verstand van windows accounts op een apple computer aanmaken etc. Ik kan je wel vertellen dat origin niet op mac werkt, wat je dus al wist, en dat ik dit ook erg jammer vind. Als ik jou was zou ik gewoon voor optie twee gaan, dat zou ik namelijk zelf doen. Het zou namelijk zonde zijn als er straks iets fout gaat en je al je bestanden kwijt ben, ook die van school.
Gebruikersavatar
AnsjJ2
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
12551
Lid geworden op:
do 25 feb 2010, 12:35

Re: Origin op Apple producten

Je kan een "Dual Boot" laten maken, dan heb je Mac op je PC en Windows ook. Je moet dan kiezen naar welke je toe wilt bij het opstarten en dan kan je gewoon De Sims op de kant van Windows installeren. Sowieso zou het verstandig zijn om een back up te maken van je bestanden en het uit te laten voeren door iemand die er verstand van heeft.
Michadommy
Orgaandonor Orgaandonor
Berichten:
3
Lid geworden op:
vr 27 apr 2012, 17:04

Re: Origin op Apple producten

Het is ondertussen gelukt. Dankzij optie 3, Windows installeren op mijn Macbook en mijn back-up bestand erop gezet. Alles verloopt prima, alleen niet met mijn tieners. Ze krijgen maar geen wensen, maar dat kan ook aan downloads liggen. Ik heb geen flauw idee hoe je dit topic sluit, iemand een idee? Maar zo'n 'Dual Boot' werkt prima, mijn vader heeft alles erop gezet. Hij werkt samen met Apple en vroeger werkte hij met Windows.
Gebruikersavatar
AnsjJ2
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
12551
Lid geworden op:
do 25 feb 2010, 12:35

Re: Origin op Apple producten

Nice! Way to go daddy! Alleen teamleden kunnen topics sluiten! Raar van je tieners, maar er zijn wel meer bugs tegenwoordig :)! Het ligt in ieder geval niet aan je Windows kant :P!

Ik zal er een slot op zetten :slotje

Weergave- en sorteeropties