Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

12 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
franniewee
Mest analist Mest analist
Berichten:
535
Lid geworden op:
wo 30 sep 2009, 22:32

Dé FIX voor installatie downloads en niet werkende launcher

Hallo SNers,

Een geniaal iemand heeft een programma bedacht en gemaakt dat bijzonder veel problemen oplost die je tegenkomt bij het spelen van de Sims3. Mijn tutorials over uitpakken, organiseren van downloads, en hoe downloads te installeren zijn daarmee in een klap overbodig.

Zijn online naam is Granthes en zijn programma heet de Custom Launcher V2.
Dit programma kan onwijs veel o.a. het installeert zowel package bestanden als Sims3Packs

Dat laatste is nieuw.

Op een rijtje de voordelen:
  • De Custom Launcher V2 pakt alles voor je uit en zet het op de goede plek. (je hoeft Winrar niet meer te gebruiken)

    De Launcher V2 kan ook Sims3Packs voor je installeren en zet het op de juiste plek.

    Alle items krijgen (meestal) een categorie toegekend.

    Op basis daarvan kun je alle inhoud aan verschillende sets toewijzen.

    Je kan voor verschillende spellen verschillende configuraties maken die weer bestaan uit een aantal van jouw sets.

    Je kan Sims3Packs nu ook categoriseren en toevoegen aan een set.

    Een set kan zowel Sims3Packs als Package bestanden bevatten.

    Het is heel makkelijk om al je custom content te beheren. Met de Launcher kun je kiezen of je een bestand tijdelijk uitschakelt of helemaal (definitief) verwijdert.

    Happy Simming!

    Sims2Packs worden automatisch uitgeschakeld.


En tenslotte:

Het laad razendsnel je spel!!!!

Een tutorial over dit onwijs gave programma staat op mijn blog. Ik heb het zelf nu een aantal weken gebruikt en ik ben erg enthousiast. Daarnaast geeft de maker snel antwoord mocht je vragen hebben of problemen tegenkomen.

Je kan het programma hier vinden.
Het forum met ondersteuning hier, de tutorial, aanvullingen en voordelen op een rijtje op mijn blog.
Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner
Gebruikersavatar
franniewee
Mest analist Mest analist
Berichten:
535
Lid geworden op:
wo 30 sep 2009, 22:32

Re: Dé FIX voor installatie downloads en niet werkende launc

@ Mattieu: ja de link klopt, heb hem net nog gecheckt. Het ziet er zo uit:

Afbeelding

Het bestand heet Debug.zip

@ Davevanleeuwen: ik weet het niet, maar ik speel de vraag gewoon door aan Granthes. Meestal krijg ik supersnel antwoord, dus check later deze avond nog maar eens.

Mijn tutorial over de custom launcher V2 vind je hier: https://fransims3tutdutch.blogspot.com/ ... ncher%20V2
Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner
Gebruikersavatar
franniewee
Mest analist Mest analist
Berichten:
535
Lid geworden op:
wo 30 sep 2009, 22:32

Re: Dé FIX voor installatie downloads en niet werkende launc

@ Mattieu: maakt niet uit waar, maar alle uitgepakte bestanden moeten bijelkaar blijven. Meer uitleg in de tut op mijn site.
@ Davevanleeuwen: Grant's antwoord:
Unfortunately for those Mac users out there, Custom Launcher is a Windows only program. I don't have a Mac, I don't even have access to one, so I can't develop tools for them.
dus jammer genoeg niet.
Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner
Gebruikersavatar
franniewee
Mest analist Mest analist
Berichten:
535
Lid geworden op:
wo 30 sep 2009, 22:32

Re: Dé FIX voor installatie downloads en niet werkende launc

Mijn advies is: voor ondersteuning bij problemen moet je bij GrantHes - de maker van het programma - zijn. (hij weet het beste hoe het werkt en zo kan hij ook de feedback gebruiken voor verdere versie) Zie voor link hierboven, 1e post in dit topic.
Maak bijvoorkeur screenshots van je foutmeldingen en stuur die mee als bijlage. Mijn ervaring is dat je heel snel antwoord krijgt.
Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner
Gebruikersavatar
franniewee
Mest analist Mest analist
Berichten:
535
Lid geworden op:
wo 30 sep 2009, 22:32

Re: Dé FIX voor installatie downloads en niet werkende launc

Update @ Noa: Vanavond getest, Simmie van de Exchange gedownload. Dat komt dan automatisch in de downloads folder terecht. Dan de Custom Launcher V2 starten en zijn 'ding' laten doen. Spel gestart en...... het werkt prima.



@Noa: dat heb ik nog niet getest, ik maak mijn Simmies meestal zelf, maar ik zal het even uitproberen of de vraag doorspelen aan Granthes. Kun je daar nog even op wachten?
Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner
Gebruikersavatar
franniewee
Mest analist Mest analist
Berichten:
535
Lid geworden op:
wo 30 sep 2009, 22:32

Re: Dé FIX voor installatie downloads en niet werkende launc

Sorry Rayex, voor het late antwoord. Heb een tijdje niet gekeken.

Maar, dit probleem wordt juist door de Custom Launcher verholpen.

Voordat je ervoor kiest om de Custom Launcher te gebruiken, raad ik je aan de tutorials op mijn blog te checken. Het programma is nog in Beta-versie en het kan kuren hebben, zoals b.v. met patronen. Daar is wel een soort tussenoplossing voor.
Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner

Weergave- en sorteeropties