Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

298 berichten • Pagina 2 van 15

Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek

Vandaag een kleine update en een behoorlijke wijziging.

De update is, dat ik een stuk verder ben met het landschap in de verte. Je hebt daarvoor een heel groot voorwerp. Als je dat plaatst houd je stukken waar je er onderdoor kijkt. Vandaag heb ik dat voorwerp verplaatst en verplaatst net zolang totdat het behoorlijk op zijn plek lag. En daarna heb ik de rand van het landschap zover opgehoogd, dat alles nu 'dicht' zit. Nu is het geen eiland meer.

In de nieuwe presentatie zitten daarvan een paar plaatjes vanaf ongeveer 6:10 minuten.

De wijziging is, dat ik een andere manier heb om de filmpjes aan jullie te laten zien. Heel voor de hand liggend eigenlijk: You Tube. Ik heb nu de eerste 3 filmpjes samengevoegd in een nieuw HD bestand en daar een paar plaatjes aan toegevoegd dus. De kwaliteit is nu een stuk beter.

De nieuwe eerste aflevering (oud delen 1, 2 en 3 en wat nieuwe plaatjes)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bloos6
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
280
Lid geworden op:
zo 25 okt 2009, 21:45

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek

Schitterend wat je tot nu toe gemaakt hebt Wim :love
Ik ben er ook ooit mee begonnen maar omdat ik de afmetingen van openbare gebouwen niet wist en ik steeds de verkeerde maten gebruikte heb ik het hele project van de pc gekukeld
Nu met de rabbitholes ...........tja wie weet ga ik weer aan de slag.
Maar zoals jij bezig bent met alles.............nee zoveel geduld heb ik niet :$
Gebruikersavatar
Jepske
Supergeheim onderzoeker Supergeheim onderzoeker
Berichten:
2917
Lid geworden op:
zo 14 feb 2010, 18:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek

Wauw! :klap

ik wil ook wel met een wereld beginnen, maar er
zijn twee problemen: Sims doet het niet, en als
ik aan een wereld begin ben ik bang dat het allemaal
te overdreven wordt.......

maar die van jou is mooi!! :klap :applaus :thumbsup :thumbup :woot :bloemetje
Afbeelding
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek

Dat vind ik zelf nu ook: het wordt best wel mooi. :D

En al doende leer ik steeds bij, zodat sommige dingen steeds makkelijker en sneller gaan.

Bovendien kom ik er nu achter, dat dit wel erg leuk is om te doen. Ik kan nu bouwen aan de wereld en bouwen aan de huizen afwisselen. En dat is erg prettig, want af en toe had ik het gevoel alleen nog maar met het bouwen van huizen bezig te zijn. Dat is nu echt anders, vooral omdat je ook het landschap om je huizen onderhanden kunt nemen. :applaus

Zo ben ik gisteren begonnen met het uitwerken van één van de huizen; het huis op de landtong. De screens daarvan komen in een volgende update. Die update wil ik pas doen als ik weer zo rond de 100 screens heb. Anders zijn er straks tientallen updates met maar een paar plaatjes. Het lijkt me dus beter, dat in wat grotere blokken te doen. ;-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek

Wim, ik had geen betere wereld van je verwacht! Hij is echt super mooi, vooral dat bergpaadje vind ik heel mooi en met de uitzichten ervanaf ook.

De tutorial over de omlaag gebogen daken duurt dus nog een paar maanden? xD :laugh
Nee, maakt niet uit. Ben nu nog maar heel af en toe aan het bouwen op het moment en als ik het doe dan is het de wedstrijd. En voor daarna heb ik nog wat plannen liggen voor bepaalde huizen en een rabbithole.

Als je wereld eenmaal klaar is zal ik maar Wereldavonturen aanschaffen zodat ik hem in ieder geval wel kan spelen :P

Nog heel veel suc6 ermee, ik blijf het volgen! :klap :thumbsup
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek

@Freya
Ik wil proberen het te beperken tot enkel basisspel, WA en Luxe-accessoires. En dan daarbij enkel nog de gratis store-spullen. Dus helaas zal een deel van de huizen niet helemaal goed overkomen zonder Luxe. Maar hé, je wilt er straks misschien zelf ook wel wat in bouwen en dan zijn dat de eerste huizen om te vervangen. Ik ga trouwens bij een aantal kavels al wel rekening houden met ambities: een plek voor een brandweerkazerne, een plek voor een vuilnisbelt, een plek voor een tattooshop en zo.

@Sterren
Ik kan er geen Sims in plaatsen als ik het op de uitwisseling zet. Maar tijdens het spelen in een andere buurt heb ik wel gemerkt dat, wanneer je met een gezin speelt er vanzelf meer gezinnen in de andere huizen trekken. En aangezien ik nu in mijn planning al tegen de 100 kavels heb denk ik dat deze wereld uiteindelijk tijdens het spelen ook mooi met sims gevuld zal worden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (4 screenshots 27-03)

Ik kan het toch niet laten om tussendoor af en toe even een indruk te geven via een paar screens. Dan kunnen jullie zien, dat ik niet stilzit :flapper

Hier een paar screenshots van het begin van de uitwerking van het landhuis op de landong in de baai.
Afbeelding
Afbeelding

En ook even van bovenaf:
Afbeelding

En nog even één van het zwembad:
Afbeelding

Ik heb het trouwens even uitgetest en het is goed mogelijk om individuele huizen op de uitwisseling te zetten. Dit huis bijvoorbeeld staat op een 40x40 kavel. Het zou in een buurt van jullie rare hoge heuvels aan de randen krijgen. Maar die zijn vrij eenvoudig lager te maken, zeker als je het huis op een nog iets groter kavel plaatst. Maar eens kijken of dat misschien leuk is tussendoor.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (4 screenshots 27-03)

@Kaskai
Geen idee hoe dat precies werkt. Maar ik zie meer buurten met heel veel kavels. En volgens mij rekent het spel in blokken van 256x256. Dat gebeurt in elk geval wel voor de mate van detail in de verte. Ik ga het merken, want ik test het spel ook regelmatig in-game. Als het erg gaat vertragen weet ik dat ik een limiet heb bereikt :D :D Bovendien moet je niet vergeten, dat ik daar de openbare gebouwen als gemeentehuis en politiebureau ook in meetel.

En een maximaal aantal sims in de buurt? Ook geen flauw idee, maar ook dat gaan we merken.
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie