Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

192 berichten • Pagina 3 van 10

Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Creaties van wimhuiskamp (2 nieuwe huizen 5-12)

Fijn dat je toch verder kon komen, Xelles. Maar het was dan ook een beeldige vraag.

Toch is het wel gek. Ik had zelf het idee, dat die ingang van de tombe heel makkelijk te vinden zou zijn. Dat komt waarschijnlijk, omdat je er tijdens het maken zo mee bezig bent, dat het ongelooflijk voor de hand lijkt te liggen. Gelukkig is het dan toch anders.

Ik ben nog wel benieuwd wat je van de andere raadseltjes/puzzeltjes vindt. Wil je me dat ter zijner tijd ook nog een keer in een PM laten weten. Wanneer je die ook als leuk, grappig of moeilijk hebt ervaren bouw ik misschien nog wel eens een grotere, echte tombe.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Creaties van wimhuiskamp (nieuwste huis 18-12)

Vandaag heb ik mijn nieuwste creatie online gezet: het huis voor Build my Dream, ronde 5. Dit keer heb ik het huis voor die wedstrijd ook een naam gegeven: 'Villa The Three Mice'. We hadden dit keer een redelijk strakke budgetlimiet. Dat betekende dat hier en daar misschien dingen wat soberder zijn uitgevoerd dan jullie van mij gewend zijn. Toch vind ik het huis als geheel goed geslaagd.

Ik heb best wel behoorlijk custom content gebruikt (ondanks de problemen van dit moment). De lijst daarvan staat in een blog op mijn pagina (december 2009). Ik ga er van uit, dat die problemen snel opgelost zullen zijn en iedereen dan volledig van het huis kan genieten zoals het bedoeld is.

In dit huis heb ik zowel de Plumbob lampenset als de Ikea-set van Kyta1702 verwerkt. Ben benieuwd of dat hier nog terug te zien zal zijn in het aantal downloads van die sets. Ik heb namelijk geen idee of mensen die uit de uitwisseling downloaden ook werkelijk alle CC ophalen :blush

Het uitwisselingsplaatje:
Afbeelding

En hier zien jullie waarom het huis 'De drie muizen heet:
Afbeelding

Een kijkje in een stukje van de woonkamer:
Afbeelding

In de tuin; let vooral op de hangbrug. Dat is een omgekeerd boogbrugje:
Afbeelding

Ik heb ook vlinders en kevers in de tuin uitgezet:
Afbeelding

Er moest ook een tienerkamer in de kelder komen in bruin en groen:
Afbeelding

Ik kan hier helaas absoluut niet alles van het huis met plaatjes laten zien. Om het echt goed te bekijken kunnen jullie hier 86 losse screenshots bekijken: https://www.mijnalbum.nl/Album=FOYBRDUV

Voor de wedstrijd heb ik natuurlijk ook weer een presentatie gemaakt. Daar leg ik ook nog uit wat ik allemaal in het huis gestopt heb. Die kunnen jullie hier bekijken: http://www.slideshare.net/Willem48/build-my-dream-5

Het huis downloaden kunnen jullie hier: https://nl.thesims3.com/assetDetail.htm ... Id=1708185

Ik hoop dat jullie het ook dit keer weer wat vinden. Als dat zo is hoor ik dat graag. En aanbevelingen op de uitwisseling stel ik altijd op prijs.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Creaties van wimhuiskamp (nieuwste huis 18-12)

Het heeft wat langer geduurd, maar eindelijk heb ik weer een huis online gezet. Ditmaal is het mijn inzending voor ronde 6 van Build My Dream. Deze opdracht was zo groot, dat ik er de hele maand intensief werk aan gehad heb. Om beter te begrijpen waarom er 2 huizen op dit kavel staan en waarom ze zo verschillend zijn zet ik hier dit keer ook maar even de opdracht neer:
Dit zijn de families Vast en Losses. Zoals jullie kunnen zien, kunnen ze het niet zo goed met elkaar vinden. Laat mij dat maar even uitleggen, want uit deze 2 families zal niet veel zinnigs komen op het moment. Deze families zijn eigenlijk gewoon totaal tegenovergesteld aan elkaar, dat ze samen op deze kavel moeten wonen, is een foutje geweest van het woningbouwbedrijf. Daarom zijn ze naar ons toegekomen, we moeten een huis bouwen wat leefbaar is voor beiden. Helaas is de enige oplossing dus om 2 huizen te bouwen op deze kavel. Of dit nou 2 losstaande huizen zijn of 2 huizen onder 1 kap, dat maakt niet uit, als de scheiding maar duidelijk zichtbaar is.
Afijn, waarom deze families tegenovergesteld zijn aan elkaar? Wel, de familie Vast is zo ongeveer het braafste, meeste geliefde, godsdienstige gezinnetje wat je ooit tegen zult komen. Ze houden van het leven, van vrolijkheid, van lichte kleuren, ze houden van alles wat goed is. De familie Losses daarintegen.. waar hun buren houden van licht, is deze familie gericht op het duister. Waar bij de buren god een rol speelt, is dat hier satan. Deze familie laat niemand in zijn waarde, en speelt een grote rol in de onderwereld van Sunset Valley. Hun hobby is het zaaien van verderf, hun doel in het leven om het leven van anderen ondraaglijk te maken. Aan de beschrijvingen van deze gezinnetjes hebben jullie denk ik wel genoeg om te beginnen met bouwen, denk eraan, de tegenstelling moet niet verborgen worden, je moet hem juist zichtbaar maken! De kavel met de families en hun geld kun je hieronder downloaden. Succes in deze halve finale!
Vanwege het thema van deze opdracht ben ik behoorlijk op zoek gegaan naar custom content. Een lijst van de downloads, die ik uiteindelijk gebruikt heb kunnen jullie vinden in een blog (januari 2010) op mijn pagina op de EA-site. Eerst laat ik wat plaatjes zien.

Het openingsplaatje van de download:
Afbeelding

De beide voorgevels:
Afbeelding

Afbeelding

Een paar tuinplaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En tenslotte nog wat plaatjes van binnen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij een dergelijk uitgebreid en groot kavel is het absoluut onmogelijk om in een paar plaatjes te laten zien hoe de woning er nu precies uitziet.

De presentatie voor Build My Dream kunnen jullie dan ook hier bekijken: Presentatie

In die presentatie wordt de kwaliteit van de afbeeldingen iets minder. Vandaar dat de losse plaatjes ook online staan en wel hier: Losse afbeeldingen

De download van dit huis vinden jullie hier: Victorian Corner

Denk dus even aan de downloadlijst in mijn blog als je het huis wilt downloaden en wilt gebruiken zoals het bedoeld is. Wanneer jullie het wat vinden hoor ik dat graag natuurlijk; hier of via een aanbeveling in de uitwisseling.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Claudia
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
494
Lid geworden op:
vr 21 aug 2009, 11:52

Re: Creaties van wimhuiskamp (nieuw huis online gezet 22-01)

wauw!!! :thumbsup Echt héél mooi gedaan. Ik heb ook naar je presentatie van de huizen gekeken, en ik vind dat je het ook erg leuk 'presenteert' met allemaal details, waardoor het lijkt alsof je echt een huis probeert te verkopen :laugh.
Ik hoop echt voor je dat je wint, misschien dat ik deze kavel wel download, maar ik ben bang mijn sims kwijt te raken in twee van die enorme kasten :lol. Ik ga er wel zeker weten een aantal downloads uithalen, want ik heb er echt een paar mooie bij zien zitten :D.

Ga vooral zo door Wim :P
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie