Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

298 berichten • Pagina 5 van 15

Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (5 screenshots 08-04)

Hele mooie wereld Wim! Die bospaden zijn ook super mooi gemaakt! Daar ben je wel een paar uurtjes/dagen mee bezig denk ik ofniet? Want volgens mij bouw jij net als ik; het moet helemaal perfect zijn en genoeg gedetaileerd.

1 vraagje nog, waarom staan er geen leuke muziekjes onder je video? Dan hoef ik nhiet steeds zelf een muziekje aan te zetten xD
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (5 screenshots 08-04)

@Vampsessed Dat heb ik geprobeerd, maar dan wordt het beeld schokkerig ... en dat ligt niet aan de pc. Dat weet ik zeker (QuadCore processor en zware grafische kaart en voldoende werkgeheugen). Dus ik ga het op die andere manier proberen.

@Bakie Dat doe ik misschien later nog wel eens, dat muziekje. En ja, in dat bos en de paden gaan inderdaad erg veel uurtjes zitten. Ik ben nu al een avond of twee bezig rond de citadel en dat stuk alleen al is nog lang niet af.

En Xelles heeft helemaal gelijk hierboven. De grote werelden zitten tot 100 MB. Ik houd het angstvallig in de gaten hoe groot alles wordt. Ik zit nu al op ruim 52 MB. En dan moet ik dus nog heel veel van het landschap. Het stuk, dat ik nu heb 'bebouwd' is ongeveer een kwart van de totale oppervlakte van 2048x2048. Ik zal dus wel stukken onbereikbaar moeten gaan maken denk ik. En dan zijn de huizen enkel de buitenmuren. Een beetje huis, zoals ik dat maak zit tussen de 4 en 5 MB. Dus een beetje rekenwerk laat al zien, dat het totale bestand waarschijnlijk erg groot wordt voor een upload op de uitwisseling. Maar gaandeweg zal dat wel duidelijker worden.

Als ik het vooraf had geweten, was ik toch maar begonnen op een basis van 1024x1024. Maar dat is achteraf. Om nu nog opnieuw te beginnen met alle uren, die hier al in zitten. Nee, daar begin ik toch maar niet aan. Gewoon hier mee verder en al die probleempjes, waar ik tegenaan loop hier oplossen: kavelranden die niet mooi aan blijven sluiten (ondanks alle opties die je daarvoor hebt), opritten van bruggen waar auto's in wegzakken en nu weer een rode rand rond het veld van 256x256 waar ik nu mee bezig ben.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (5 screenshots 08-04)

Weer tijd voor een filmpje. Nee, het is nog geen fly-by filmpje; enkel nog screenshots. Wel heb ik er maar een muziekje onder gezet, omdat daar om gevraagd werd en het het bestand niet veel groter maakt :D Ach, en de teksten zijn, in elk geval voor een deel, nog wel toepasselijk ook.

Wat heb ik dit keer allemaal gedaan. In de eerste plaats heb ik de heuvels gladder gemaakt, het landschap nog wat uitgebreid, net als het wegennet. Verder heb ik een tweede huisje iets meer uitgewerkt. En ik heb een kapel op een heuveltop gebouwd. Deze kapel gaat weer een tombe bevatten, dus het wordt later dit jaar zaak om in elk geval de openbare kavels zo te laten als ze zijn; anders zijn jullie de tombes kwijt. :S

Tenslotte heb ik veel tijd gestoken in de omgeving van de citadel. Kijk maar eens naar het verschil aan het begin van dit filmpje en aan het einde. Het lijkt misschien alsof er niet zoveel gebeurd is, maar ik verzeker jullie, dat het plaatsen van al die bomen best wel behoorlijk wat tijd kost. ;-) Nu zien jullie op een paar foto's nog de plekken waar ik de bronnen neerleg; bij latere filmpjes zal ik dat steeds meer proberen te voorkomen. Anders geef ik alle ontdekplekjes weg en dat is natuurlijk niet zo leuk.

Het filmpje (kan weer wat mindere kwaliteit zijn, omdat hij net ge-upload is; dat wordt later vanavond wel beter :D ) :
Afbeelding
Gebruikersavatar
Claudia
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
494
Lid geworden op:
vr 21 aug 2009, 11:52

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (3e filpmje 13-04)

Tjonge Wim.... het begint nu echt heel mooi te worden. Aan het begin had ik nog een beetje de angst dat hij zo gewoontjes als al die andere werelden zou worden, maar nu weet ik wel 100% zeker dat dit echt een Wim kunstwerk gaat worden :D. Ik vind vooral die hangbrug naar de kapel echt super :).
Alleen, is dat bos niet iets te extreem opeens? Het is wel heel mooi, alleen je hebt eerste gewoon gras en opeens is het een heel bos ofzo, moet je dat niet wat meer in elkaar over laten lopen? Of ga je dat nog doen?

Verder vind ik dat Spaanse muziekje niet echt bij die bosfoto's passen maar dat zijn details (A).
Ga zo door Wim!
Afbeelding
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (3e filpmje 13-04)

@Claudia ... die overgangen moeten inderdaad nog veel vloeiender worden. Ik ben nu gewoon bezig 1 veld van 256x256 in te vullen en ga dan verder met het volgende.

En dat spaanse muziekje ... qua tekst wel ... de stad die wacht op mensen, van hier of ver weg.. en natuurlijk zon, zee en strand. Maar misschien dat 'boswandeling' dan beter was geweest :lol
Afbeelding
Gebruikersavatar
crazycuddle
Snackventer Snackventer
Berichten:
90
Lid geworden op:
di 16 feb 2010, 18:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (3e filpmje 13-04)

Wauw, dat ziet er echt al ontzettend goed uit. Heb echt respect voor je, dat je daar het geduld voor hebt. Ik zelf gooi meestal al uit irritatie de computer bijna uit het raam als iets mij zo lang duurt. (Dat, of ik verwijder alles en stop er mee xD)
Vooral de hangbrug ziet er mooi uit. Kan niet wachten tot het klaar is ^^ (wordt een hel om te laden in het spel, natuurlijk, maar hé, van wat ik zie is dat het dubbel en dwars waard)

Heb je trouwens persé wereldavondturen nodig voor deze wereld? (geen ramp, natuurlijk, was toch van plan die uitbreiding te kopen zodra Ambities uit komt)
Is it just me... or am I being watched?
Wait... what is that green crystal above my head doing there?
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (3e filpmje 13-04)

@Crazycuddle Ja, ik gebruik de spullen van WA en het basisspel en de gratis store-downloads. Straks bij het verder afwerken van de huizen zal daar nog wel wat Luxe spul bijkomen. Maar met de huizen wordt het toch een ander verhaal. Bij zoveel huizen zal het sowieso wel zo zijn, dat niet iedereen alle huizen even mooi vindt; er zal best wel wat gesloopt worden :D En de huizen met spullen uit paketten, die je eventueel niet hebt, zullen dan wel de eerste zijn ;-) Deze wereld is trouwens toch niet klaar voordat Ambities komt hoor, dus dan ben je ruim op tijd met het kopen van WA. Op dit moment is de wereld iets groter dan 56 MB; en het valt best wel heel erg mee, zoveel als de bossen nemen. Ik wil proberen het geheel onder de 100 MB te houden :scared

En Hiki, je kunt al een optie op een huisje nemen. Wie weet zet ik het dan later als bewoond kavel apart online; en dan met jouw simmetje :lol
Afbeelding
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (3e filmpje 13-04)

@Vampsessed Nee, ik denk n iet dat dat een probleem is. Zal hooguit in een paar van de huizen zijn. En zoals ik het altijd begrepen heb, vervangt het spel ramen en meubels, die je niet hebt, door vergelijkbare spullen die je wel hebt. En anders is het misschien hier een bank en daar een raam. Maar de basis zal dan toch wel aanwezig zijn hoor. :D
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie