Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

192 berichten • Pagina 2 van 10

Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Creaties van wimhuiskamp (station ge-upload 8-11)

Vandaag is het dan zover .. ik heb mijn station online geplaatst. Het is een volledige woning waar je sims gewoon kunnen wonen.

Zelf vind ik dit de mooiste die ik tot nu toe gemaakt heb. Wel heb ik voor het eerst in een huis store-items en custom content gebruikt. Dat heb ik gedaan omdat je met die CC-patronen zo enorm mooi dat oude en vervallene kunt bereiken. De CC is: Busted Rust, Grungy Victorian en Faded & Filthy; alledrie door robokitty op ModtheSims. Ook heb ik Paint on Paint, Grungy Plaster en Authentic Brick door guatla (ook alledire op ModtheSims) gebruikt.

Hier wat plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En om een indruk te geven van hoe de verlaten huizen er van binnen uitzien hier een afbeelding:

Afbeelding

Op het kavel staat ook nog een nagenoeg leeggeroofd hotel, waarvan de voordeuren zelfs ontbreken. Binnen is aardig huisgehouden; de toiletten en wastafels staan verspreid en de stoelen en tafels in de oude eetzaal staan in een hoek bij elkaar.

Het huis is volledig ingericht in het oude stationsgebouw. Dat is een complete woning.
De download vind je hier: https://nl.thesims3.com/assetDetail.htm ... Id=2957240
De verlaten woningen kunnen natuurlijk altijd weer in gebruik genomen worden. Dat laat ik helemaal aan jullie fantasie over.

En oh ja, vergeet niet de voordeur even in te stellen.

Veel plezier met deze woning en reacties (en aanbevelingen) zijn altijd welkom.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Creaties van wimhuiskamp (nieuw huis 27-11)

Vandaag weer een nieuwe woning online geplaatst. Dit is mijn inzending voor Build my Dream, ronde 4. In de uitwerking heb ik gekozen voor een Oosters thema. Er zitten dus ook wat WA elementen in. En ik heb één stukje custom content gebruikt, te weten: 'An improved thicker transparant wall' van hazuitokage op ModtheSims. Ik heb de woning onbewoond online gezet, zoals al mijn woningen tot nu toe.

Voor bijna 60 afbeeldingen kunnen jullie kijken op: https://www.mijnalbum.nl/Album=HQPWMF7L

Een presentatie van de woning staat op: http://www.slideshare.net/Willem48/build-my-dream-4

Hier wat screenshots:

Totaaloverzicht:
Afbeelding

Stukje van de woonkamer:
Afbeelding

Een deel van de tuin:
Afbeelding

Een Zen-tuin:
Afbeelding

En de woning is te downloaden op: https://nl.thesims3.com/assetDetail.htm ... Id=1604414

Ik hoop dat iedereen deze woning van mijn hand ook weer erg leuk, mooi, aardig of goed vind natuurlijk. Wanneer dat zo is, laat het me dan even weten ... hier of via een aanbeveling op de uitwisseling.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Creaties van wimhuiskamp (nieuw huis 27-11)

Xelles, dat is nou net het onderdeel, waar ik zelf ook over heb getwijfeld. Ik ben continue op zoek naar de grenzen van wat kan nog wel en wat kan niet meer. Daarom vind ik je reactie ook erg welkom.

Ik heb er voor gekozen ze er wel in te plaatsen, omdat ik een moderne tuin wilde maken en dit naar mijn idee het meest moderne was, dat ik kon bereiken. En tijdens het spitten op internet naar Japanse tuinen heb ik voorbeelden gezien waar ze ook daadwerkelijk gebruikt worden. Vandaar.

Verder ben ik blij met je reactie natuurlijk. Ik heb het volgende huis al weer bijna klaar. Daarin ga ik voor het eerst werken met tombe-elementen. Ik hoop dat in de loop van deze week of anders komend weekend online te zetten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Creaties van wimhuiskamp (nieuwste huis 4-12)

Vandaag eens iets anders, speciaal vanwege Sinterklaas. Zoals jullie weten, doe ik niet aan verzoekjes. Maar toen Sims3Nieuws kwam met de vraag of ik speciaal en exclusief voor hen een huis wilde bouwen in verband met Sinterklaas voelde ik me zeer vereerd. Ik maak deze keer dan ook graag een uitzondering op mijn regel.

Dit is het huis dat ik voor deze site gebouwd heb:

Afbeelding

Dit huis heb ik Gift House genoemd vanwege de dubbele betekenis: het is een huis in cadeautjes, maar het is meteen ook een geschenk van deze site aan jullie, de spelers.

Het is hier exclusief voor leden van Sims3Nieuws te downloaden:

viewtopic.php?f=49&t=873

Lid worden van dit forum is gratis en heel simpel, dus ik zou dat gewoon doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Creaties van wimhuiskamp (nieuwste huis 4-12)

Na het Gift-house gisteren vandaag ook nog een huis. Deze heb ik wel weer op de uitwisseling geplaatst; het huis in een archeologische opgraving.

Eerst maar het totaalplaatje:
Afbeelding

Slaapplek in een oude grafkamer; waarschijnlijk stond het bed daar al:
Afbeelding

De plek waar de vondsten in kratten worden verpakt. Het stro om het te beschermen ligt achter de tent:
Afbeelding

Dit is het deel van de tombe-woning dat vrij toegankelijk is:
Afbeelding

En dit is de ingang van de tombe-woning; net naast een opgegraven graf:
Afbeelding

Het idee achter deze woning is, dat ook Sunset Valley een rijke geschiedenis heeft. Er staat nog een stukje van de oude stadsmuur. Er heeft een zwerver op dit kavel gewoond, die het beneden een beetje heeft ingericht als woning. Maar er moeten nog meer kamers zijn. Misschien blijkt wel dat er al eerder mensen in de tombe zijn geweest. Smokkelaars, die handel dreven met verre oorden wellicht. Verder onderzoeken van het kavel kan dan ook zeer nuttig en lonend zijn. Het is gebouwd op het kavel Zonneliedweg 9. De stadsmuur is aan de zeekant. Deze bood bescherming tegen aanvallen vanuit zee.

Om het meeste plezier van het kavel te hebben moeten jullie in eerste instantie 'kopen' en 'bouwen' niet gebruiken; dit zou te veel verraden van wat ik in het kavel heb verstopt. Helaas blijven kamers op een woonkavel bij die opties niet verborgen.

Het huis kunnen jullie hier downloaden: https://nl.thesims3.com/assetDetail.htm ... Id=1644238

Onderhand overbodig om te zeggen. Als jullie het mooi vinden, laat het me dan even weten; hier of door een aanbeveling op de uitwisseling :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Creaties van wimhuiskamp (2 nieuwe huizen 5-12)

Dank jullie. En ja, hoe ik het doe. Geen idee eigenlijk. Het borrelt gewoon. Ik heb nu nog een lijstje liggen met woningen die ik nog wil bouwen waarop er nog 3 staan (2 'normale' en één 'aparte'). Maar ja, ik heb ook al een idee voor een buurt. En daar zou ik ook huizen voor moeten gaan bouwen, als ik die niet pas kerstmis 2015 online wil zetten.

Ik denk dat het belangrijkste voor mij bij het bouwen op dit moment is: een achtergrondverhaal om de stijl vast te houden, en samenbrengen wat ik ooit over een bepaald thema ergens heb gezien. De grafkamer bij deze woning, die waarin geslapen wordt, is bijvoorbeeld geïnspireerd door foto's die ik ooit zag van dergelijke kamers in de tombe van Toet Anch Amon, zoals ze die hebben aangetroffen.
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie