Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

298 berichten • Pagina 1 van 15

Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Wim maakt een wereld ... dagboek (nov. 2013 nieuw filmpje)

Ik loop nu al een paar maanden met het idee in mijn hoofd een wereld voor de Sims te maken. En nu is het dan zo ver. Ik heb er een begin mee gemaakt.

Het wordt een project van maanden en ik denk dat het nog wel even duurt voor de wereld beschikbaar is. Dat komt onder andere, omdat ik de wereld en de kavels goed op elkaar aan wil laten sluiten. Ook wil ik een behoorlijk aantal kavels bebouwen en die gebouwen ook nog eens zoveel mogelijk inrichten. Dan wil ik er nog een 'tombe-ketting' in aanbrengen, waarbij de oplossing van de ene tombe de start is of een aanwijzing geeft voor de volgende tombe. Kortom, heel veel werk.

Om niet eindeloos veel screenshots online te zetten heb ik een serie samengevoegd in een WMV bestandje, en dat op YouTube geplaatst.

Hoe gaat de wereld er uit zien. Ik ga uit van het grootste landoppervlak: 2048x2048. Ik ben begonnen met een plat landschap en ga dat helemaal inrichten. Om er voor te zorgen, dat ik uit ga komen teken ik een groot deel eerst uit op ruitjespapier (5x5 mm), waarbij 5 mm 10 blokjes is. En dan nog wordt die tekening een behoorlijke lap. Maar voor de eerste uitwerking is dat goed genoeg. En wat de inrichting van de kavels betreft: ik wil proberen daar geen of maar heel weinig downloads en store-items in te gebruiken, zodat zoveel mogelijk mensen mijn wereld straks ook kunnen gebruiken. Hooguit gebruik ik een paar patronen en puntdakjes (waarvan ik weet dat ze geen problemen geven) en gratis dingen uit de store. Wel ga ik de uitbreidingen Wereldavonturen en Luxe accessoires gebruiken. Als laatste wil ik nog proberen om het geen eiland te laten zijn. Kortom, een behoorlijke uitdaging.

Hieronder, in de tweede post, de link naar de eerste aflevering van dit dagboek (dit zijn de oude delen 1,2 en 3 en een paar nieuwe plaatjes). Hier vinden jullie de eerste stappen die ik op de weg naar een eigen wereld heb gezet. Bekijk het filmpje maar eens. En bedenk, dit is het eerste begin. De uitwerking van de details zal pas veel later in het project gaan gebeuren.

Laatst gewijzigd door wimhuiskamp op zo 03 nov 2013, 19:46, 4 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek

Hier, in deze tweede post, zal ik telkens wanneer ik weer een nieuwe aflevering online plaats, de link daarnaartoe opnemen. Dat houdt het lekker overzichtelijk voor iedereen.

De eerste aflevering d.d. 22 t/m 25 maart 2010



Dit zijn dus de oude afleveringen 1, 2 en 3 met een paar extra, nieuwe plaatjes aan het eind.

Het tweede filmpje d.d. 3 april 2010



Het derde filmpje d.d. 13 april



Het vierde deel d.d. 27 april 2010



Het vijfde deel d.d. 16 mei 2010



Het zesde deel d.d. 17 augustus 2010

Afbeelding
Gebruikersavatar
Claudia
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
494
Lid geworden op:
vr 21 aug 2009, 11:52

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek

Wim, je had een tijd terug toch al een screen geplaatst van een wereld die je aan het maken was? Met een hele hoge berg ofzo, waar je een tombe in wilde maken met een kasteel?
Of ben je daar nu mee gestopt?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Claudia
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
494
Lid geworden op:
vr 21 aug 2009, 11:52

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek

Echt heel erg mooi Wim :love
Het doet me een beetje denken aan zo'n Engels/Schots meer ;)
Volgens mij wordt het echt een hele mooie wereld :D en echt gaaf dat je er geen eiland van gaat maken, die zijn er al genoeg xD.

Heel veel succes! Ik ga dit dagboek zeker volgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek

Dank jullie allemaal voor de complimenten.

@Claudia Ja, dat klopt. Ik had al eens een screen geplaatst. Die wereld laat ik inderdaad varen en deze komt daar voor in de plaats. Toen heb ik wat dingetjes uitgeprobeerd. En maak je maar geen zorgen. Er komen zeker ook tombe's in. Onder andere die kasteelruïne voor de kust wordt een tombe .. het eerste probleem voor jullie wordt dus, hoe daar te komen :twisted . En er komen meer tombe's, dus ... (A)
Afbeelding
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek

Vandaag even een tweede deel toegevoegd aan dit dagboek. Deze komt al veel sneller dan ik zelf verwacht had. Maar misschien is het wel zo, dat het in het begin wat sneller kan gaan, omdat je dan nog bezig bent met het ruwe werk; dat gaat nu eenmaal sneller dan de afwerking straks.

Ik heb het stadje wat verder uitgebreid en een pad rond een berg aangebracht. Het deel dat ik nu aan het toevoegen ben is een straat in de stad, die in een vallei omhoog loopt. Voor sommigen komt het misschien al wat bekend voor. Dit deel van mijn stad zal losjes gebaseerd zijn op Vianden in Luxemburg. De straat zal vrijwel hetzelfde zijn, maar het aantal en de soort van de gebouwen krijgen een eigen invulling. Google hier maar eens op in maps en bekijk de sattelietfoto. Dan zul je zien wat ik bedoel.

Hier de link (die ik dus ook in de tweede post van dit topic heb toegevoegd): De tweede aflevering
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mastvlag
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1912
Lid geworden op:
za 07 nov 2009, 21:07

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek

:thumbsup :thumbsup :thumbsup :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :klap :klap
Afbeelding
In dit stukje tekst hoor je je te uiten.. Maar omdat de regels strikt zijn, doe ik het kort en krachtig: (A)
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek

Het lijkt zowaar een echt dagboek. Maar ik weet zeker dat dat niet zo zal blijven ;-)

Nog een update. Ik ben verder aan het gaan met de straat omhoog in de vallei. Maar de belangrijkste redenen waarom ik deze update doe zijn de volgende.

Ik heb een proefstukje gemaakt met het bos dat op de berghellingen moet gaan komen. En vooral het pad daar vind ik goed lukken. Door dezelfde structuren te gebruiken, zie je het trottoir, dat ik als basis gebruik amper meer. Wel realiseer ik me, dat als ik de hele wereld zo ga doen, dit nog wel behoorlijk wat tijd in beslag zal nemen :blink

Iedereen wil graag de mijn in Riverview in, maar dat kan niet. Daarom heb ik nu, als een soort 'verlaten-mijn' ingang de ingang naar een tombe gebouwd. De eerste verdieping van de tombe is al neergelegd. Wel moet uiteindelijk de trap nog onzichtbaar worden als je daar voor het eerst komt. En ook daar heb ik al wat beplanting omheen gezet. :woot

Om wat eerste dingen uit te testen en een beetje gevoel te krijgen bij de verhoudingen, heb ik de wereld een eerste keer in het spel gezet en er met een sim doorheen gelopen. Veel van de huizen zijn dus wel erg kolossaal. Dat zal misschien nog wel veranderen. Verder heb ik wat screens gemaakt op plekken, waar de sim straks niet meer naartoe kan gaan, maar het geeft nu wel aardige plaatjes. Het bospad is ook in deze screens opgenomen en ziet er naar mijn idee al goed uit.

Hier de link naar de derde aflevering.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mastvlag
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1912
Lid geworden op:
za 07 nov 2009, 21:07

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek

Zeker!

Het is alweer erg mooi!
:thumbup :thumbup

Maar als ik een ding mag vragen...
Wat is die soortement "verborgen garage" eigenlijk? :$
Afbeelding
In dit stukje tekst hoor je je te uiten.. Maar omdat de regels strikt zijn, doe ik het kort en krachtig: (A)

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie