Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

165 berichten • Pagina 8 van 9

Gebruikersavatar
Yolo
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
285
Lid geworden op:
vr 10 aug 2012, 19:49

Re: Yolo's makelaarsbedrijf Quintex - New Home {14-9-13}

Alle medewerkers zijn vandaag nog druk bezig met het bewonderen van het nieuwe gebouw. Vandaar dat ik dit huis in zal leiden.
@ LittleBirds, die piano krijg je geloof ik bij 'na middernacht' ;)


Minialize
Afbeelding

We beginnen maar met de buitenkant van dit knusse gerenoveerde huisje. Dit huisje bied ruimte voor maar een persoon het is dus echt een beginnershuisje, helaas is dit niet te merken aan de prijs. Voor zo'n oud opgeknapt huisje moet je namelijk wel wat betalen. Het huisje is gelegen in Barnacle Bay.

Afbeelding

Rechts voorin heb je een klein moestuintje zodat je je eigen eten kan verbouwen. Links naast het huisje staan ook nog twee appelbomen. Ik kan je verzekeren dit zijn echt de lekkerste appeltjes die je hebt geproefd.

Afbeelding

OP deze foto kun je het niet zo heel goed zien door de boom, maar achter de boom staat nog een tafeltje met twee stoelen. Hier kan je lekker genieten van de

Afbeelding

Als je binnenkomt kom je meteen in de 'woonkamer' terecht. Op de hele begane grond hebben we eigenlijk gekozen voor een boeren/rustieke sfeer. De woonkamer is voornamelijk rustiek met een knus bankje waar je lekker op kunt zitten met een bak chips op schoot en een mooie film op de televisie.

Afbeelding

Als je doorloopt kom je langs een tafeltje met twee verschillende stoelen waar je je maaltijden kan eten. In plaats van heerlijke cupcakejes staan er is een keertje gezond fruit op de tafel met appels uit eigen tuin.

Afbeelding

En recht tegenover de eettafel heb je dan het knusse keukentje. Met alle benodigde apparaten. De afwas moet je alleen met de hand doen, net zoals de was trouwens. De leidingen waren niet geschikt om hier een vaatwasser te plaatsen.

Afbeelding

Beneden zijn we nu zo ongeveer al wel klaar. Dus we gaan nu maar naar boven toe. Boven heb je een knus zolderkamertje met een bed. Zoals je kan zien is dit wat minder gericht om een boeren/rustieke sfeer. We hebben er bewust voor gekozen om de studenten onder ons die heimwee hebben een studenten slaapkamer te geven. Met de boeken voor de kledingkast inbegrepen.

Afbeelding

Afbeelding

We eindigen voor vandaag met de plattegronden. De bovenste is van de begane grond en de onderste van de eerste verdieping/zolder. Ik hoop dat u heeft genoten van deze rondleiding. Kom gerust is een keertje langs om dit huisje voor jezelf te bekijken.
Gebruikersavatar
Yolo
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
285
Lid geworden op:
vr 10 aug 2012, 19:49

Re: Yolo's makelaarsbedrijf Quintex - Minialize {12-10-13}

World

Ik had deze screens al in mijn 52 weken topic geplaatst totdat ik mij bedacht dat ze beter thuishoren in dit topic.
Bij deze de screens van gisteren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ik heb de trap aangepast. Vind het zelf al een enorme verbetering geworden :D.

Afbeelding

Afbeelding

Waarschijnlijk doe ik de terrain paint helemaal opnieuw. Ik geloof namelijk dat ik niet heel handig bezig ben geweest en nu wil het dus niet meewerken. Even kijken of het op een andere manier wel lukt XD.
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Yolo's makelaarsbedrijf Quintex - World {4-3-14}

De trap ziet er nu inderdaad al mooier uit. :D
Verder is het ook nooit een verkeerde beslissing om je terrain paint opnieuw te doen. Bij Mayfield heb ik dat ondertussen overal ook al wel een keer of twee gedaan, omdat je nou eenmaal steeds leert van wat je de vorige keer verkeerd deed. Wat ik tien maanden geleden nog mooi vond en trots op was, nu al totaal niet meer. Zelfs wat ik ondertussen drie maanden geleden heb gedaan. Maar zo gaat het bij iedere CAW-er. ;)

Je wereld wordt toch een eiland als ik het zo zie? :)

Laatst gewijzigd door Rudy op vr 07 mar 2014, 07:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Yolo
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
285
Lid geworden op:
vr 10 aug 2012, 19:49

Re: Yolo's makelaarsbedrijf Quintex - World {4-3-14}

@ Rudy, waarom is het dan een verkeerde beslissing om het over te doen? (tijd consumerend ofzo?). En het gaat mij trouwens niet zo zeer om het niet mooi vinden van hoe het eruit ziet, maar meer om de volgorde van de lagen terrain paint. Zand ligt namelijk 'onder' het gras, maar als ik dan met het zand over het gras probeer te gaan dan wordt het heel erg vakkerig zegmaar. Ik laat het wel met een paar screens zien.
Nu weet ik dus niet zeker of dit ook echt de oorzaak is, maar ga het dus daarom proberen te veranderen. En misschien zoek ik nog wel wat betere kleuren uit :D.

Zo krijg ik het:
Afbeelding

Zo wil ik het:
Afbeelding

En ja het wordt waarschijnlijk wel een eiland. Ik denk dat ik gewoon land ook erg leuk had gevonden om te doen, maar ik zag zegmaar tegen het verre uitzicht op. Dus om gedoe daarmee te voorkomen koos ik voor een eiland.

@ Shaan. Officieel is het een kleine map, maar ik heb toch echt wel wat ruimte (misschien dus toch medium). Ik kijk nog wel wat het precies wordt. Ik ben in ieder geval om vanuit dit punt te werken en dan zie ik vanzelf wel hoe groot het wordt. Ik wil in ieder geval een groot deel van de uitbreidingspakketten die ik heb (denkend aan de speciale lots) en soort kavels uit de store in deze wereld krijgen. Dus waarschijnlijk wordt hij niet klein :D.
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Yolo's makelaarsbedrijf Quintex - World {4-3-14}

@Yolo: Sorry, ik zag nu pas dat ik het woordje 'nooit' in 'het is nooit verkeerd om iets overnieuw te doen' was vergeten. Komt de zin ineens totaal anders over. Vandaar dat het een beetje vreemd leek... :$

Maar ik bedoel dus gewoon dat je steeds weer leert van de keren dat je iets overnieuw doet, en dat je er achteraf waarschijnlijk altijd tegen zegt dat het een goede actie is geweest. Ik denk dat je dat zelf ook al wel had bedacht. Maar vandaar dat het ook zo lang duurt als je echt een goede wereld wilt bouwen. Echter valt zoiets gelukkig (qua tijd en moeite gezien) bij een eiland ook nog wel mee in vergelijking tot een berglandschap. :D

Met de volgorde van de lagen moet je gewoon maar wat spelen. Ook met die drie sliders onderin (grootte, kracht, dichtheid aan de rand) moet je maar wat spelen, en zeker ook met die laatste twee, want die zul je vaak tussen de 0 en de 10 hebben staan. Over het algemeen gaat het bij lagen gewoon als volgt: ;)
- Basislaag (Vaak gras, soms zand)
- Steenlagen (Van donker naar licht of andersom)
- Zandlagen (Van donker naar licht of andersom)
- Graslagen (Van donker naar licht of andersom)
- Extra lagen (Stoep, trottoir, akkerland, enz.)
Gebruikersavatar
Yolo
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
285
Lid geworden op:
vr 10 aug 2012, 19:49

Re: Yolo's makelaarsbedrijf Quintex - World {4-3-14}

@ Rudy: hahahaha. Geeft helemaal niet. ik vond het inderdaad een beetje vreemd. Ik zou juist denken dat het inderdaad beter is om gewoon wat te spelen en desnoods dingen te veranderen. Ik geniet er nu ook echt van om met deze wereld bezig te zijn :D.

Ivm met te weinig ruimte in de oude wereld ben ik opnieuw begonnen. Daarbij heb ik ook flink wat kunnen oefenen met terrain paint en sculpting. Een groot gedeelte is echter wel hetzelfde zoals de baai en het strand. Geniet van de screenshots :D.

Deze wereld heeft nu alleen wel al een naam: Lagoon Isle

We beginnen met een overview. Een legenda tot nu toe staat in het plaatje.

Afbeelding

Een opmerking over de baai. Deze zal met de seizoenen mee veranderen. In de zomer en lente staan er kraampjes en wat zomerse dingen. In de winter kun je er snowboarden en genieten van een groot kampvuur. In de herfst kan er gevoetbald worden. De plantenbakken die er nu staan staan er het hele jaar.

Afbeelding

Een winkelstraatje met van alles en nog wat.

Afbeelding

En nu verder met de omgeving.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het eilandje waar de uitkijktoren op staat is nog niet klaar. De terrain paint moet nog wat verfijnd worden en er komen waarschijnlijk veel planten op te staan. Misschien zelfs nog een aanlegsteiger.

Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie