Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Gesloten

1 bericht • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
Zemm
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3585
Lid geworden op:
za 15 aug 2009, 16:56

SN Tutorial: Downloads en custom content installeren

Hoe zet ik mijn download in het spel?
Om je download op de goede manier te installeren moet je weten wat voor soort bestand het is. Dit kun je zien door er met je rechtermuis op te klikken en naar eigenschappen te gaan. Er verschijnt dan een venstertje met wat informatie. Het enige waar je naar moet kijken is: Bestandstype. Hier kan je vier verschillende bestandstype zien, namelijk: .zip, .rar, .sims3package en een .package.

Een .zip, .7 of .rar bestand
Dit zijn gecomprimeerde bestanden. Je kunt ze open met programma zoals winRAR.
-Klik er met je rechtermuisknop op en kies daarna voor 'hier uitpakken'
-Dubbelklikken op het bestand. Selecteer het/de bestand(en) die je wilt uitpakken in het netverschenen venster en klik op 'uitpakken in'. Er verschijnt een nieuw venster waarin je de locatie kan aangeven. Als je dit gedaan hebt, klik je op de OK-knop.

Je houdt nu een .sims3package of .package bestand over.

Een .simspackage
Heel simpel, het enige wat je hoeft te doen is er dubbel op te klikken. De launcher wordt dan gestart en automatisch geïnstalleerd. Denk er wel aan dat je spel uit staat, anders kunnen je downloads niet geïnstalleerd worden.

Mocht je problemen hebben met het installeren met .sims3package bestanden:
-Zorg dat je spel volledig up-to-date is.
-Als dit niet lukt, kun je ze ook naar .package converteren. Hier lees je hoe dat moet en hieronder hoe je ze moet installeren.

Een .package
Momenteel zijn er twee manieren op .package bestanden te installeren. Eén manier voor in Program Files en de ander voor in Mijn Documenten. Omdat de manier in Mijn Documenten van EA zelf is en zonder enige bugs of patchproblemen werkt, behandelen we alleen deze.
-Ga naar de volgende map toe: C:\Users\<gebruikersnaam>\Documents\Electronic Arts\De Sims 3\
-Maak in deze map een nieuwe map genaamd: 'Mods'. In deze Mods-map maak je vervolgens de map: 'Packages'. LET OP: de mapnamen zijn hoofdlettergevoelig!
-Download het recource.cfg bestandje, hier, en zet deze in de Mods-map.
En klaar ben je met het opzetten van alle mappen! Het enige wat je nog moet doen op de .package bestanden in het spel te krijgen, is het plaatsen van deze bestanden in de Packages-map. Verder hoef je niets te doen, dus niet dubbelklikken op de .package bestanden.

Kan dit ietsjes sneller?
Ja, dat kan. Je kan ook een zip-bestand downloaden waar alle mappen en het recource.cfg bestandje inzitten. Deze hoef je vervolgens alleen maar uit te pakken in C:\Users\<gebruikersnaam>\Documents\Electronic Arts\De Sims 3\
hier om naar de download toe te gaan.

Mocht je nog vragen hebben dan kan je ze hier stellen.
Namens heel het SN-team, veel plezier met je download(s) en vergeet niet om hier eens een kijkje te nemen :wink
"What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;"